onko T4 2.5TDI todellakin näin hidas lämpenemään?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

onko T4 2.5TDI todellakin näin hidas lämpenemään?

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 16.2.2008 9:54

Elikkä vm. 2002 75Kw kone , nyt kun eberi odottaa huoltoa ja on ollut pois toiminnasta niin ei meinaa lämmöt millään nousta , kun lähtee nyttemmin tallista(-1 aste pakkasta tallissa ,ulkona n. -10) lämpenee todella hitaasti , noin. 15 min kun köröttelee niin rupee olemaan hieman lämpöä, sitte tyhjäkäynnillä esim. pesulan jonossa lämmöt pysyy just ja just sillee että hönkii lämpöä puhaltimesta, onkohan noissa ollut termari ongelmia ??

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 16.2.2008 13:01

Tdi on huono lämpenemään (energiaystävällinen) toimii lämpöisissä maissa (2,4D lämpiää hyvin tuossa ajassa).

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 16.2.2008 13:21

Tästä syystä Suomeen tuoduissa oli kaikissa eberi vakiona...

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 16.2.2008 19:47

joo, epäilemättä kylmiä ovat, kuis on eberit porukoilla kestäneet automaatti käytöllä?
- huoltomies suositteli automaattikäytön pois ottamista(helppo homma, anturi veke),oli kuulemma itseltä ottanut kanssa sen pois T4:sesta, käyttää silloin kellosta kun siltä tuntuu, jatkaa kuulemma lämmittimen ikää..

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 17.2.2008 15:33

Laitan aina omaani talveksi maskin alle koko keulan peittävän pahvin yms.Ei kuitenkaan ihan kennoihin kiinni.Auttaa tosi paljon. Termostaattivikojakin on.Huomaa siitä että lämpö ei aina nouse 90 Asteeseen eli neula täysin pystöön.

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 17.2.2008 20:28

-onkohan noihin saatavana mitään kunnollista maskia, aikoinaan xantiaan oli sellanen jonka sai näppärästi kiinni, voisitko hieman tarkentaa mihinkä sen pahvin tarkalleen laitat?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 18.2.2008 19:37

Minulla on joku facelift maski,lasikuituinen.Se lähtee näppärästi irti,leikkaan aukkoon sopivan pahvin ja maskilla kiilaan siihen.Ei ole ylikuumennut vaikka on ollut plussan puolellakin paikallaan.En ole myöskään nähnyt että flekti ois reakoinut.
Pidän kuitenkin huolen että jos lämmintä, en pyöritä tyhjäkäyntiä kauaa.

Karhua
-
Viestit: 30
Liittynyt: 17.1.2008 11:59

ViestiKirjoittaja Karhua » 18.2.2008 20:51

Anteeksi vaan tyhmyyteni, mutta minä olen antanut itseni ymmärtää, että 2.5 tdi:ssä olisi syylarissa moottorin puolella automaattisesti toimiva kaihdin. Olen kyllä itsekin kurkkinut sinne mutta ei siellä mitään näy. Hidas on kyllä lämpenemään mut eberi auttaa. Ohitin vielä kytlkimellä omasta sen lämpöanturin ja nyt voi käyttää välillä myös kesällä niin ei jumitu. Ja talvella voi sitten ottaa pois käytöstä jos ajelee ihan pikkumatkan kun tuo pätkäkäyttö tuntuu olevan noille myrkkyä.

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 18.2.2008 21:54

täällä toinen tyhmä, mää käsitin että poistamalla anturin sieltä oikealta alhaalta keulalta voi lämmitintä käyttää millon haluaa , vaikka kesällä tms. ??
Viimeksi muokannut folkkari121, 19.2.2008 9:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 19.2.2008 5:58

^- juu näin silloin jos on kellokytkin. Omassani(kin) on karvalakkiversio, jossa ei ole kelloa ja ulkolämpötila-anturi hoitaa eberin ohjauksen. Laitoin kanssa tuon tilalle kytkimen, jolla eberiä voi ohjata vain silloin kun haluaa.

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 19.2.2008 9:29

jep jep

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.2.2008 9:41

Tuossa meidän caravellessä tuo eberi tuntuu välillä jumittelevan, huoltoa varmaan kaipailee mut mitäs sieltä täytyy huoltaa ja paljonkos sellanen makselee?

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 19.2.2008 12:02

kyllä kait se melkeen vaatii viemään sen sellaiseen autohuoltoliikkeeseen mistä löytyy korjari joka on lämmitinkorjaaja, se lukee vikakoodit ja ottaa lämmittimen irti, putsailee sitä mahdollisesti, luultavasti sieltä on ainakin höyrystinsihti(ei kallis n. 10-20€) sulanut joka on kuulemma yleistä, sitten mitä silmämääräisesti sieltä näkee sekä vikakoodien perusteella sekä käyttämällä sitä tutkii joutuuko uusimaan mahdollisesti muuta ja mitä.
-Meillä kun lämmitin lämpeni antoi vikakoodit 030 ja 031 > koodit paloilmapuhaltimelle, kuulemma luultavasti paloilmapuhallin ja ohjainlaitteet vialliset asentajan mielestä, löysin netin avulla yhdeltä tyypiltä uuden ohjainelektroniikan 70€: lla sekä tilasin uuden paloilmapuhaltimen Zakotto Oy:stä hämeenlinnasta(120€)
-huoltoliikkeen kautta osat olisivat maksaneet n. 400€ joten tässä tapauksessa kannatti itse hommata osat
-sitten lämmittimeen joutuu uusimaan jonkun tiivisteen kun sen aukaisee, ei kalliita
-ja tietenki korjaustyöt päälle, mulla laskutti n. 100€ muistaakseni töistä sekä vikakoodien lukemisesta, kun oli käyttänyt irti ja kikkaillut sen kanssa.
-mulla on nyt paloilmapuhallin matkahuollossa, täytyis tänään hakea se sieltä, ja ens maanantaina osat isketään paikoilleen, pitänee laittaa vistiä kuinka kävi

vinkki!jos voi olettaa että lämmittimesi on vanha ja paljon käytetty voi olla järkevää kysellä ihan uutta tuolta Zakotto Oy:stä, sieltä löytyy kuulemma kohtuuhintaan ihan uusia

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.2.2008 12:54

Ikää ei oo tiedossa mut luultavasti -97 paikkeilla tuohon asennettu, itse en rupee huoltoa tekee kun sen jälkeen se ei toimis luultavasti tuonkaan vertaa.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 19.2.2008 13:12

Jos tarvii täydellisen lämmitinsarjan niin Zakotto on 100€ kalliimpi kauppa kuin Preheat.

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 19.2.2008 14:19

selvä, niin jos ajatellaan nyt pelkkää lämmitintä minä sain itse tällaisen tarjouksen Zakottolta:
--d3wz löytyy hyllystä 450 ja vanha vaihdossa terv kingelin--

-kait voisi olettaa että jos on lämmitin mennyt huonoksi niin silloin tarvii vain sen lämmittimen jos haluaa uuden

-tiedä sitten onko tuo kallis vai halpa, sen tiedän jos oisin jokinaika sitten tieenyt että jostain saisi 350€:llä uuden lämmittimen olisi tselläkin ollut sama uusia koko paska

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 19.2.2008 16:27

Joku puhui kaihtimesta, niin ainakin mun 01 caravellessa on syylärissä kaihdin joka toimii automaattisesti.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 19.2.2008 19:57

On siellä kaihdin,en tiiä miten pelaa ,mutta keulan tukkiminen auttaa silti tosi paljon.

Eberin paloputkessa on metallinen sukka joka levittää polttoaineen ja vakiona poltin on pystössä.kun sitä kaytetään paljon metallisukka murenee ,jolloin pa menee pisaroina.Lämmitin savuaa ja kitkuaa vaikka hehkun pikku sihti ois uusi.Jos on paljon käytetty niin uusi lämmitin on järkevä valinta.
Vähän auttaa kitkuun jos jaksaa kääntää vaakatasoon lämmittimen.

Lisäksi ainakin jo -02 lämmittimessä on 3 vikakäynnistyksen jälkeen lukko joka on purettava testilaitteella.Lukon voi myös purkaa ns.viikkokellolla jos kellon jossain nastassa on jännite,en muista vaan sitä paikkaa ja miten se purettiin.Manuaaleista löytyy.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 19.2.2008 22:14

Lisätään nyt tohon vielä sen verran että www.preheat.eu on halvin kioski mistä noita saa mitä ite tiedän...

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 20.2.2008 20:46

Ja vielä eeperistä
Näin mainoksen www.eeperi.com
mainostaa halvemmalla kuin zakotto.Vertailkaa jos tarvitte osia ja informoikaa käyttäjiä.
Wihurilta d3 wz palopuhallin 230 e zakotto 120e ostin tuolta mutta varmaan on preheat tai eeperi halvempi


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 50 vierailijaa