Caddy ei kylmänä käyntiin.
Valvoja: ffp jäsenet
Caddy ei kylmänä käyntiin.
Eli tuli tuommonen -89 1.6d caddy hankittua ja hyvin pelaa muuten, mutta ei meinaakkaan käynnistyä ilman roikkaa pikkupakkasillakaan.30min piuhassa ja heti jyrähtää. Öljyt vaihdettu ja uudet hehkut tuli myös laitettua, oli kolme neljästä pimeänä ja kahdesta jopa hävinnyt melkein puolet!?.
Ei ole dieseleistä aikasempaa kokemusta, että onko tuo kylmäkäynnistys ominaisuus vai mistä voisi johtua?
Ei ole dieseleistä aikasempaa kokemusta, että onko tuo kylmäkäynnistys ominaisuus vai mistä voisi johtua?
Voisiko olla niinkin yksinkertainen juttu kuin hehkusulakkeet? Tuossa kuvassa rasia rintapellissä pa-suodattimen vieressä.
Nyt sen verran katottu, että hehkuille asti tulee virta kun avaimesta kääntää ja kun ovat uudet, luulis kaikkien toimivan, en alkanu jokaista erikseen kattomaan.
Sen verran huurua tulee täyttöaukosta että just silmällä erottaa, ja ilmanputsarilla vähän öljyä. Kone ulkopuolisesti kuiva, jos sa tarkotit sitä alakerran öljyisyydellä . Voiko olla niin väljä kone että vaikuttas jo käynnistymiseen, jos muuten pelaa ja vetää mielestäni normaalisti ja öljytkään ei häviä? 271tkm ajettu tuolla. Vieläkö jotakin kannattas kattoa tuolta pellin alta?
Sen verran huurua tulee täyttöaukosta että just silmällä erottaa, ja ilmanputsarilla vähän öljyä. Kone ulkopuolisesti kuiva, jos sa tarkotit sitä alakerran öljyisyydellä . Voiko olla niin väljä kone että vaikuttas jo käynnistymiseen, jos muuten pelaa ja vetää mielestäni normaalisti ja öljytkään ei häviä? 271tkm ajettu tuolla. Vieläkö jotakin kannattas kattoa tuolta pellin alta?
Toimiiko ennakonsäätö (käsikäyttöinen) ja onko sillä käyntiinlähtöön vaikutusta. Pumpun takana ja liikkuuko vipu (eri asennossa kun on päällä) pystyy itse tarkistamaan, joskus irtoaa vaijerin lukitus.
Jos se toimii niin käännä pumppua aikaisemmalle entisestään, yksi pumpun lukitusruuvi hankalassa paikassa muuten helppo kääntää.
Jos se toimii niin käännä pumppua aikaisemmalle entisestään, yksi pumpun lukitusruuvi hankalassa paikassa muuten helppo kääntää.
Kyllä toimii ennakon vipu ja ei lähde ilman sitä, tai käy ainakin huonosti jos sattuu lähtemään. Pitää käydä tuon pumpun kimppuun seuraavaksi, ennakon ruuvi taisi olla siinä samassa kohti mihin tulee se vivun vaijeri? Kokeilemallako selviää sopiva kohta vai onko säätöön jotain ohjetta? Viittaisko ennakon säätöön myös ravistus tyhjäkäynnillä?
Ja jostakin on ruvennu repimään aika pahasti ilmoja?, ryntää välillä ihan tosissaan savupilven saattelemana matkavauhtia kun ajaa.
Kiitos vinkeistä jo tässä vaiheessa.
Ja jostakin on ruvennu repimään aika pahasti ilmoja?, ryntää välillä ihan tosissaan savupilven saattelemana matkavauhtia kun ajaa.
Kiitos vinkeistä jo tässä vaiheessa.
Mikäs tämä ilmiö voisi olla, huohotinputki huohotellut konehuoneeseen viikon verran ja pelannu normaalisti paitsi tuo käyntiinlähtö. Öljyt ei vajunu yhtään.Tänään kokeeksi putki oikealle paikalleen,tulos: 100km ajua,ryntäilyä ja ilmanputsarin kotelo täynnä öljyä,mittatikun väli meni tuolle sataselle,ja öljyvalo jatkaa vilkkumista kun kytkimen painaa pohjaan vaikka pistin öljyt täyteen.
Olisko missään ohjetta tuohon ennakon säätöön, vai pajallako pitää käyttää?
Olisko missään ohjetta tuohon ennakon säätöön, vai pajallako pitää käyttää?
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Ennakon säätö eri asia kuin syötön säätö. Ennakkoa voit säätää pumppua kääntämällä samalla tavalla kuin bensa konetta virranjakajasta. Hölläät pumpun kiinnitysruuvit ja käännät pumppua vain vähän kerrallaan ja kuuntelet käyntiääntä, jos ääni muuttuu "kireämmäksi" niin olet saanut sen aikaisemmalle (lähtee kylmänä paremmin käyntiin).
Jos alat pumpun päästä mittailemaan on n.1mm, voi myös mitata tarkalla työntömitalla (ohjeita löytyy ylärivillä ja haulla lisää).
Ennakon säätö eri asia kuin syötön säätö. Ennakkoa voit säätää pumppua kääntämällä samalla tavalla kuin bensa konetta virranjakajasta. Hölläät pumpun kiinnitysruuvit ja käännät pumppua vain vähän kerrallaan ja kuuntelet käyntiääntä, jos ääni muuttuu "kireämmäksi" niin olet saanut sen aikaisemmalle (lähtee kylmänä paremmin käyntiin).
Jos alat pumpun päästä mittailemaan on n.1mm, voi myös mitata tarkalla työntömitalla (ohjeita löytyy ylärivillä ja haulla lisää).
ryntää välillä ihan tosissaan savupilven saattelemana matkavauhtia kun ajaa.
Ettei olisi öljypumpun painerajoitin (vai mikä onkaan) mennyt hajalle? Puskee sitä öljyä sitten pihalle ja välillä syttyy koneessa, mikä aiheuttaa sen ryntäämisen.
Aikonaan kaverin vanha peltoauto nokipassatti teki tuon, tempasi jenkat tappiin ja puski aikahienot savut, autoa ei meinannu saada sitte sammumaan. Tuota edelsi myös tosi heikko kylmäkäynnistys, vaikka auto kyllä jotenkin jaksoi liikkua. Tosin aivan väljä ja vanha paskahan se oli.
pidä roikassa
itellä transporterissa vähä samaa vikaa, helpoimmalla pääsee ku pitää piuhassa pakkasella. sitäpaitsi lohkolämppärin käyttö on kaikinpuolin taloudellisempaa vielä pariin plussa asteeseen asti. eli jos kärry pelaa nii pistä talvella piuhaan, sitävarten se on.
jatkoa
tuo öljynpaineen vähyys johtuu öljypumpusta tai sulla on laakerit aika huonosa kunnossa k.akselilla mutt toisaalta ei mistään volskista laakerit mee 300 tkm. se on jotai sähköhäslinkiä, varotusvalot tuikkii ku ladassa jouluna ja aina muulloinki vuodenajasta riippumatta.
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... ht=ajoitus
Muutaman minuutin homma tarkistaa ykk-kohta, venttiilikoppan kansi pois ja ykkösen nokat pystyssä (v-asennossa) ja pumpun voi lukita sopvalla tapilla, mutta pumppu vaatii lisäksi edellämainitun hienosäädön.
Muutaman minuutin homma tarkistaa ykk-kohta, venttiilikoppan kansi pois ja ykkösen nokat pystyssä (v-asennossa) ja pumpun voi lukita sopvalla tapilla, mutta pumppu vaatii lisäksi edellämainitun hienosäädön.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 48 vierailijaa