Elikkä kulkine on tuo vm 2000 1.9TDI PD (ATJ) 4Motion . Rullattu tuolla on jo 275tkm.
Ongelma on käynnistyksessä pitkän (>10h) seisomisen jälkeen. Ensin meinaa hörähtää käyntiin mutta ei kuitenkaan. Sitten joutuu hinkuttamaan aikalailla pitkään ennen kuin pienen yskähtelyn jälkeen lähtee käymään ihan normaalisti. Lyhemmän seisomisen jälkeen ei ole minkäänlaista oiretta (esim työpäivä 7-8h). Tekee samaa välittämättä onko ollu lämppärissä tai ei. Kone vetää hyvin ja kulutuskin täysin normaali.
Hihna tuohon vaihdettiin vastikään ja sen jälkeen tämä ongelma on ilmennyt vasta.
Testattu/tarkistettu on jo:
- vikakoodit (eipä ollut tähän mitään)
- ajoitukset (hihna sekä pumppu)
- hehkut (pari meni uusiksi)
- pa-suodatin (uusittiin samalla)
- lohkolämppäri (pelitti niin kuin pitikin)
Mistähän kannattaisi seuraavana lähteä etsimään ?Itsellä ajatuksena, että varmaankin valuttaa löpöt takasin tankkiin kun seisoo pitkään (tai ainakin oireet vois viitata tuohon?).
Voiko olla lämpötila-antureissa, siirtopumpussa, releissä ?
Passat 1.9 tdi 85Kw PD käynnistymisongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Tuota imuvuotoa mietinkin minäkin. Letkut konehuoneessa on kyllä kateltu läpi ja mitään näkyvää vuotokohtaa ei näkyny.
Ilmeisesti tuon pa-suodattimen nurkilla on porukalla ollut ilmavuotoja? tosin siellä pitäis mulla olla nyt kunnossa :(
Syöttöpumppuakin tuossa tarkistelin, tankin päässä hurahtaa kun virrat laittaa päälle ja konehuoneessakin neste liikahtaa mutta sehän ei estä etteikö letkuissa olisi ilmaa...
Ilmeisesti tuon pa-suodattimen nurkilla on porukalla ollut ilmavuotoja? tosin siellä pitäis mulla olla nyt kunnossa :(
Syöttöpumppuakin tuossa tarkistelin, tankin päässä hurahtaa kun virrat laittaa päälle ja konehuoneessakin neste liikahtaa mutta sehän ei estä etteikö letkuissa olisi ilmaa...
Kuulostaa täysin samalta vialta, joka tuli siskon pasuunaan (täysin samanlainen kikotin) n.250tkm:n nurkilla. Samoja vikoja epäiltiin. Tuon käynnistyksen kanssa auttoi sellainen, että jätti auton parkkiin keula alaspäin...? Sitä en tiedä kuinka paljon tuo auttoi siihen käynnistykseen, mutta asiaan:
Vika lopulta löytyi.
Pumpun ja moottorin välinen tiiviste(metallinen) vuotaa, jota ei silloin ainakaan varaosana saanut. Pumppu vaihtoon --> Vika korjattu.
Sanoivat liikkeessä, että kannattaa ottaa Skodan pumppu: Muuten sama pumppu, mutta paksumpi tiiviste ja pienempi hinta, muisteli jotakin 300€ nurkilla.
Pojat liikkeessä puhuivat sitäkin, että taitaa olla tyyppivikoja... En tiedä.
Vika lopulta löytyi.
Pumpun ja moottorin välinen tiiviste(metallinen) vuotaa, jota ei silloin ainakaan varaosana saanut. Pumppu vaihtoon --> Vika korjattu.
Sanoivat liikkeessä, että kannattaa ottaa Skodan pumppu: Muuten sama pumppu, mutta paksumpi tiiviste ja pienempi hinta, muisteli jotakin 300€ nurkilla.
Pojat liikkeessä puhuivat sitäkin, että taitaa olla tyyppivikoja... En tiedä.
nyt kun korjaukset/takistukset tuli tehtyä ja letkuja ja liittimiä ropellettua niin on ruvennut käynnistymään ns normaalisti. Tosin millään yksittäisellä jutulla ei tuntunut olevan vaikutusta kunnes rykäsin tankin aivan piripintaan löpöä.
Liekkö sitten ilmaa seikkaillut jossain tankin ja koneen välillä. Nyt vaikka tankki on tyhjentynytkin (ei tietenkään tyhjäksi saakka) niin käynnistyy vallan mainiosti.
Itse epäilisin, että ilmavuoto oli tuossa polttoainesuodattimet kiinnityksissä ja vasta kun tankin sai täyteen kone sai kaiken ilman imastua sieltä pois. Arvailuksi tämä tosin jäi kun ei heti pa-suodattimen vaihdon jälkeen korjaantunut.
ps tuo profiilissa mainittu golffi ois muuten kaupan tuolla myyntipuolella
Liekkö sitten ilmaa seikkaillut jossain tankin ja koneen välillä. Nyt vaikka tankki on tyhjentynytkin (ei tietenkään tyhjäksi saakka) niin käynnistyy vallan mainiosti.
Itse epäilisin, että ilmavuoto oli tuossa polttoainesuodattimet kiinnityksissä ja vasta kun tankin sai täyteen kone sai kaiken ilman imastua sieltä pois. Arvailuksi tämä tosin jäi kun ei heti pa-suodattimen vaihdon jälkeen korjaantunut.
ps tuo profiilissa mainittu golffi ois muuten kaupan tuolla myyntipuolella
nyt ongelma palasi taas ja kyllä se todellakin tuntuu liruttavan polttoaineen takaisin tankkiin yön yli seistessä.
Pitänee ruvetan tutkimaan letkut kaikki läpi mistä se ilma sinne sisään pääsee ja tuo pumpun tiivistekin tutkia. Minulle ei keula alaspäin pysäköinnillä ollut huomattavaa apua. Kovin jyrkässähän tuo ei kyllä seissyt.
Pitänee ruvetan tutkimaan letkut kaikki läpi mistä se ilma sinne sisään pääsee ja tuo pumpun tiivistekin tutkia. Minulle ei keula alaspäin pysäköinnillä ollut huomattavaa apua. Kovin jyrkässähän tuo ei kyllä seissyt.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 1.8.2008 19:03
Kyselen tässä samassa topikissa kun on samanlaista vikaa. Eli joskus toimii kun unelma mutta saattaa yllättäen vauhdissa sammua ja sitte ei meinaa lähteä millään käyntiin, sitte kun lähtee niin sammuu samantien "töksähdellen".
Vikakoodit ei anna mitään tietoa.
Maadoitukset katsottu ja puhdistettu, virtarele vaihdettu.
Hehkuvalo vilkkuu kun on käynnissä.
MISSÄ VIKA?? alkaa epätoivo hiipimään........
Korjaamo ei tiedä mistään mitään.....
Vikakoodit ei anna mitään tietoa.
Maadoitukset katsottu ja puhdistettu, virtarele vaihdettu.
Hehkuvalo vilkkuu kun on käynnissä.
MISSÄ VIKA?? alkaa epätoivo hiipimään........
Korjaamo ei tiedä mistään mitään.....
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 4.1.2004 21:53
en tiedä olisko mitään apua tarkistaa kampparin nopeus tunnistin mul ainaki temppuili ku se oli sökö et saatto ajosta sammua eikä millään käyntiin senku vaihto niin ei oo tehny enää mitään oikuttelua mullakaan ei antanu mitään vika koodia sit sain jossain vaihees auton taas käyntiin ja saman tien ku se hyyty ku anto kieroksia niin sain vika koodin ylös ja se huuteli siit kampparin tunnistimesta 2 viikoa etitiin sitä vikaa ku ei antanu aikasemin mitään koodia siitä eka
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa