Malliltaan 2.5TDI 4-Motion -06
Ongelmana on auton käynti kylmänä, jo muutaman asteen pakkanen tuottaa "käyntihäiriöitä", kierrokset ikäänkuin pomppii hetken ennenkuin käynti tasaantuu..Pälläyttää myös kylkiäisiksi sinistä savua hieman.
Huolto kertoo ettei mitään vikaa,kuuluu auton ominaisuuteen.. vaikea uskoa että alle 50tkm ajettu auto kävisi näin tökerösti..
Tekeekö teidän portterinne samaa? Eli onko ominaisuus?
Transporter 2.5TDI T5
Valvoja: ffp jäsenet
Samalaisia käynnistymisoireita oli edellisessä T5:ssa joka oli 1.9TDI moottorilla.
Mitään vikaa ei löytynyt 3v aikana mistään ja samaa ongelmaa valitteli uusi omistaja kun auton sai. Ongelman sai poistettua jos esilämmitti moottorin Webastolla - tuossa kun oli jälkiasennettu kellosarja niin se lämmitti myös moottoria.
Hehkutkin jossain vaiheessa käytiin läpi ja kaikki toimivat ok.
Omissa nykyisissä 5-pyttyisissä käynnistyminen on yön jälkeen hieman 'köhivää', mutta ei niin pahaa kuin tuo aiempi oli. Multivania tosin lämmitetään aina Webastolla ja kun siinä on jälkiasennettu kellosarja niin lämpenee moottorikin. Pakussa on tehtaan kellosarja ja siinä tuon 'köhimisen' paremmin huomaa, mutta käyntiin se lähtee kun kaasua hieman antaa. Savuttaminen tästä pakusta puuttuu, mutta voi se johtua hiukkasloukusta. Itse olen alkanut pitää tuota ominaisuutena, mutta jotain häikkää tuossa edellisessä 1.9l:ssa saattoi olla kun siinä tuo ongelma oli 'rajumpi'.
Mitään vikaa ei löytynyt 3v aikana mistään ja samaa ongelmaa valitteli uusi omistaja kun auton sai. Ongelman sai poistettua jos esilämmitti moottorin Webastolla - tuossa kun oli jälkiasennettu kellosarja niin se lämmitti myös moottoria.
Hehkutkin jossain vaiheessa käytiin läpi ja kaikki toimivat ok.
Omissa nykyisissä 5-pyttyisissä käynnistyminen on yön jälkeen hieman 'köhivää', mutta ei niin pahaa kuin tuo aiempi oli. Multivania tosin lämmitetään aina Webastolla ja kun siinä on jälkiasennettu kellosarja niin lämpenee moottorikin. Pakussa on tehtaan kellosarja ja siinä tuon 'köhimisen' paremmin huomaa, mutta käyntiin se lähtee kun kaasua hieman antaa. Savuttaminen tästä pakusta puuttuu, mutta voi se johtua hiukkasloukusta. Itse olen alkanut pitää tuota ominaisuutena, mutta jotain häikkää tuossa edellisessä 1.9l:ssa saattoi olla kun siinä tuo ongelma oli 'rajumpi'.
Auto oli oston jälkeen noin viikon verran merkkihuollossa maahantuojan takuun piikkiin, silloin selitin nämä samat asiat..Vikaa etsittiin eikä meinannut mitään löytyä, epäiltiin turboakin..Mittasivat puristuspaineet ja yhdestä pytystä "puuttui", vika löyty suuttimesta joka vaihdettiin..Auton piti olla kunnossa mutta sama rykiminen jatkui ja pölläyttely, lopuksi kun eivät osanneet mitään enää tehdä niin sanoivat ominaisuudeksi..Tiedä sitten. Lähinnä se sinisavu jonka perään heti mustaa nokisavuakin putkesta häiritsee..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”