Mikä Dsl Seuraavaksi? vw, seat, audi, skoda ?
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä Dsl Seuraavaksi? vw, seat, audi, skoda ?
Seuraavaa autoa suunnittelen tässä. Nyt mennään tolla AGR koneisella -00 Golffilla. Olen ollut todella tyytyväinen, mutta.. Kaipaisin tehoa. Matkakulutuksen kumminkaan nousematta hirveitä.
Automaatit kierrän kaukaa.
Tuo Golf iv on kyllä mieleinen, mutta mikä olisi "kannattava" ostos ? Leon, Toledo, Golf, Passat ? 130hp 4-motion ? 150hp ?
Tilaa täytyy olla lastenrattaiden takia, ei taida ihan kivuttomasti mennä mihkään 3/5 oviseen golffiin/a3:seen/leoniin.. ? pääosin tulee ajeltua ihan 2 aikuista ja kohta muksu.
Eli varmaankin 4-ovinen taikka farmari.
Mites noi 2.5tdi koneet ?
Mikä noista vw konsernin koneista on parhaiten mietoa viritystä kestävä ? ja millä laatikolla ? 150hp 6-lovisella ? Lähinnä ihan jotain Cooleri, lastu viritystä mielessä.
Ja Hinta luokka 5000-15000€
Automaatit kierrän kaukaa.
Tuo Golf iv on kyllä mieleinen, mutta mikä olisi "kannattava" ostos ? Leon, Toledo, Golf, Passat ? 130hp 4-motion ? 150hp ?
Tilaa täytyy olla lastenrattaiden takia, ei taida ihan kivuttomasti mennä mihkään 3/5 oviseen golffiin/a3:seen/leoniin.. ? pääosin tulee ajeltua ihan 2 aikuista ja kohta muksu.
Eli varmaankin 4-ovinen taikka farmari.
Mites noi 2.5tdi koneet ?
Mikä noista vw konsernin koneista on parhaiten mietoa viritystä kestävä ? ja millä laatikolla ? 150hp 6-lovisella ? Lähinnä ihan jotain Cooleri, lastu viritystä mielessä.
Ja Hinta luokka 5000-15000€
Aattelin vaan kun on km mittarissa 400tkm.. ja vakio ollu tähän asti. :D
Milläs tähän saisi "suht" edullisesti lisää ruutia? Toki toi lastu mielessä käynyt, mutta viekö sitten ihan karalalle. ja onko sillä sitten suurta eroa ->
http://kauppa.finnautomobile.net/index.php?productID=1
Tollaiseen..
Mitäs muuta tohon sitten kannattais laittaa? Missä vaiheessa toi vakio kytkin antautuu ? ja mihin saakka toi alkuperänen fööni riittää?
Milläs tähän saisi "suht" edullisesti lisää ruutia? Toki toi lastu mielessä käynyt, mutta viekö sitten ihan karalalle. ja onko sillä sitten suurta eroa ->
http://kauppa.finnautomobile.net/index.php?productID=1
Tollaiseen..
Mitäs muuta tohon sitten kannattais laittaa? Missä vaiheessa toi vakio kytkin antautuu ? ja mihin saakka toi alkuperänen fööni riittää?
Älä vaihda ainakaan neloskoppaista 3B tai 3BG Passattiin, tai B5 Audiin.
Nyt nelokoppasella jonkun aikaa ajelleena voin sanoa, että ajettavuus on aivan eri planeetalta kuin noissa tukivarsiongelmahirviöissä.
Rehdisti voi sanoa, että on jopa parempi ajettava kuin C5 koppanen A6.
Niin ja omistan/olen omistanut noista kaikki, joten ei ole mistään vartin koeajosta kyse.
Nyt nelokoppasella jonkun aikaa ajelleena voin sanoa, että ajettavuus on aivan eri planeetalta kuin noissa tukivarsiongelmahirviöissä.
Rehdisti voi sanoa, että on jopa parempi ajettava kuin C5 koppanen A6.
Niin ja omistan/olen omistanut noista kaikki, joten ei ole mistään vartin koeajosta kyse.
...KUN tietää mitä tekee, joo.
Suosittelen minäkin Golfin piristämistä ennen kuin vaihtamista. Kyllä se yksi penska ja rojut mahtuu mukaan Golfiin jos ei ihan emäntä ole valinnut ihan niitä suurimpia hyökkäysvaunuja ;).
Suuttimet, ahdin ja ohjelma/ahtojen nosto niin kyllä kerkiää vauvauintiin jo ihan hyvin. Tuohon -00:aan menee jo OBD-portin kautta ohjelma sisään. 160-180 heppaa tulee aika helposti em. muutoksilla ja 1-2 tonnin panostuksella selviää.
Suosittelen minäkin Golfin piristämistä ennen kuin vaihtamista. Kyllä se yksi penska ja rojut mahtuu mukaan Golfiin jos ei ihan emäntä ole valinnut ihan niitä suurimpia hyökkäysvaunuja ;).
Suuttimet, ahdin ja ohjelma/ahtojen nosto niin kyllä kerkiää vauvauintiin jo ihan hyvin. Tuohon -00:aan menee jo OBD-portin kautta ohjelma sisään. 160-180 heppaa tulee aika helposti em. muutoksilla ja 1-2 tonnin panostuksella selviää.
Jaa mitähäh, neloskoppanen golffi parempi ajettava ku tukivarsivammanen 3b? No ei tasan ole.
Meillä on sekä IV Golf että 3B Pasuuna ja kyllä se Passat on vaan maantiellä Auto isolla A:lla. Golf on ihan hirveä siihen verrattuna. Kummassakaan ei ole alustassa mitään sanomista eikä kummassakaan ole mitään alustasarjoja tms. Ei se Golf nyt mikään huono sinänsä ole, mutta ei pärjää Passatille millään. Ja kun kerran molemmat tallista löytyy niin ei voi syyttää edes subjektiivisuudesta.
itse otsikkoon, ite oon heikkoina hetkinä laskeskellut kuukausieriä ja himoinnut tota Subarua dieselinä. No tuskin sitä teen kun kuitenkin kohta lapioin Passatin maalaukseen tonnikaupalla rahaa. Toisaalta autokuume on veemäinen juttu. Ei paljoo järkipuheet auta.
Meillä on sekä IV Golf että 3B Pasuuna ja kyllä se Passat on vaan maantiellä Auto isolla A:lla. Golf on ihan hirveä siihen verrattuna. Kummassakaan ei ole alustassa mitään sanomista eikä kummassakaan ole mitään alustasarjoja tms. Ei se Golf nyt mikään huono sinänsä ole, mutta ei pärjää Passatille millään. Ja kun kerran molemmat tallista löytyy niin ei voi syyttää edes subjektiivisuudesta.
itse otsikkoon, ite oon heikkoina hetkinä laskeskellut kuukausieriä ja himoinnut tota Subarua dieselinä. No tuskin sitä teen kun kuitenkin kohta lapioin Passatin maalaukseen tonnikaupalla rahaa. Toisaalta autokuume on veemäinen juttu. Ei paljoo järkipuheet auta.
Joo, niin se taitaa sitten olla, että tätä nyt hieman piristellään. Menee jo vähän offtopic :D
Mitä tohon sitten kannattaisi tehdä..? Vakio kytkin kestää mihin asti ? Jos suuttimet ja lastu niin mihin tehoihin tolla pääsee ? ilman että kytkin rupee luistelee? Sitten varmaa joutunee kytkimen uusimaan jos turboa vaihtaa , mutta jos nyt ALUKSI pysyttäis "pikkuvirityksissä" :D
Kyllä tutun kautta saa varmaankin vaihdeltua suuttimet. Tää on tosin mulla nyt eka Dsl auto ja ei ole näistä hirveästi omakohtaista kokemusta.
Mitä tohon sitten kannattaisi tehdä..? Vakio kytkin kestää mihin asti ? Jos suuttimet ja lastu niin mihin tehoihin tolla pääsee ? ilman että kytkin rupee luistelee? Sitten varmaa joutunee kytkimen uusimaan jos turboa vaihtaa , mutta jos nyt ALUKSI pysyttäis "pikkuvirityksissä" :D
Kyllä tutun kautta saa varmaankin vaihdeltua suuttimet. Tää on tosin mulla nyt eka Dsl auto ja ei ole näistä hirveästi omakohtaista kokemusta.
niinhän se taitaa olla.. :D ehkäpä haen ton
http://kauppa.finnautomobile.net/index.php?productID=1
näin aluks.
http://kauppa.finnautomobile.net/index.php?productID=1
näin aluks.
Pitäis varmaan laittaa pitkävetoon tuo aihe että kestääkö dieselissä kytkin paremmin isolla vai pienellä ahtimella.
Kaikkein helpoimmin vakiokytkimen saa paskaksi evryllä ym. purkkavirityksillä ja vakioahtimella. Tietysti isot suuttimet vielä apuun niin tulee valmista.
Jakajapumppu antaa kaikkein eniten syöttöä juuri alakierroksilla (mitattu justiin penkissä) kun oikein evryä ruuvaa isolle ja pieni ahdin kun herää heti mukaan niin kiva lekailmiö käy siellä vauhtipyörän/kytkimen tienoilla.
Kaikkein helpoimmin vakiokytkimen saa paskaksi evryllä ym. purkkavirityksillä ja vakioahtimella. Tietysti isot suuttimet vielä apuun niin tulee valmista.
Jakajapumppu antaa kaikkein eniten syöttöä juuri alakierroksilla (mitattu justiin penkissä) kun oikein evryä ruuvaa isolle ja pieni ahdin kun herää heti mukaan niin kiva lekailmiö käy siellä vauhtipyörän/kytkimen tienoilla.
itse otsikkoon, ite oon heikkoina hetkinä laskeskellut kuukausieriä ja himoinnut tota Subarua dieselinä.
Tuota Subaruahan tässä itsekin innolla odottelen! Pitää vaan päästä kokeilemaan, miltä auto tuntuu ajossa. Niin ja sitten vielä, jos tuon saisi automaattina. Subarun kytkimet, kun eivät ole sieltä kestävimmästä päästä...
Jos budjetti on max. 15k€ niin eipä tuossa ole vaihtoehtona kuin 3b/3bg passat variant jos oikeasti tilaa haluat. IV golf ja Octavia I on samanlaisia perhefarmarin irvikuvia kuin Volvon V50. Tavaratilaa on mutta mitä sillä teet kun 190-senttisen kuskin takana on tilaa jalattomalle lapselle ja etupenkille ei mahdu istumaan jos taakse laittaa turvaistuimen selkä menosuuntaan.
Octavia II:sia taitaa ruveta saamaan dieselinä yksityiseltä 200tkm ajettuna jo aika likelle 15k€. Tosin 105hv ja viistoperäisenä muttei varmaan huono vaihtoehto.
Täältä löytyisi -02 3BG variant ++130hv hyvillä varusteilla kun Ocu II farkku sport-varusteilla polttelisi ;)
Octavia II:sia taitaa ruveta saamaan dieselinä yksityiseltä 200tkm ajettuna jo aika likelle 15k€. Tosin 105hv ja viistoperäisenä muttei varmaan huono vaihtoehto.
Täältä löytyisi -02 3BG variant ++130hv hyvillä varusteilla kun Ocu II farkku sport-varusteilla polttelisi ;)
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Kyllä meilla kanssa tuli ihmettelyä 5-ov. Ocu-1 kanssa, kun vaunut piti lastata ilman koppaa takakonttiin. Koppa osa etupenkille ja penkki taka-asentoon..
Sinne takapenkille ei sitten muuta mahtunutkaan ja olisi pitänyt jättää emäntä tai lapsi hankeen seisomaan (Valinta oli helppo) =)
Combi mallin 2-koppa on kyllä hieman parempi, etupenkkiä ei tarvinnut istuimen takia siitää eteenpäin ja vaunut menevät kokonaisina takakonttiin, joten naaras ei kylmety ennestään seisoessaan siellä hangessa =|
Octavia 1 Combi oli meillä myös harkinnassa, mutta siinä takajalkotilat myös pienet ja Edellisen korimallin Passatteja ei oikein ollut tarjolla.. joten päädytiin tohon Zekki kaunottareen.
Eli tuohon hintahaitariin suosittelen farkku pasuunaa johon sitten 130/150pd suuttimet, 150pd ahdin ja lastu = hieman yli 200hp.
Sinne takapenkille ei sitten muuta mahtunutkaan ja olisi pitänyt jättää emäntä tai lapsi hankeen seisomaan (Valinta oli helppo) =)
Combi mallin 2-koppa on kyllä hieman parempi, etupenkkiä ei tarvinnut istuimen takia siitää eteenpäin ja vaunut menevät kokonaisina takakonttiin, joten naaras ei kylmety ennestään seisoessaan siellä hangessa =|
Octavia 1 Combi oli meillä myös harkinnassa, mutta siinä takajalkotilat myös pienet ja Edellisen korimallin Passatteja ei oikein ollut tarjolla.. joten päädytiin tohon Zekki kaunottareen.
Eli tuohon hintahaitariin suosittelen farkku pasuunaa johon sitten 130/150pd suuttimet, 150pd ahdin ja lastu = hieman yli 200hp.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa