KKK:n ja Garretin sopivuudesta ATD koneeseen
Valvoja: ffp jäsenet
KKK:n ja Garretin sopivuudesta ATD koneeseen
Eli kysymyksiä mutkan vaihdosta... Kulkineessani majailee KKK:n KP39. Tämä olisi tarkoitus vaihtaa Garretin tuotteeseen mallia GT1749vb. Vai kokeilenko tuon KKK:n kestoa ensin ja sitten vasta jotain muuta? Kellään tietoa tuon kestosta?
DP sopii suoraan, mutta ahtoputkelle tarvinnee sovitella ARL:stä ainakin se lähtö, mutta mites sitten se tulo? Entäs öljyputkien kanssa, meneekö suoraan, vai joutuuko niillekin tekemään jotain? Perhealbumia selaillen ainakin näiden perusahdistimien välillä oli eroja öljyputkissa.
Entäs ahtopaineen säätöventtiili N75 siis, toimiiko tuo alkuperäinen, vai pitääkö se vaihtaa Garretin omaavan kulkineen venttiiliin?
Ongelmaksihan tässä muodostuu se, että homma olisi tarkoitus toteuttaa illan/viikonlopun aikana, jolloin osien kanssa ei hirveästi kerkeä pelailemaan, vaan kaikki olisi hyvä olla jotakuinkin kasassa. Aina niitä vastoinkäymisiä tulee, kun jotain ajattelee nopeasti tehdä...
DP sopii suoraan, mutta ahtoputkelle tarvinnee sovitella ARL:stä ainakin se lähtö, mutta mites sitten se tulo? Entäs öljyputkien kanssa, meneekö suoraan, vai joutuuko niillekin tekemään jotain? Perhealbumia selaillen ainakin näiden perusahdistimien välillä oli eroja öljyputkissa.
Entäs ahtopaineen säätöventtiili N75 siis, toimiiko tuo alkuperäinen, vai pitääkö se vaihtaa Garretin omaavan kulkineen venttiiliin?
Ongelmaksihan tässä muodostuu se, että homma olisi tarkoitus toteuttaa illan/viikonlopun aikana, jolloin osien kanssa ei hirveästi kerkeä pelailemaan, vaan kaikki olisi hyvä olla jotakuinkin kasassa. Aina niitä vastoinkäymisiä tulee, kun jotain ajattelee nopeasti tehdä...
Eikö kukaan ole vaihtanut tuota KP39:siä Garretiin? Sen verran tuosta sain selville, että KP:n ahtoputken lähtö sojottaa alaspäin ja on kooltaan jotain 1,5" luokkaa. Onko tuota GT1749VB:tä saatavana ilman tuota ahtoputken pikaliitinlähtöä ja sojottaako Garretin lähtö aina sivullepäin tuloputken suuntaan? Saako tuohon pikaliittimeen sovitteita Suomesta? Ja aina vain nuo öljyn liitännät askarruttavat...
Suuttimet ovat haussa tosiaan myös, ne tulevat myös vaihtumaan. Ensisijaisesti pd150 suuttimia olen etsinyt... Saa nähdä löytääkö kaveri tuollaiset käytettyinä, vai joutuuko tilaamaan marmorilta tai Kermalta. Vai laittattaako suoraan noihin vakiohin kärjet. Softa sitten kaikkien muutoksien jälkeen toki!
Älkää nyt sekoittako 8V ja 16V pumpparikärkiä toisiinsa.
Bosiolta saa jo nyt Powerplus 1043 kärkeä joka on siis parannettu versio PD150 kärjestä. Esim. Rengaspalvelu Karjalainen Kajaanissa myy tuollaiset kärjet vakiopumppusuuttimiin asennettuna kohtuukustannuksin.
8V Race kärkiä on tulossa mutta tuloaika on 'muutaman viikon päästä' ;).
Samoin on tulossa 16V Race-kärkiä jotka on juuri nuo kakkostyypin kärjet jos maahantuojan puheet olen ymmärtänyt oikein.
Bosiolta saa jo nyt Powerplus 1043 kärkeä joka on siis parannettu versio PD150 kärjestä. Esim. Rengaspalvelu Karjalainen Kajaanissa myy tuollaiset kärjet vakiopumppusuuttimiin asennettuna kohtuukustannuksin.
8V Race kärkiä on tulossa mutta tuloaika on 'muutaman viikon päästä' ;).
Samoin on tulossa 16V Race-kärkiä jotka on juuri nuo kakkostyypin kärjet jos maahantuojan puheet olen ymmärtänyt oikein.
Aika suolainen hinta oli tuolla ahtoputkella / sen lähdöllä merkkiliikkeessä. Löytyyköhan Suomen maasta adaptereita? Täällä 06 -alueella ei tuolla yhdellä turbiinipajalla ollut oikein tietoa, kun sieltä tuota ahdinta ja lähtöä kyselin. Löytyyköhän täältä -06 alueelta pajaa, joka tekee noita suutintöitä? Ei millään viitsisi kaikkiin soitella ja erikseen kysellä. Vastata voi yv:llä...
Itsellä ATD:ssä ilmeisesti muuttuvasiipisestä tullut juuttuvasiipinen. Tässä ei taida sinällään olla mitään uutta.. En tiedä onko kolperossani KKK vaiko Garret.
Nyt olenkin miettinyt josko nykyisen putsaamisen ja Karalalla käynnin sijasta päivittäisinkin tuon isompaan malliin ja kävisin vasta sitten Karalalla.. Olisiko tuo GT1749VB sopiva jos tavoitteena on helppo asennus ja aluksi maltilliset tehotavoitteet (~140hv +)? Myöhemmin mahdollisesti myös suutinta ja välijäähyä vaihtoon.. Mitäs katsastussetä mahtaa tuon turbon vaihdosta sanoa? Päästöt? Ei viitsisi katsastusta varten mutkaa vaihdella..
Minkä hintainen tuo ARL:n ahtoletku mahtoi olla? Entä onko GT1749VB turboja miten saatavilla käytettynä kun nuo uudet ovat aikasta suolaisen hintaisia..? Hiukan tässä pelolla arvuuttelen kuinka iso reikä lompakkoon olisi luvassa..
Nyt olenkin miettinyt josko nykyisen putsaamisen ja Karalalla käynnin sijasta päivittäisinkin tuon isompaan malliin ja kävisin vasta sitten Karalalla.. Olisiko tuo GT1749VB sopiva jos tavoitteena on helppo asennus ja aluksi maltilliset tehotavoitteet (~140hv +)? Myöhemmin mahdollisesti myös suutinta ja välijäähyä vaihtoon.. Mitäs katsastussetä mahtaa tuon turbon vaihdosta sanoa? Päästöt? Ei viitsisi katsastusta varten mutkaa vaihdella..
Minkä hintainen tuo ARL:n ahtoletku mahtoi olla? Entä onko GT1749VB turboja miten saatavilla käytettynä kun nuo uudet ovat aikasta suolaisen hintaisia..? Hiukan tässä pelolla arvuuttelen kuinka iso reikä lompakkoon olisi luvassa..
Ahtoputkella oli uutena hintaa reilu 250€, mutta tuohon saanee sorvattuja sovitteita varsin kohtuu hintaan ja alkuperäinen ahtoletku sopii sovitteeseen. VB ahdin tekee uutena reilun tonnin loven kukkaroon. Käytettynä ei taida kovin usein olla myynnissä. Vakiosuuttimillakin saa varmasti voimaa ihan kivasti ohjelman kanssa.
JuzzaP: Kiitos privasta.
Eli turbon lisäksi kun hommaa sovitteen ja lyö paketin kiinni niin se on siinä? Onko alkuperäisen turbon valmistajalla (KKK / Garret) väliä liitäntöjä (öljy/ilma) ajatellen?
Entä onko tuolla VB:llä paljonkin eroa 1749VA -malliin? Miten tuo VA malli kävisi? Niitä kun taitaa vähän paremmin löytyä kuin tuota VB:tä..
Eli turbon lisäksi kun hommaa sovitteen ja lyö paketin kiinni niin se on siinä? Onko alkuperäisen turbon valmistajalla (KKK / Garret) väliä liitäntöjä (öljy/ilma) ajatellen?
Entä onko tuolla VB:llä paljonkin eroa 1749VA -malliin? Miten tuo VA malli kävisi? Niitä kun taitaa vähän paremmin löytyä kuin tuota VB:tä..
Löytyisiköhän jostain kuvia, joista selviäisi hieman suuntaa, mikä ero noissa ahtoputkien päissä on? itsellä olisi tarkoitus tuo 150pd ahdin vaihtaa tuonne ALH:n vakioturbon tilalle ja jonkinlaisen muutoskappaleen/sovitteenhan sinne joutunee tekemään. Myös jos jollain on tietoa, mistä saisi kyseistä osaa ihan valmiina, niin eipähän välttämättä itse tarvitsisi alkaa tekemäänkään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa