onko kokemuksia kyseisestä mallista.
Paljonka kulutus?
kilometrejä taulussa 320k
Itselläni vaikuttaisi olevan varsin korkea, 6.5-7.0 l.
Missä mahtaisi olla ongelmia?
Pieniä piristys vinkkejä otetaan myös vastaan.
ensimmäinen diesel menossa ja tuntuu varsin laiskalta.
VW Vento 1.9 TD -eko diesel kulutus?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Eiköhän tuosta "piristyksestä" löydy searchilla.
Kokeileppa hienosäätää siitä pumpun takana olevasta tyhjäkäynninsäätövivusta ennakkoa hiukka myöhäsemmälle, eli oikean puoleisesta vastinpultista löysemmälle. Vaikka kierros kerrallaan. Kaasuvivun vastinetta joudut hiukka kirraamaan, jotta tyhjäkäynti pysyy seudulla.
Sitten ollaan menty alueen ohi, kun kierrokset ei enää tipu tyhjäkäynnille, eli kannattaa pitää muistissa mitä käänsi ja mihin.Tämä vaikuttaa huomattavasti siihen, paljonko kaasua tarvitsee ylipäätänsä polkea, jotta kone lähtee heräilemään.
Mulla tehty todella laihasta sopasta seuraavaa:
- Perussyöttöä ~0,75 kierrosta lisää (elä ota tätä suorana neuvona)
- Ahdot ~0,8bar
- Ennakkoa säädetty myöhäiselle siitä tyhjäkäyntivivusta ja kompensoitu kaasuvivulla.
- EGR pois pelistä
- Välijäähdytintä odotellessa...
Tällä setupilla päästöt oli 3,2, varttikierros syöttöä pois ni karvan päälle 2. Ei tarvitse polkea turhaan, turbo herää aikaisin kun on tarvis ja kulutus siellä sekalaisessa ajelussa 5,5 l/100km. Tien päällä vähemmän.
Eli aloita tuosta tyhjäkäyntivivun ropauksesta ja jos mieli tekee, niin lisäät syöttöjä ja ahtoja täysin omalla vastuulla. Käytä sitä searchia...
Kokeileppa hienosäätää siitä pumpun takana olevasta tyhjäkäynninsäätövivusta ennakkoa hiukka myöhäsemmälle, eli oikean puoleisesta vastinpultista löysemmälle. Vaikka kierros kerrallaan. Kaasuvivun vastinetta joudut hiukka kirraamaan, jotta tyhjäkäynti pysyy seudulla.
Sitten ollaan menty alueen ohi, kun kierrokset ei enää tipu tyhjäkäynnille, eli kannattaa pitää muistissa mitä käänsi ja mihin.Tämä vaikuttaa huomattavasti siihen, paljonko kaasua tarvitsee ylipäätänsä polkea, jotta kone lähtee heräilemään.
Mulla tehty todella laihasta sopasta seuraavaa:
- Perussyöttöä ~0,75 kierrosta lisää (elä ota tätä suorana neuvona)
- Ahdot ~0,8bar
- Ennakkoa säädetty myöhäiselle siitä tyhjäkäyntivivusta ja kompensoitu kaasuvivulla.
- EGR pois pelistä
- Välijäähdytintä odotellessa...
Tällä setupilla päästöt oli 3,2, varttikierros syöttöä pois ni karvan päälle 2. Ei tarvitse polkea turhaan, turbo herää aikaisin kun on tarvis ja kulutus siellä sekalaisessa ajelussa 5,5 l/100km. Tien päällä vähemmän.
Eli aloita tuosta tyhjäkäyntivivun ropauksesta ja jos mieli tekee, niin lisäät syöttöjä ja ahtoja täysin omalla vastuulla. Käytä sitä searchia...
kiitoksia
kiitoksia hyvistä vastauksista, foorumia tässä jo selailinkin, tttalja:n ohjeet vaikuttavat varsin kokeilemisen arvoisilta.
kiinnostukseni heräsi tuota syöttöpumppua kohtaan, lieneekö tietoa eri malleista, tietääkseni käytetty kolmea eri mallia..
itselläni matala- sileäkantinen, josta kuitenkin lähtee turbon letku.
Mitä mallia lienee? ja onko noissa suuriakin eroja.
kiinnostukseni heräsi tuota syöttöpumppua kohtaan, lieneekö tietoa eri malleista, tietääkseni käytetty kolmea eri mallia..
itselläni matala- sileäkantinen, josta kuitenkin lähtee turbon letku.
Mitä mallia lienee? ja onko noissa suuriakin eroja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 48 vierailijaa