No niin yritetäänpäs uudelleen.
Eli auto on Pasu 74kW PD automaatti -04.
Doc Powerin softa,EGR tulpattu,ahdin vaihtettu 17/20 hybridi.
Tasakaasulla kun ajaa noin 100km/h noin 10 minuuttia niin voima haviää.
Ahto näyttää 0,2 bar max.Kiertää 3000 kolmosella ja kulkee max 100km/h.
Auton sammuttaa niin sen jälkeen taas toimii satunnaisen ajan.
Kun vika tulee päälle ei vikavaloa.Auton uudelleen käynnistettyä syttyy vikavalo.
Ilmoittaa egr limit virheestä (p3130) ja matalasta ahtopaineesta.
Vika oli ennen kuin turbo vaihtettiin tai egr tukittiin.Koko ajan ollut Doc Powerin softa.
Tiedän että ahdin on nyt väärä mutta on tulossa suuttimet,ic ja softa.
Onko kellään mitään ideoita ongelmaan.Laittakaa villejä veikkauksia vaan.
Jos sais jostain jutusta apua.Kiitos.
1.9 74kW avb tehot häviää
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla sama mylly mut manuaali. Tänään laitoin tulpat egr:ään, mutta jätin alipainesydeemit toimintaan. Hetken käytettyäni tyhjäkäynnillä hain läppärin ja katselin vikakoodit niin sieltä löytyi P3130-35-00 EGR Regulation Range Exceeded. Vikavaloa ei sytytä. Pitäisikö ottaa koko egr:ää ohjaava solenoidi pois toiminnasta? Samalla tein sellaisen tempun, että otin ilmamassamittarin putkenpäästä muoviritilän pois niin nyt näyttää tyhjäkäynnillä MAF arvoksi 570-580. Sitten vielä alkoi kuulua sellainen säännöllisin väliajoin jonkin venttiilin "lopsotus" ääni 3-4 kertaa aina peräkkäin kuin auki-kiinni-auki jne.. ja samalla myös kuului sellaista ns. metallista kilinää/ helinää. Luultavasti tuo egr:n ohjausventtiili lopsuttelee säännöllisin väliajoin.
Nuo äänet kuuluu parhaiten kun on kuskin ovi auki. Samalla turbon äänet hiukan koveni kun tulppasin tuon egr:n.
Nuo äänet kuuluu parhaiten kun on kuskin ovi auki. Samalla turbon äänet hiukan koveni kun tulppasin tuon egr:n.
No niin tänään käytiin Fin-Turbolla säädöissä ja siellä Markus päätteli että ahdon-ohjausvent-
tiili on rikki.Ei kun Laakkoselle Kuopioon osaa hakemaan.Osa kiinni.
Sen jälkeen ajettiin Markuksen kanssa ja ahdon pyyntö vag-comissa oli sama mitä ahto
jos nyt oikein ymmärsin.VNT:n säätö kun tuli uusi ahdin.Toivalasta kotiin noin 500km.
EI MITÄÄN VIKAA!!! JIHUU.Taas kaikki hyvin.
Anteeksi ja kiitos.
Ja vielä että eilen putsasin ahdon anturin ja ilmamassamittarin jarrupuhdistusspraylla.
Kone tuntui virkeämmältä kuin ennen mutta kun oli ajanut 300km Kuopioon päin niin
meni limb modeen.
tiili on rikki.Ei kun Laakkoselle Kuopioon osaa hakemaan.Osa kiinni.
Sen jälkeen ajettiin Markuksen kanssa ja ahdon pyyntö vag-comissa oli sama mitä ahto
jos nyt oikein ymmärsin.VNT:n säätö kun tuli uusi ahdin.Toivalasta kotiin noin 500km.
EI MITÄÄN VIKAA!!! JIHUU.Taas kaikki hyvin.
Anteeksi ja kiitos.
Ja vielä että eilen putsasin ahdon anturin ja ilmamassamittarin jarrupuhdistusspraylla.
Kone tuntui virkeämmältä kuin ennen mutta kun oli ajanut 300km Kuopioon päin niin
meni limb modeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 48 vierailijaa