VW Vento 1.9 TD -eko diesel kulutus?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vento-96^
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.2.2008 19:10

VW Vento 1.9 TD -eko diesel kulutus?

ViestiKirjoittaja vento-96^ » 18.2.2008 19:16

onko kokemuksia kyseisestä mallista.
Paljonka kulutus?
kilometrejä taulussa 320k

Itselläni vaikuttaisi olevan varsin korkea, 6.5-7.0 l.
Missä mahtaisi olla ongelmia?


Pieniä piristys vinkkejä otetaan myös vastaan.
ensimmäinen diesel menossa ja tuntuu varsin laiskalta.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.2.2008 20:48

Kaupunki ajona normaali määrä, maantie kulutus 6l sopiva ja piristys olisi kun laitat kaikki kuntoon, ajoitus/syötönsäätö/lisäys ja saa varmasti ilmaa riittävästi.

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 18.2.2008 21:02

5,7 - 6,3 ja takana 420k pölyistä nieltyä kilsaa.

Arzi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 11.11.2006 10:50

ViestiKirjoittaja Arzi » 18.2.2008 21:15

Pelkällä maantieajolla pääsi kesäkelillä joskus viidellä. Sekalaisessa kelistä ja renkaista riippuen 5.4-5,9l/100km.

SL
-
Viestit: 45
Liittynyt: 11.1.2005 16:20

ViestiKirjoittaja SL » 18.2.2008 21:58

Nyt talvella kaupunkiajossa 6.5-7, eikä ole ruuvailtu syöttöä tms. Kesällä vei hieman vähemmän soppaa. 425tkm ajettu.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 18.2.2008 22:02

Eiköhän tuosta "piristyksestä" löydy searchilla.

Kokeileppa hienosäätää siitä pumpun takana olevasta tyhjäkäynninsäätövivusta ennakkoa hiukka myöhäsemmälle, eli oikean puoleisesta vastinpultista löysemmälle. Vaikka kierros kerrallaan. Kaasuvivun vastinetta joudut hiukka kirraamaan, jotta tyhjäkäynti pysyy seudulla.

Sitten ollaan menty alueen ohi, kun kierrokset ei enää tipu tyhjäkäynnille, eli kannattaa pitää muistissa mitä käänsi ja mihin.Tämä vaikuttaa huomattavasti siihen, paljonko kaasua tarvitsee ylipäätänsä polkea, jotta kone lähtee heräilemään.

Mulla tehty todella laihasta sopasta seuraavaa:
- Perussyöttöä ~0,75 kierrosta lisää (elä ota tätä suorana neuvona)
- Ahdot ~0,8bar
- Ennakkoa säädetty myöhäiselle siitä tyhjäkäyntivivusta ja kompensoitu kaasuvivulla.
- EGR pois pelistä
- Välijäähdytintä odotellessa...

Tällä setupilla päästöt oli 3,2, varttikierros syöttöä pois ni karvan päälle 2. Ei tarvitse polkea turhaan, turbo herää aikaisin kun on tarvis ja kulutus siellä sekalaisessa ajelussa 5,5 l/100km. Tien päällä vähemmän.

Eli aloita tuosta tyhjäkäyntivivun ropauksesta ja jos mieli tekee, niin lisäät syöttöjä ja ahtoja täysin omalla vastuulla. Käytä sitä searchia...

vento-96^
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.2.2008 19:10

kiitoksia

ViestiKirjoittaja vento-96^ » 18.2.2008 22:23

kiitoksia hyvistä vastauksista, foorumia tässä jo selailinkin, tttalja:n ohjeet vaikuttavat varsin kokeilemisen arvoisilta.

kiinnostukseni heräsi tuota syöttöpumppua kohtaan, lieneekö tietoa eri malleista, tietääkseni käytetty kolmea eri mallia..
itselläni matala- sileäkantinen, josta kuitenkin lähtee turbon letku.
Mitä mallia lienee? ja onko noissa suuriakin eroja.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 19.2.2008 14:15

Lisävinkkinä kannattaa muuten sitten tarkastaa, että se vipu makaa lämpimänä sitä vastinruuvia vasten, eikä kylmäkäyntivaijerin varassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 48 vierailijaa