onko T4 2.5TDI todellakin näin hidas lämpenemään?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
onko T4 2.5TDI todellakin näin hidas lämpenemään?
Elikkä vm. 2002 75Kw kone , nyt kun eberi odottaa huoltoa ja on ollut pois toiminnasta niin ei meinaa lämmöt millään nousta , kun lähtee nyttemmin tallista(-1 aste pakkasta tallissa ,ulkona n. -10) lämpenee todella hitaasti , noin. 15 min kun köröttelee niin rupee olemaan hieman lämpöä, sitte tyhjäkäynnillä esim. pesulan jonossa lämmöt pysyy just ja just sillee että hönkii lämpöä puhaltimesta, onkohan noissa ollut termari ongelmia ??
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
joo, epäilemättä kylmiä ovat, kuis on eberit porukoilla kestäneet automaatti käytöllä?
- huoltomies suositteli automaattikäytön pois ottamista(helppo homma, anturi veke),oli kuulemma itseltä ottanut kanssa sen pois T4:sesta, käyttää silloin kellosta kun siltä tuntuu, jatkaa kuulemma lämmittimen ikää..
- huoltomies suositteli automaattikäytön pois ottamista(helppo homma, anturi veke),oli kuulemma itseltä ottanut kanssa sen pois T4:sesta, käyttää silloin kellosta kun siltä tuntuu, jatkaa kuulemma lämmittimen ikää..
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
Minulla on joku facelift maski,lasikuituinen.Se lähtee näppärästi irti,leikkaan aukkoon sopivan pahvin ja maskilla kiilaan siihen.Ei ole ylikuumennut vaikka on ollut plussan puolellakin paikallaan.En ole myöskään nähnyt että flekti ois reakoinut.
Pidän kuitenkin huolen että jos lämmintä, en pyöritä tyhjäkäyntiä kauaa.
Pidän kuitenkin huolen että jos lämmintä, en pyöritä tyhjäkäyntiä kauaa.
Anteeksi vaan tyhmyyteni, mutta minä olen antanut itseni ymmärtää, että 2.5 tdi:ssä olisi syylarissa moottorin puolella automaattisesti toimiva kaihdin. Olen kyllä itsekin kurkkinut sinne mutta ei siellä mitään näy. Hidas on kyllä lämpenemään mut eberi auttaa. Ohitin vielä kytlkimellä omasta sen lämpöanturin ja nyt voi käyttää välillä myös kesällä niin ei jumitu. Ja talvella voi sitten ottaa pois käytöstä jos ajelee ihan pikkumatkan kun tuo pätkäkäyttö tuntuu olevan noille myrkkyä.
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
täällä toinen tyhmä, mää käsitin että poistamalla anturin sieltä oikealta alhaalta keulalta voi lämmitintä käyttää millon haluaa , vaikka kesällä tms. ??
Viimeksi muokannut folkkari121, 19.2.2008 9:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
kyllä kait se melkeen vaatii viemään sen sellaiseen autohuoltoliikkeeseen mistä löytyy korjari joka on lämmitinkorjaaja, se lukee vikakoodit ja ottaa lämmittimen irti, putsailee sitä mahdollisesti, luultavasti sieltä on ainakin höyrystinsihti(ei kallis n. 10-20€) sulanut joka on kuulemma yleistä, sitten mitä silmämääräisesti sieltä näkee sekä vikakoodien perusteella sekä käyttämällä sitä tutkii joutuuko uusimaan mahdollisesti muuta ja mitä.
-Meillä kun lämmitin lämpeni antoi vikakoodit 030 ja 031 > koodit paloilmapuhaltimelle, kuulemma luultavasti paloilmapuhallin ja ohjainlaitteet vialliset asentajan mielestä, löysin netin avulla yhdeltä tyypiltä uuden ohjainelektroniikan 70€: lla sekä tilasin uuden paloilmapuhaltimen Zakotto Oy:stä hämeenlinnasta(120€)
-huoltoliikkeen kautta osat olisivat maksaneet n. 400€ joten tässä tapauksessa kannatti itse hommata osat
-sitten lämmittimeen joutuu uusimaan jonkun tiivisteen kun sen aukaisee, ei kalliita
-ja tietenki korjaustyöt päälle, mulla laskutti n. 100€ muistaakseni töistä sekä vikakoodien lukemisesta, kun oli käyttänyt irti ja kikkaillut sen kanssa.
-mulla on nyt paloilmapuhallin matkahuollossa, täytyis tänään hakea se sieltä, ja ens maanantaina osat isketään paikoilleen, pitänee laittaa vistiä kuinka kävi
vinkki!jos voi olettaa että lämmittimesi on vanha ja paljon käytetty voi olla järkevää kysellä ihan uutta tuolta Zakotto Oy:stä, sieltä löytyy kuulemma kohtuuhintaan ihan uusia
-Meillä kun lämmitin lämpeni antoi vikakoodit 030 ja 031 > koodit paloilmapuhaltimelle, kuulemma luultavasti paloilmapuhallin ja ohjainlaitteet vialliset asentajan mielestä, löysin netin avulla yhdeltä tyypiltä uuden ohjainelektroniikan 70€: lla sekä tilasin uuden paloilmapuhaltimen Zakotto Oy:stä hämeenlinnasta(120€)
-huoltoliikkeen kautta osat olisivat maksaneet n. 400€ joten tässä tapauksessa kannatti itse hommata osat
-sitten lämmittimeen joutuu uusimaan jonkun tiivisteen kun sen aukaisee, ei kalliita
-ja tietenki korjaustyöt päälle, mulla laskutti n. 100€ muistaakseni töistä sekä vikakoodien lukemisesta, kun oli käyttänyt irti ja kikkaillut sen kanssa.
-mulla on nyt paloilmapuhallin matkahuollossa, täytyis tänään hakea se sieltä, ja ens maanantaina osat isketään paikoilleen, pitänee laittaa vistiä kuinka kävi
vinkki!jos voi olettaa että lämmittimesi on vanha ja paljon käytetty voi olla järkevää kysellä ihan uutta tuolta Zakotto Oy:stä, sieltä löytyy kuulemma kohtuuhintaan ihan uusia
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
selvä, niin jos ajatellaan nyt pelkkää lämmitintä minä sain itse tällaisen tarjouksen Zakottolta:
--d3wz löytyy hyllystä 450 ja vanha vaihdossa terv kingelin--
-kait voisi olettaa että jos on lämmitin mennyt huonoksi niin silloin tarvii vain sen lämmittimen jos haluaa uuden
-tiedä sitten onko tuo kallis vai halpa, sen tiedän jos oisin jokinaika sitten tieenyt että jostain saisi 350€:llä uuden lämmittimen olisi tselläkin ollut sama uusia koko paska
--d3wz löytyy hyllystä 450 ja vanha vaihdossa terv kingelin--
-kait voisi olettaa että jos on lämmitin mennyt huonoksi niin silloin tarvii vain sen lämmittimen jos haluaa uuden
-tiedä sitten onko tuo kallis vai halpa, sen tiedän jos oisin jokinaika sitten tieenyt että jostain saisi 350€:llä uuden lämmittimen olisi tselläkin ollut sama uusia koko paska
On siellä kaihdin,en tiiä miten pelaa ,mutta keulan tukkiminen auttaa silti tosi paljon.
Eberin paloputkessa on metallinen sukka joka levittää polttoaineen ja vakiona poltin on pystössä.kun sitä kaytetään paljon metallisukka murenee ,jolloin pa menee pisaroina.Lämmitin savuaa ja kitkuaa vaikka hehkun pikku sihti ois uusi.Jos on paljon käytetty niin uusi lämmitin on järkevä valinta.
Vähän auttaa kitkuun jos jaksaa kääntää vaakatasoon lämmittimen.
Lisäksi ainakin jo -02 lämmittimessä on 3 vikakäynnistyksen jälkeen lukko joka on purettava testilaitteella.Lukon voi myös purkaa ns.viikkokellolla jos kellon jossain nastassa on jännite,en muista vaan sitä paikkaa ja miten se purettiin.Manuaaleista löytyy.
Eberin paloputkessa on metallinen sukka joka levittää polttoaineen ja vakiona poltin on pystössä.kun sitä kaytetään paljon metallisukka murenee ,jolloin pa menee pisaroina.Lämmitin savuaa ja kitkuaa vaikka hehkun pikku sihti ois uusi.Jos on paljon käytetty niin uusi lämmitin on järkevä valinta.
Vähän auttaa kitkuun jos jaksaa kääntää vaakatasoon lämmittimen.
Lisäksi ainakin jo -02 lämmittimessä on 3 vikakäynnistyksen jälkeen lukko joka on purettava testilaitteella.Lukon voi myös purkaa ns.viikkokellolla jos kellon jossain nastassa on jännite,en muista vaan sitä paikkaa ja miten se purettiin.Manuaaleista löytyy.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Lisätään nyt tohon vielä sen verran että www.preheat.eu on halvin kioski mistä noita saa mitä ite tiedän...
Ja vielä eeperistä
Näin mainoksen www.eeperi.com
mainostaa halvemmalla kuin zakotto.Vertailkaa jos tarvitte osia ja informoikaa käyttäjiä.
Wihurilta d3 wz palopuhallin 230 e zakotto 120e ostin tuolta mutta varmaan on preheat tai eeperi halvempi
Näin mainoksen www.eeperi.com
mainostaa halvemmalla kuin zakotto.Vertailkaa jos tarvitte osia ja informoikaa käyttäjiä.
Wihurilta d3 wz palopuhallin 230 e zakotto 120e ostin tuolta mutta varmaan on preheat tai eeperi halvempi
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 50 vierailijaa