Toledo -96 1Z koneeseen uudempi ECU?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Toledo -96 1Z koneeseen uudempi ECU?
Kävin tänään Karalalla tota toheloa säädättämässä ja sano ettei saa kunnolla säädettyä kun tossa vanhassa yksikössä ei saa ahtopaineen muutosväliä riittävän suureksi tjsp vaan vetää aina vikatilaan kun pitempään vedättää ja käski vaihtamaan uudemman ECUn siihen. Kysymys siis kuuluu mitkä lootat käy kyseiseen ajokkiin? Pitäis siis olla vielä MAP tuola ECUssa kuten tuossakin mutta uudempi malli jotenkin erilainen. Kuulemma ainakin alumiinikuorinen kun tuo oli muovikuorissa. Mistä vehkeestä siis löytyy semmonen mikä tuohon passaisi? Lappua ei viitti edes pistää näytille kun jäi alle 200hv ja 400nm...
Edit: Vielä tyhymä lisäkysymys; kuinka pitkälle tuo 11mm nestepää riittää noiden 520 vastaavien ranskan racejen kanssa?
Edit: Vielä tyhymä lisäkysymys; kuinka pitkälle tuo 11mm nestepää riittää noiden 520 vastaavien ranskan racejen kanssa?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Kertokaa nyt tietäjät että onko tohon mahdollista uudemman mallin ecua laittaa yleensäkkään vai onko vaan bleedattava niin paljon ettei vedä vikatilaan... Sittenhän luulisi tietty ettei tota ohjelmaa saa tehtyä ihan niin toimivaksi kun ecu ei tiedä todellisia ahtoja. Käsittääkseni AHU koneessa vielä olisi tuo MAP ecun yhteydessä mutta onko sitten muita esteitä sen vaihdolle mistä ei ohjelman teolla pääsisi eroon? Jotain juttua kuulin että uudemmissa malleissa ajonesto on jotenkin ecun kanssa yhteydessä ettei sen takia saisi toimimaan?
E: Vai oliko se AHL koneessa... No kuitenkin.
E: Vai oliko se AHL koneessa... No kuitenkin.
Itselläni on 1Z:ssa afn:n boxi, meni suoraan kiinni.
Piti vaan sopeuttaa vag-comilla.
Itse tein tuon boxin vaihdon siirtyessä hukkaportillisesta vnt-ahtimeen.
Se sisäinen map-anturi ei maailmaa kaada, sen voi siirtää ulkoiseksi, vaatii vaan kolvailuhommia. Pitää juottaa entinen ecusta pois ja siirtää uusi irtipiuhojen päähän ulkopuolelle.
Tuolla tavalla saa kiinni sen 3bar mapin.
Piti vaan sopeuttaa vag-comilla.
Itse tein tuon boxin vaihdon siirtyessä hukkaportillisesta vnt-ahtimeen.
Se sisäinen map-anturi ei maailmaa kaada, sen voi siirtää ulkoiseksi, vaatii vaan kolvailuhommia. Pitää juottaa entinen ecusta pois ja siirtää uusi irtipiuhojen päähän ulkopuolelle.
Tuolla tavalla saa kiinni sen 3bar mapin.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Ok eli tarkotus olis nyt muuten vähän parannella kokoonpanoo ja sitten jos ecu tulee hommattua niin marssia sen kanssa Karalalle että saisi suoraan laittaa sillä pelaamaan... Map tarvitsee sitten vaan virittää johonkin coolerin putkeen tiiviisti kiinni. Saakos tuollaista AFN lootaa pelaamaan sitten tavallisella hukkaporttiahtimella? Jos nyt tavotteena olis esim. n.250hv niin olettaen että muuten kilkkeet antaa periksi niin olisiko järkevämpi vaihtoehto Garretin GT25 vai sitten esim 2256v? Alkaako herääminen jo mennä liian myöhäiseksi tuolla GT25:lla?
Ja hommasitko Malandio tuon AFN:n ecun jostain purkaamolta vai mistä mahtaisi suht edullisesti saada?
EDIT: Niin enhän mä tosiaan tyhmä ole, pitäis vaan opetella lukemaan. Eli siis ton 1Z alkup ecusta saa siirrettyä sen mapin ulkopuolelle ja vaihdettua siihen 3bar versioon. Tosiaan no sehän nyt kannattais ekana tehdä...
Ja hommasitko Malandio tuon AFN:n ecun jostain purkaamolta vai mistä mahtaisi suht edullisesti saada?
EDIT: Niin enhän mä tosiaan tyhmä ole, pitäis vaan opetella lukemaan. Eli siis ton 1Z alkup ecusta saa siirrettyä sen mapin ulkopuolelle ja vaihdettua siihen 3bar versioon. Tosiaan no sehän nyt kannattais ekana tehdä...
Ostin tuon oman ecun näiltä palstoilta jo pari vuotta sitten.
Itselläni ei ole mitään tietoa siitä saako toimimaan toisin perin, eli vnt-ohjauskella olevalla boxilla hukkis ahdinta. Viisaammat saa luvan valaista asiaa sen suhteen.
Mutta vnt-ahtimen ohjauksen saa toimimaan kyllä hukkaportillisen eculla, tuosta löytyy täältäkin juttua ja sitten tuolta holysmoken puolelta kanssa.
Itseltä meni vaihtoon siirtyessäni hukkaportillisesta vnt-ahtimeen; ecu(anf) pakosarja(afn) ja ahdin(pd130) + läjä kaikkea muuta oheis sälää(lisää soppaa+isompaa rööriä)
Itselläni ei ole mitään tietoa siitä saako toimimaan toisin perin, eli vnt-ohjauskella olevalla boxilla hukkis ahdinta. Viisaammat saa luvan valaista asiaa sen suhteen.
Mutta vnt-ahtimen ohjauksen saa toimimaan kyllä hukkaportillisen eculla, tuosta löytyy täältäkin juttua ja sitten tuolta holysmoken puolelta kanssa.
Itseltä meni vaihtoon siirtyessäni hukkaportillisesta vnt-ahtimeen; ecu(anf) pakosarja(afn) ja ahdin(pd130) + läjä kaikkea muuta oheis sälää(lisää soppaa+isompaa rööriä)
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jovain, olen kyllä koittanut vähän ettiä täältä ja holysmoken puoleltakin mutta maalta kun oon... Ohan tossakin jo GT 17/20, ranskan racet, 11mm np ja isompi cooleri ja putkisto. No pitää koittaa ny lueskella ja kysellä tyhymiä josko sitten osais päättää mitä tolle malagalle tekis. Ei se kakssataa kamelia riitä :D
Luultavasti kuitenkin fiksummin sais pelaamaan laittamalla sen 3bar mapin tohon kun pelkästään bleedaamalla noin ohjelman teon kannalta.
Luultavasti kuitenkin fiksummin sais pelaamaan laittamalla sen 3bar mapin tohon kun pelkästään bleedaamalla noin ohjelman teon kannalta.
3bar mappi vaan kehiin ja sitten taitaakin jo kaivata isompaa mutkaa joku 17/22 tai sitten mikäs olikaan yhden urhon golfissa, oliskohan ollut 20/25 paketti. Ei vaan enää ollut kovin käyttäjän ystävällinen normi ajossa, <2500rpm sdi, kun ei vielä ahtanut yhtään, mutta 3000rpm yli kun mentiin niin olikin aivan eri kulkine sitten :) (myös tila ongelmia lohkon ja tulipellin välissä....)
Tosin siellä tais olla kiinni 14mm np yms...
Tosin siellä tais olla kiinni 14mm np yms...
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Meinaako tuo nyt sitä, että jos laittaa tohon 1z koneeseen 3 barin mapin, niin voi säätää paremmin penkissä? Kertokaa ihmeessä jos olette säätäneet 1z koneen ympäristössä ,että mitä kaikkea pitää säätää/vaihtaa, että saa jotain irti.. :Nim. tarkoituksena 1z piristys.( Ja search nappi on kulunut miltei loppuun;) )
Edit. Eli eikun uudempaa ecua kehiin.
Edit. Eli eikun uudempaa ecua kehiin.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Kysästään nyt vielä semmosta ennenku ottaa tuon ecun käteen että onko tossa 1Z alkup mapissa ja uudemmassa ulkoisessa 3bar map anturissa yleensäkkään yhtä montaa johtoa ja pistetäänkö väri väriin ja loput maahan vai kuinka :o
Ja toinen tyhmä kysymys että mitenkäs jos tuommosen uudemman ecun laittaa niin sopiikos se ecun iso liitin suoraan uudempaan ecuun ja mites sitten juurikin esmes sen mapin johdot kun ei niitä 1Z johtosarjassa ole niin pitääkö ne taas vetää ecun sisältä jotenkin vai kuinka?
On niin laiska ja tyhymä ettei viitti lähtee kokeilemaan kun kumminkin tulee vahinko ja jollakin viisaammalla on valmiiks tietoo kuitenkin...
Koittakaa saara selevää, päässä kysymykset kuulostaa itsestä ihan järkeviltä muttei niitä tekstiksi saa muutettua.
Niin ja pessille että 1Z vakio map pitää bleedata tai vaihtaa 3bar versioon jos meinaa ettei mene vikatilaan isommilla ahdoilla. Sen verran jo ite luulen ymmärtäväni. 3bar mapilla luulisin ainakin että saa paremmin ehkä säädettyä koska eculle tulee silloin tieto todellisesta ahtopaineesta eikä bleedatessa todellista alemmasta paineesta. Reilusti mustaa putkesta niin hyvä tulee :D
Ja toinen tyhmä kysymys että mitenkäs jos tuommosen uudemman ecun laittaa niin sopiikos se ecun iso liitin suoraan uudempaan ecuun ja mites sitten juurikin esmes sen mapin johdot kun ei niitä 1Z johtosarjassa ole niin pitääkö ne taas vetää ecun sisältä jotenkin vai kuinka?
On niin laiska ja tyhymä ettei viitti lähtee kokeilemaan kun kumminkin tulee vahinko ja jollakin viisaammalla on valmiiks tietoo kuitenkin...
Koittakaa saara selevää, päässä kysymykset kuulostaa itsestä ihan järkeviltä muttei niitä tekstiksi saa muutettua.
Niin ja pessille että 1Z vakio map pitää bleedata tai vaihtaa 3bar versioon jos meinaa ettei mene vikatilaan isommilla ahdoilla. Sen verran jo ite luulen ymmärtäväni. 3bar mapilla luulisin ainakin että saa paremmin ehkä säädettyä koska eculle tulee silloin tieto todellisesta ahtopaineesta eikä bleedatessa todellista alemmasta paineesta. Reilusti mustaa putkesta niin hyvä tulee :D
Nokun täällä on nyt puhetta noista 1z ecuista, niin oisko kellään ylimääräisenä tuommosta ihan myyä asti?:) Tarvis tuohon audiin. Eikös kaikissa 1z ecuissa ole se ahtopaineen säätö homma siellä ecun sisällä, eli siis se pikku letku tulee siihen liittimen viereen? Tuossa Eräs kaveri tarjosi ecua jonka numero oli 0 281 001 185 mutta siinä ei ole sille letkulle paikkaa, mutta se oli ollut silti 1z koneessa? Tuo oma ecu on 0 281 001 197/198 ja siihen tulee letku.
Nyt sitten otetaan kiitollisena vastaan AFN:n ecun bosch numeroa, että päästäisiin eteenpäin tuossa projektissa.
E. Tuolta Boschin sivuilta löytyi aika kivuttomasti noita ecu.n numeroita:
vw numero 028 906 021 vastaavia boxseja afn koneeseen on ainakin
Passatissa
0 281 001 807 v.07/1997 asti
0 281 010 064 v.04/1999 asti
0 281 010 169 v.08/1999 asti autot joissa esp
0 281 010 170 v.08/1999 asti
Golffissa
0 281 001 860
0 281 001 586
Passatit joissa 1z kone:
0 281 001 172 9/94 asti
0 281 001 289 10/94 asti ajonesto+autom.vaiht.
0 281 001 312 9/94-7/95 ajonesto+manuaali
0 281 001 314 9/94-7/95 ajonesto+ aut.
0 281 001 368 10/95-07/96
0 281 001 411 10/95-07/96
Tossa muutama jos jotain kiinnostaa.
E. Tuolta Boschin sivuilta löytyi aika kivuttomasti noita ecu.n numeroita:
vw numero 028 906 021 vastaavia boxseja afn koneeseen on ainakin
Passatissa
0 281 001 807 v.07/1997 asti
0 281 010 064 v.04/1999 asti
0 281 010 169 v.08/1999 asti autot joissa esp
0 281 010 170 v.08/1999 asti
Golffissa
0 281 001 860
0 281 001 586
Passatit joissa 1z kone:
0 281 001 172 9/94 asti
0 281 001 289 10/94 asti ajonesto+autom.vaiht.
0 281 001 312 9/94-7/95 ajonesto+manuaali
0 281 001 314 9/94-7/95 ajonesto+ aut.
0 281 001 368 10/95-07/96
0 281 001 411 10/95-07/96
Tossa muutama jos jotain kiinnostaa.
Tiistaina vaihdoin -96 Passatiin (1Z-kone) AHU:n ohjainlaitteen -97:sta.
Ajonesto piti sopeuttaa ja vakkari on vielä pois pelistä. Jarruvalokytkin on ilmeisesti erilainen 3A:ssa ja 3B:ssä, kun hehkun merkkivalo syttyilee muutaman minuutin välein ja sammuu jarrupoljinta painamalla. Myös ajonesto on eri versiota 3A:n ja 3B:n välillä.
Ajonesto piti sopeuttaa ja vakkari on vielä pois pelistä. Jarruvalokytkin on ilmeisesti erilainen 3A:ssa ja 3B:ssä, kun hehkun merkkivalo syttyilee muutaman minuutin välein ja sammuu jarrupoljinta painamalla. Myös ajonesto on eri versiota 3A:n ja 3B:n välillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa