nokkalevy

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-98 ahu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.8.2006 9:32

nokkalevy

ViestiKirjoittaja -98 ahu » 22.3.2008 20:21

mikä olisi hyvä nokkalevy 12mm:n nestepään kanssa? pumppu on kotoisin ahu moottorista. afn:än levy löytyy, mutta olisiko parempaa tiedossa?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 23.3.2008 0:25

vw 11mm pumpun levy on hyvä

-98 ahu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.8.2006 9:32

ViestiKirjoittaja -98 ahu » 23.3.2008 8:25

eli levy mitä on käytetty joissain alh koneissa?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.3.2008 11:01


Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 23.3.2008 12:20

Automaattilootalla varustetuissa ALH koneissa on ainakin tota 11mm pumppua.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 23.3.2008 15:28

DE143 malliltaan tuo 11mm pumpun nokkalevy.

olafu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 30.1.2004 1:00

ViestiKirjoittaja olafu » 28.4.2013 11:04

Nostetaas vanha aihe esiin, ostin tollasen -143 nokkalevyn siinä toivossa että olisin saanut sen ympättyä fordin 1.8:n pumppuun 12mm nestepään kaveriksi, mutta havaitsin, että nokkalevyn pohja on pari milliä paksumpi mitä alkuperäisessä. Sama ongelma tulee myös transitin nokkalevyn kanssa, eli noi suorasuihkarin levyt on vissiin järjestään sillä paksulla pohjalla ja jos ne laittaa esikammiokoneen pumppuun, niin ne pohjaa ristilevyyn.
Ei viitsisi alkaa rälläköimään mitään, mutta ilmeisesti pumpun akseleissa on tuo ero, mistä tuo ongelma johtuu. Rullarengasta ei voi nostaa, koska silloin k-mitan säädöstä loppuu vara. AAZ:n levy siellä on ollut tähän asti ja se sopii ilman mitään viilaamisia. Vai onko noi suorasuihkun pumppujen rungot pitempiä ja siinä eri rullarengas?

Ajatuksena oli lähinnä koittaa, miten tuo kone reagoi tuohon nopeampaan syöttöön, kun vanhalla kokoonpanolla oli määränä jotain 110-120 milliä iskulla ja tahto nostella lämpöjä ja pakopaineita.

Ja pumppu hajos, mutta se johtu ihan omasta typeryydestä kun en reagoinu ajoissa pieneen sivuääneen mikä siitä alko kuuluun. Rajakierrokset 7000, nestepäässä sellaset jouset, että meni sinne leijumatta. Ilmeisesti jäykkien jousien takia alko ristilevy kulumaan ja nestepää leikkas kiinni likasen polttoaineen takia. Sitä metallimoskaa oli sammutinventtiilikun niin täynnä, että sekän ei enää meinannu liikkua.

Ton rajun levyn kanssa lienee turha kuvitellakkaan tollasia kierroksia. Paljos näitä TDI:tä maksimissaan pyöritetään tollasella pumpulla?

olafu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 30.1.2004 1:00

ViestiKirjoittaja olafu » 13.5.2013 19:52

Näky olevan suorasuihkarin jousen upotus akselin puolella ja akselin pää on matalampi. Mutta kiinnostaa ne maksimikierrokset edelleen, enkä ihan heti hoksannu tältä foorumilta että missä menee se pumpun asettama mekaaninen raja. Pumppu on toistaseks pysyny ehjänä 6000rpm maksimikierroksilla, kun moottorista lensi taas vaihteeks kannentiiviste pellolle. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa