1z:n remmipyörän sivuttaisheitto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

1z:n remmipyörän sivuttaisheitto

ViestiKirjoittaja Kuikku » 18.2.2008 11:32

Kuinka paljon voi / saa alaremmipyörä heittää sivusuunnassa. Sillä eileen huamasin, että sivuttaisheittoa on silmämääräisesti noin 7mm. Voiko heitto johtua vain remmipyörästä vai onko syy hammashihnapyörän kuningaspultissa?

Autossa on ollut käynnistymis ongelmia "puolilämpöisenä", joten olisiko mahdollista että heitosta aiheutunt tärinä olisi voinut vaikutaa pumpun ajoitukseen? Käynnistymis ongelmat ovat koko ajan pahentuneet. Eli täysin kylmänä ja täysin lämpöisenä ei ongelmia, mutta "kädenlämpöisenä" ei sitten ei millään käyntiin.


Kiitokset etukäteen mikäli jollakin on asiasta tietoa.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

Hihnapyörä

ViestiKirjoittaja uti » 18.2.2008 12:44

Kyllähän se kannattaa tarkastaa jos noin paljon heittää. Eihän tuo mitään normaalia ole. Tulee vaan kalliimpi kilaus.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 18.2.2008 15:04

tuossa vaiheessa auto ajokieltoon ja tarkaan tutkimaan sitä hihnapyörää..
Jos se pultti katkeaa sieltä niin pahimmillaan koko kone on entinen,parhaimmillaan vain kansi...
Ei kannata leikkiä sen kuningaspultin kustannuksella ! ! !

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.2.2008 18:21

olisko joskus menny poikki eikä o kampiakselin päätä suoristettu. ite kaverin biiliin tein rempan ku oli pultti katkennu ja sai aika lailla ottaa siitä kampiakselin päästä tavaraa et alko kulkemaan suoraan

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 19.2.2008 7:47

Heh heh... Oli kerrankin onni puolella, kun huamasin heiton, sillä kuningaspultti oli aivan pian irtoamas lähti irti ennen kun saatiin eres vauhtipyörä lukkoon... Hammashihnaremmipyörä oli hakanut kiilansa aivan solmuhun, sillä siinä oli kulunut polempiin reunoohin noin 0.5mm syvennykset, joten ratas pääsi heilumaan noin 5 astetta. Ei ihme, että ei lähteny käyntiin.

Autosta on menny pultti poikki ja en tiedä mitä sille on sen jälkeen tehty.. Remmi oli vaihdettu 50000km sitten.

Mikäköhän tuan on löysänny: Pultti ollu liika löysällä alun alkaen? Vai kampen pää vino? Kampiakselin pää ei silmään näyttänyt miltään pahalta ja kiilaurakin vaikutti suoralta.

Mikäli tua kammenpää on vinos niin millä se todetaan ja ennen kaikia millä se koneistetaan? Kampi käteenkö??

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.2.2008 8:54

Merkkiliikkeellä ainakin on suoristamiseen ihan oma työkalunsa, en tiedä millainen.

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 19.2.2008 13:16

Kammenpäätä putsates ja ihmetelles tuli esille, että pää ei voisi enää rumempi/vinompi olla. Ottapinta on aivan epätasaanen ja siinä on ihmeellisiä koloja. Ei oo entinen omistaja kyllä päätä suoristanu vaikka pultti oli menny poikki...

On vissiin mahdollista suoristaa tuo kammenpää vaikka moottori on kiinni autos?

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 25.2.2008 20:18

Auto tuli kuntohon ja käynnistys ongelmat katos, johtuuvat nokka-akselin ja pumpun ajoitusvirheestä. Maksoi muuten 100€ Seinäjoen moottorihiomos tuo kammen ottapinnan oikaisu ja oli muutenkin loistavaa palvelua... :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 42 vierailijaa