nokkalevy
Valvoja: ffp jäsenet
Nostetaas vanha aihe esiin, ostin tollasen -143 nokkalevyn siinä toivossa että olisin saanut sen ympättyä fordin 1.8:n pumppuun 12mm nestepään kaveriksi, mutta havaitsin, että nokkalevyn pohja on pari milliä paksumpi mitä alkuperäisessä. Sama ongelma tulee myös transitin nokkalevyn kanssa, eli noi suorasuihkarin levyt on vissiin järjestään sillä paksulla pohjalla ja jos ne laittaa esikammiokoneen pumppuun, niin ne pohjaa ristilevyyn.
Ei viitsisi alkaa rälläköimään mitään, mutta ilmeisesti pumpun akseleissa on tuo ero, mistä tuo ongelma johtuu. Rullarengasta ei voi nostaa, koska silloin k-mitan säädöstä loppuu vara. AAZ:n levy siellä on ollut tähän asti ja se sopii ilman mitään viilaamisia. Vai onko noi suorasuihkun pumppujen rungot pitempiä ja siinä eri rullarengas?
Ajatuksena oli lähinnä koittaa, miten tuo kone reagoi tuohon nopeampaan syöttöön, kun vanhalla kokoonpanolla oli määränä jotain 110-120 milliä iskulla ja tahto nostella lämpöjä ja pakopaineita.
Ja pumppu hajos, mutta se johtu ihan omasta typeryydestä kun en reagoinu ajoissa pieneen sivuääneen mikä siitä alko kuuluun. Rajakierrokset 7000, nestepäässä sellaset jouset, että meni sinne leijumatta. Ilmeisesti jäykkien jousien takia alko ristilevy kulumaan ja nestepää leikkas kiinni likasen polttoaineen takia. Sitä metallimoskaa oli sammutinventtiilikun niin täynnä, että sekän ei enää meinannu liikkua.
Ton rajun levyn kanssa lienee turha kuvitellakkaan tollasia kierroksia. Paljos näitä TDI:tä maksimissaan pyöritetään tollasella pumpulla?
Ei viitsisi alkaa rälläköimään mitään, mutta ilmeisesti pumpun akseleissa on tuo ero, mistä tuo ongelma johtuu. Rullarengasta ei voi nostaa, koska silloin k-mitan säädöstä loppuu vara. AAZ:n levy siellä on ollut tähän asti ja se sopii ilman mitään viilaamisia. Vai onko noi suorasuihkun pumppujen rungot pitempiä ja siinä eri rullarengas?
Ajatuksena oli lähinnä koittaa, miten tuo kone reagoi tuohon nopeampaan syöttöön, kun vanhalla kokoonpanolla oli määränä jotain 110-120 milliä iskulla ja tahto nostella lämpöjä ja pakopaineita.
Ja pumppu hajos, mutta se johtu ihan omasta typeryydestä kun en reagoinu ajoissa pieneen sivuääneen mikä siitä alko kuuluun. Rajakierrokset 7000, nestepäässä sellaset jouset, että meni sinne leijumatta. Ilmeisesti jäykkien jousien takia alko ristilevy kulumaan ja nestepää leikkas kiinni likasen polttoaineen takia. Sitä metallimoskaa oli sammutinventtiilikun niin täynnä, että sekän ei enää meinannu liikkua.
Ton rajun levyn kanssa lienee turha kuvitellakkaan tollasia kierroksia. Paljos näitä TDI:tä maksimissaan pyöritetään tollasella pumpulla?
Näky olevan suorasuihkarin jousen upotus akselin puolella ja akselin pää on matalampi. Mutta kiinnostaa ne maksimikierrokset edelleen, enkä ihan heti hoksannu tältä foorumilta että missä menee se pumpun asettama mekaaninen raja. Pumppu on toistaseks pysyny ehjänä 6000rpm maksimikierroksilla, kun moottorista lensi taas vaihteeks kannentiiviste pellolle. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa