Moottorin vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ChivasRegal
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.2.2008 16:47

Moottorin vaihto

ViestiKirjoittaja ChivasRegal » 15.2.2008 16:59

Kosahti -99 passatista moottori; 1,9TDI 66kW AHU. Ei hirveästi ole purkaamoilla tarjolla kyseistä moottorimallia tai jos on niin on ajettu reilu 300tkm.. Kysymys kuuluukin että, käykö cordoban 1,9TDI AHU Passattiin miten helposti?!? Ilmeisesti täysin sama moottori, mut seatissa se on poikittain.. Mitä muutoksia se aiheuttaisi ja onko kellään kokemuksia ko. toimenpiteestä!?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 15.2.2008 20:17

Eikö sitä alkuperäistä pysty kunnostamaan mitenkään sitten?
Hyvällä tuurilla pelkällä laatikon vaihdolla saat tuon vaihdettua.

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 15.2.2008 20:32

joo noin se varmaan menee...
laatikko ja kytkin levy menee vaihtoon ja tietenkin uuden levyn kanssa tulisi laittaa uusi asetelma, kun passatin ja seatin levyissä/akseleissa eri boori luvut...

vauhtipyörien pitäisi olla samat molemmissa, mutta jos toisessa kiinteä ja toisessa kaksoismassapyörä niin kannattaa ehkäpä se kiinteä laittaa uuden kytkimen kaveriksi... varsinkin jos kaksoismassa versio on paljon ajettu.

ChivasRegal
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.2.2008 16:47

ViestiKirjoittaja ChivasRegal » 15.2.2008 20:43

Pystyis kunnostamaan, mutta halvemmalla kuulema pääsee kun koneen vaihtaa.. Menis venttiilejä, kantta, nokka-akselia, kampiakselia etc. uusiks.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 15.2.2008 21:12

Passatissa kun pitkittäin ja cordossa poikittain;
vauhtipyörät, moottorien kiinnikkeet, apulaitteet, pakosarjat ja öljypohjatkin taitaa olla erilaiset.

Jollei Passatin / Audi A4:n AHUa löydy, niin kannattanee katsella myös AFN -tarjontaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.2.2008 21:14

Passatissa kun pitkittäin ja cordossa poikittain;
vauhtipyörät, moottorien kiinnikkeet, apulaitteet, pakosarjat ja öljypohjatkin taitaa olla erilaiset.


Eiköhän nuo siitä vanhasta saa siirrettyä mitä tarvii koneen ulkopuolelle vaihtaa?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 15.2.2008 21:22

Tottakai, vastasin vain että miten eroavat.
Öljypumppukin/imuputki taitaa olla erilainen.

www.varaosahaku.fi
-tuolta kun katsoo Passatin, Audi A4 & A6;
niin näkyi siellä olevan muutama AHU:kin.
Ja monta AFN:nää.

Edit. Kilometrejä ei tullut katseltua. Kyllä ne kestää. :)

ChivasRegal
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.2.2008 16:47

ViestiKirjoittaja ChivasRegal » 17.2.2008 15:56

Joo, öljypohjaa, laatikkoo ja muita roippeita saa kyllä vanhasta.. Olihan siellä varaosahaussa passateistaki koneita, mut niissä oli vaan kilometrejä reippaanlaisesti, mutta pitäshän niillä kyllä mennä puoli miljoonaa helpostikkin.. on vaan jo kaks ahua menny tuossa autossa sököks, molemmat venttiilipuolelta ja särkeny samalla niin paljo muutakin et kallista on. Eka moottoririkko ei kylläkään minulle itelleni sattunut.. Eka moottori oli kopsahtanut n.300tkm ja tuo toinen n.250tkm, oiskohan mahollisesti jotakin tyyppivikaa!?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 40 vierailijaa