Jotta en mahdollisesti tekisi samaa virhettä uudelleen tai kukaan muukaan, joka voi tarkistaa oman koneenvaihtoprojektinsa heikot lenkit ennen moottorivaurion syntymistä.
Projekti autona takatuuppari Tranporter T3.
Vanha kone 1.6td (jakopäävamman takia vaurioitunut) tilalle oli ajatus vaihtaa 1.6td moottori Golfista.
Golfin koneeseen vaihdettiin Transporterin koneesta
imusarja
pakosarja
turbo
öljypohja
öljypumppu imukauloineen
koneen korvakkeet
termostaatit kansi (vesiletkun lähtö hieman erisuuntaan kuin Golfissa)
Öljyn mittatikku putkineen
Kun oli intoa ja olevinaan kiire, niin..
Koneen vaihto suoritettiin.
Nesteet sisään.
Kone tulille ja hienosti toimii.. (kuten oli toiminut Golffissakin)
n.20min käyttö nesteiden/lämpöjen tarkistus. Kaikki näytti olevan ok.
5km koeajo rauhallisesti ja naps.
Jakomerkit ok, nesteet ok, venttiilikoppa auki, nokka-akseli poikki (leikannut ensimmäisen kaulan kohdalta, muut kaulat melkein)
Apuakselia pyörittämällä (n.500rpm) öljyä ei nouse kanteen.
Konetta ei vielä avattu eikä tarkasteltu sen tarkemmin.
Vanha kone mekaanisilla nostajilla, Golfin kone hydraulisilla. Vaikuttaako kone swappiin? Mitä huomioitavia kohteita vastaavan koneen vaihdossa Transportteriin?
Toimiiko hydrauliset nostajat portterissa? vrt 1.9tdi T3:seen
Jos joku osaisi vastata/spekuloida vaurion syntyä voisi se pelastaa seuraavan moottorin.
-Parempi onni ensi kerralla, huolellisempi kasaus, hyvät neuvot kalliit.
Saako 1Z lohkon päälle kasattua toimivaksi paketiksi AAZ:n sylinterinkannen?
Onko ajatusta yrittää rakentaa em. esikammiodieseliä vai tehdäkö mekaaninen tdi?
Toimiiko JX koneen nokka-akseli 1Z:n tai AAZ:n kannessa viritysmielessä?
Kiitokset joka tapauksessa ja harjoitellaan lisää.
Missä tein virheen? ->konevaurio.
Valvoja: ffp jäsenet
Oma vaihtoremontti onnistu kun vaihdoin mekaanisilla nostimilla varustetun koneen samanlaiseen (varoittaneet hydraulisen nostimilla varustettua moottoria kallistamista liikaa), makaa siellä takakontissa kallellaan eikä voitele nostajia mutta laakerit pitäisi kyllä voidella.
2,4d koneelle kävi samalla tavalla, vaihdoin koneen ja pääsin 100km ja nokka leikkasi kiinni, jäi kone autotallin nurkkaan odottamaan parempaa aikaa (purkamatta/syytä ei tiedossa).
2,4d koneelle kävi samalla tavalla, vaihdoin koneen ja pääsin 100km ja nokka leikkasi kiinni, jäi kone autotallin nurkkaan odottamaan parempaa aikaa (purkamatta/syytä ei tiedossa).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 47 vierailijaa