KKK:n ja Garretin sopivuudesta ATD koneeseen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

KKK:n ja Garretin sopivuudesta ATD koneeseen

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 26.3.2008 15:57

Eli kysymyksiä mutkan vaihdosta... Kulkineessani majailee KKK:n KP39. Tämä olisi tarkoitus vaihtaa Garretin tuotteeseen mallia GT1749vb. Vai kokeilenko tuon KKK:n kestoa ensin ja sitten vasta jotain muuta? Kellään tietoa tuon kestosta?

DP sopii suoraan, mutta ahtoputkelle tarvinnee sovitella ARL:stä ainakin se lähtö, mutta mites sitten se tulo? Entäs öljyputkien kanssa, meneekö suoraan, vai joutuuko niillekin tekemään jotain? Perhealbumia selaillen ainakin näiden perusahdistimien välillä oli eroja öljyputkissa.

Entäs ahtopaineen säätöventtiili N75 siis, toimiiko tuo alkuperäinen, vai pitääkö se vaihtaa Garretin omaavan kulkineen venttiiliin?

Ongelmaksihan tässä muodostuu se, että homma olisi tarkoitus toteuttaa illan/viikonlopun aikana, jolloin osien kanssa ei hirveästi kerkeä pelailemaan, vaan kaikki olisi hyvä olla jotakuinkin kasassa. Aina niitä vastoinkäymisiä tulee, kun jotain ajattelee nopeasti tehdä...

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 2.4.2008 11:33

Eikö kukaan ole vaihtanut tuota KP39:siä Garretiin? Sen verran tuosta sain selville, että KP:n ahtoputken lähtö sojottaa alaspäin ja on kooltaan jotain 1,5" luokkaa. Onko tuota GT1749VB:tä saatavana ilman tuota ahtoputken pikaliitinlähtöä ja sojottaako Garretin lähtö aina sivullepäin tuloputken suuntaan? Saako tuohon pikaliittimeen sovitteita Suomesta? Ja aina vain nuo öljyn liitännät askarruttavat...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.4.2008 13:06

Öljyliitännät on 95% varmuudella samat. Ostat ARL Golfin ahtoletkun niin sitten kaikki käy suoraan kiinni.
Vaatii mielestäni custom-softan jotta toimii hyvin, muuten tulee alhaalta laiska tai ahtaa ylhäällä vikatilaan.
Vakiosuuttimista voikin ottaa kaiken irti tuolla ahtimella.

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 2.4.2008 13:41

Suuttimet ovat haussa tosiaan myös, ne tulevat myös vaihtumaan. Ensisijaisesti pd150 suuttimia olen etsinyt... Saa nähdä löytääkö kaveri tuollaiset käytettyinä, vai joutuuko tilaamaan marmorilta tai Kermalta. Vai laittattaako suoraan noihin vakiohin kärjet. Softa sitten kaikkien muutoksien jälkeen toki!

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 2.4.2008 16:05

kohta tulossa 2. version pumppari racekärkeä..laita sellaiset niin jää vähän pelivaraa koska voiman nälkä kasvaa kuitenkin ja nuo pd150 suuttimet riittää vaan 200 pollen huitteille.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.4.2008 23:36

Älkää nyt sekoittako 8V ja 16V pumpparikärkiä toisiinsa.

Bosiolta saa jo nyt Powerplus 1043 kärkeä joka on siis parannettu versio PD150 kärjestä. Esim. Rengaspalvelu Karjalainen Kajaanissa myy tuollaiset kärjet vakiopumppusuuttimiin asennettuna kohtuukustannuksin.

8V Race kärkiä on tulossa mutta tuloaika on 'muutaman viikon päästä' ;).
Samoin on tulossa 16V Race-kärkiä jotka on juuri nuo kakkostyypin kärjet jos maahantuojan puheet olen ymmärtänyt oikein.

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 3.4.2008 0:09

Aika suolainen hinta oli tuolla ahtoputkella / sen lähdöllä merkkiliikkeessä. Löytyyköhan Suomen maasta adaptereita? Täällä 06 -alueella ei tuolla yhdellä turbiinipajalla ollut oikein tietoa, kun sieltä tuota ahdinta ja lähtöä kyselin. Löytyyköhän täältä -06 alueelta pajaa, joka tekee noita suutintöitä? Ei millään viitsisi kaikkiin soitella ja erikseen kysellä. Vastata voi yv:llä...

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 12.4.2008 14:44

Itsellä ATD:ssä ilmeisesti muuttuvasiipisestä tullut juuttuvasiipinen. Tässä ei taida sinällään olla mitään uutta.. En tiedä onko kolperossani KKK vaiko Garret.

Nyt olenkin miettinyt josko nykyisen putsaamisen ja Karalalla käynnin sijasta päivittäisinkin tuon isompaan malliin ja kävisin vasta sitten Karalalla.. Olisiko tuo GT1749VB sopiva jos tavoitteena on helppo asennus ja aluksi maltilliset tehotavoitteet (~140hv +)? Myöhemmin mahdollisesti myös suutinta ja välijäähyä vaihtoon.. Mitäs katsastussetä mahtaa tuon turbon vaihdosta sanoa? Päästöt? Ei viitsisi katsastusta varten mutkaa vaihdella..

Minkä hintainen tuo ARL:n ahtoletku mahtoi olla? Entä onko GT1749VB turboja miten saatavilla käytettynä kun nuo uudet ovat aikasta suolaisen hintaisia..? Hiukan tässä pelolla arvuuttelen kuinka iso reikä lompakkoon olisi luvassa..

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 12.4.2008 15:24

Ahtoputkella oli uutena hintaa reilu 250€, mutta tuohon saanee sorvattuja sovitteita varsin kohtuu hintaan ja alkuperäinen ahtoletku sopii sovitteeseen. VB ahdin tekee uutena reilun tonnin loven kukkaroon. Käytettynä ei taida kovin usein olla myynnissä. Vakiosuuttimillakin saa varmasti voimaa ihan kivasti ohjelman kanssa.

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 12.4.2008 15:57

JuzzaP: Kiitos privasta.

Eli turbon lisäksi kun hommaa sovitteen ja lyö paketin kiinni niin se on siinä? Onko alkuperäisen turbon valmistajalla (KKK / Garret) väliä liitäntöjä (öljy/ilma) ajatellen?

Entä onko tuolla VB:llä paljonkin eroa 1749VA -malliin? Miten tuo VA malli kävisi? Niitä kun taitaa vähän paremmin löytyä kuin tuota VB:tä..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.4.2008 20:43

VA:n ja VB:n ero on lähinnä siipien koossa. Imusiipi on 2mm suurempi ja pakosiiven kokoero on 1.8mm. VB:n "tehonkesto" on suurempien siipien johdosta noin 20hp enemmän.

nakutin
-
Viestit: 30
Liittynyt: 1.5.2006 22:02

ViestiKirjoittaja nakutin » 6.3.2009 9:31

Löytyisiköhän jostain kuvia, joista selviäisi hieman suuntaa, mikä ero noissa ahtoputkien päissä on? itsellä olisi tarkoitus tuo 150pd ahdin vaihtaa tuonne ALH:n vakioturbon tilalle ja jonkinlaisen muutoskappaleen/sovitteenhan sinne joutunee tekemään. Myös jos jollain on tietoa, mistä saisi kyseistä osaa ihan valmiina, niin eipähän välttämättä itse tarvitsisi alkaa tekemäänkään.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 6.3.2009 9:42

meillä on valmiina adaptereita laatikollinen ja kappale hintahan on 80e.

nakutin
-
Viestit: 30
Liittynyt: 1.5.2006 22:02

ViestiKirjoittaja nakutin » 6.3.2009 10:15

se on hyvä tietää =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa