Caddy ei kylmänä käyntiin.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

gäddy
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.2.2008 21:49

Caddy ei kylmänä käyntiin.

ViestiKirjoittaja gäddy » 21.2.2008 7:25

Eli tuli tuommonen -89 1.6d caddy hankittua ja hyvin pelaa muuten, mutta ei meinaakkaan käynnistyä ilman roikkaa pikkupakkasillakaan.30min piuhassa ja heti jyrähtää. Öljyt vaihdettu ja uudet hehkut tuli myös laitettua, oli kolme neljästä pimeänä ja kahdesta jopa hävinnyt melkein puolet!?.
Ei ole dieseleistä aikasempaa kokemusta, että onko tuo kylmäkäynnistys ominaisuus vai mistä voisi johtua?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.2.2008 8:16

Voisiko olla niinkin yksinkertainen juttu kuin hehkusulakkeet? Tuossa kuvassa rasia rintapellissä pa-suodattimen vieressä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.2.2008 18:46

Laita hehkun ja korin(maan) väliin valokynä/lamppu niin pitää syttyä kun kääntää virran päälle ja jos ei valo pala (vika releessä, sulakkeessa tai johdoissa).

gäddy
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.2.2008 21:49

ViestiKirjoittaja gäddy » 21.2.2008 19:15

Eikös tämä ole pääsulake nuille hehkuille? Ehjä on. Ei ihan terve taida olla muutenkaan tuo kone,mm.ravistaa aika rajusti tyhjäkäynnillä ja vilkuttelee öljyvaloa vaikka öljyt täynnä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.2.2008 19:47

Huohottaako kone, onko kuinka väljä alakerta (öljyinen ja tuleeko käydessä täyttökorkin avatessa kovat huurut), jos kone väljä niin lähtee kylmänä huonosti käyntiin.
Löytyy käytettyjä koneita kun vaan löytäisi jostain sen hyvän.

gäddy
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.2.2008 21:49

ViestiKirjoittaja gäddy » 21.2.2008 21:36

Nyt sen verran katottu, että hehkuille asti tulee virta kun avaimesta kääntää ja kun ovat uudet, luulis kaikkien toimivan, en alkanu jokaista erikseen kattomaan.
Sen verran huurua tulee täyttöaukosta että just silmällä erottaa, ja ilmanputsarilla vähän öljyä. Kone ulkopuolisesti kuiva, jos sa tarkotit sitä alakerran öljyisyydellä . Voiko olla niin väljä kone että vaikuttas jo käynnistymiseen, jos muuten pelaa ja vetää mielestäni normaalisti ja öljytkään ei häviä? 271tkm ajettu tuolla. Vieläkö jotakin kannattas kattoa tuolta pellin alta?

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 21.2.2008 22:17

Oisko pumppu niin myöhäsellä että ei jaksa kylmänä lähtä käymään. Ainakin tuossa omassa käddyssä oli ja kun pumppua pyöräytti aikasemmalle niin heti alkoi startata. Tuo ei myöskään yrittänytkään käymään kylmänä ilman roikkaa!

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.2.2008 22:22

entä akku?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 22.2.2008 10:44

Toimiiko ennakonsäätö (käsikäyttöinen) ja onko sillä käyntiinlähtöön vaikutusta. Pumpun takana ja liikkuuko vipu (eri asennossa kun on päällä) pystyy itse tarkistamaan, joskus irtoaa vaijerin lukitus.
Jos se toimii niin käännä pumppua aikaisemmalle entisestään, yksi pumpun lukitusruuvi hankalassa paikassa muuten helppo kääntää.

gäddy
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.2.2008 21:49

ViestiKirjoittaja gäddy » 22.2.2008 14:32

Kyllä toimii ennakon vipu ja ei lähde ilman sitä, tai käy ainakin huonosti jos sattuu lähtemään. Pitää käydä tuon pumpun kimppuun seuraavaksi, ennakon ruuvi taisi olla siinä samassa kohti mihin tulee se vivun vaijeri? Kokeilemallako selviää sopiva kohta vai onko säätöön jotain ohjetta? Viittaisko ennakon säätöön myös ravistus tyhjäkäynnillä?
Ja jostakin on ruvennu repimään aika pahasti ilmoja?, ryntää välillä ihan tosissaan savupilven saattelemana matkavauhtia kun ajaa.
Kiitos vinkeistä jo tässä vaiheessa.

gäddy
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.2.2008 21:49

ViestiKirjoittaja gäddy » 22.2.2008 22:43

Mikäs tämä ilmiö voisi olla, huohotinputki huohotellut konehuoneeseen viikon verran ja pelannu normaalisti paitsi tuo käyntiinlähtö. Öljyt ei vajunu yhtään.Tänään kokeeksi putki oikealle paikalleen,tulos: 100km ajua,ryntäilyä ja ilmanputsarin kotelo täynnä öljyä,mittatikun väli meni tuolle sataselle,ja öljyvalo jatkaa vilkkumista kun kytkimen painaa pohjaan vaikka pistin öljyt täyteen.
Olisko missään ohjetta tuohon ennakon säätöön, vai pajallako pitää käyttää?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.2.2008 11:20

http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Ennakon säätö eri asia kuin syötön säätö. Ennakkoa voit säätää pumppua kääntämällä samalla tavalla kuin bensa konetta virranjakajasta. Hölläät pumpun kiinnitysruuvit ja käännät pumppua vain vähän kerrallaan ja kuuntelet käyntiääntä, jos ääni muuttuu "kireämmäksi" niin olet saanut sen aikaisemmalle (lähtee kylmänä paremmin käyntiin).
Jos alat pumpun päästä mittailemaan on n.1mm, voi myös mitata tarkalla työntömitalla (ohjeita löytyy ylärivillä ja haulla lisää).

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.2.2008 11:54

ryntää välillä ihan tosissaan savupilven saattelemana matkavauhtia kun ajaa.


Ettei olisi öljypumpun painerajoitin (vai mikä onkaan) mennyt hajalle? Puskee sitä öljyä sitten pihalle ja välillä syttyy koneessa, mikä aiheuttaa sen ryntäämisen.

Aikonaan kaverin vanha peltoauto nokipassatti teki tuon, tempasi jenkat tappiin ja puski aikahienot savut, autoa ei meinannu saada sitte sammumaan. Tuota edelsi myös tosi heikko kylmäkäynnistys, vaikka auto kyllä jotenkin jaksoi liikkua. Tosin aivan väljä ja vanha paskahan se oli.

tumppi-68
-
Viestit: 12
Liittynyt: 19.9.2007 20:38

pidä roikassa

ViestiKirjoittaja tumppi-68 » 23.2.2008 16:51

itellä transporterissa vähä samaa vikaa, helpoimmalla pääsee ku pitää piuhassa pakkasella. sitäpaitsi lohkolämppärin käyttö on kaikinpuolin taloudellisempaa vielä pariin plussa asteeseen asti. eli jos kärry pelaa nii pistä talvella piuhaan, sitävarten se on.

tumppi-68
-
Viestit: 12
Liittynyt: 19.9.2007 20:38

jatkoa

ViestiKirjoittaja tumppi-68 » 23.2.2008 17:01

tuo öljynpaineen vähyys johtuu öljypumpusta tai sulla on laakerit aika huonosa kunnossa k.akselilla mutt toisaalta ei mistään volskista laakerit mee 300 tkm. se on jotai sähköhäslinkiä, varotusvalot tuikkii ku ladassa jouluna ja aina muulloinki vuodenajasta riippumatta.

tumppi-68
-
Viestit: 12
Liittynyt: 19.9.2007 20:38

jee jee

ViestiKirjoittaja tumppi-68 » 23.2.2008 17:06

keksin, jakohihna on hypänny pykälän. äkkiä hihnakauppaan ja parin tunnin puuhastelu, jopa käynnistyy hyvin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.2.2008 18:18

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... ht=ajoitus
Muutaman minuutin homma tarkistaa ykk-kohta, venttiilikoppan kansi pois ja ykkösen nokat pystyssä (v-asennossa) ja pumpun voi lukita sopvalla tapilla, mutta pumppu vaatii lisäksi edellämainitun hienosäädön.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 48 vierailijaa