Diisselin matkassa virtaa reilusti ilmaa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Diisselin matkassa virtaa reilusti ilmaa
Vento 1,9td.
Eräänä päivänä puolilämpimällä koneella moottori oikein rymähti rumasti käyntiin, saman tien kuitenkin normaali joutokäynti. Tänään jouduin starttaamaan ilman lämmitystä -6c ilmastossa, hyvin käynnistyi mutta tyhjäkäynti aina silloin tällöin nyki, parin kolmen minuutin päästä kone pysähtyi kokonaan. Sitten saikin sahata, että sai uudestaan käyntiin.
PA-suodattimelta näytti menevän moottoriin päin aika paljon ilmakuplia. Vaihdoin suodattimen ja kaikki helposti käsiksi päästävät letkuliitokset vaikutti olevan kunnossa, mikään ei ainakaan ulospäin vuoda polttoainetta.
Ilmakuplat ei hävinny mihinkään suodattimen vaihdon jälkeen. Lämpimällä moottorilla paikallaan ollessa kun kierrokset nostaa 3krpm, niin herkkä perseisimmät meistä voivat havaita pieniä nykimisiä välillä ja tarkka silmäisimmät aivan pieniä nykäyksiä kiekkakellossa. Ajossa ei huomaa.
Minä diisseleistä mitään ymmärrä. Kuuluuko näiden toimiakin näin?
Eräänä päivänä puolilämpimällä koneella moottori oikein rymähti rumasti käyntiin, saman tien kuitenkin normaali joutokäynti. Tänään jouduin starttaamaan ilman lämmitystä -6c ilmastossa, hyvin käynnistyi mutta tyhjäkäynti aina silloin tällöin nyki, parin kolmen minuutin päästä kone pysähtyi kokonaan. Sitten saikin sahata, että sai uudestaan käyntiin.
PA-suodattimelta näytti menevän moottoriin päin aika paljon ilmakuplia. Vaihdoin suodattimen ja kaikki helposti käsiksi päästävät letkuliitokset vaikutti olevan kunnossa, mikään ei ainakaan ulospäin vuoda polttoainetta.
Ilmakuplat ei hävinny mihinkään suodattimen vaihdon jälkeen. Lämpimällä moottorilla paikallaan ollessa kun kierrokset nostaa 3krpm, niin herkkä perseisimmät meistä voivat havaita pieniä nykimisiä välillä ja tarkka silmäisimmät aivan pieniä nykäyksiä kiekkakellossa. Ajossa ei huomaa.
Minä diisseleistä mitään ymmärrä. Kuuluuko näiden toimiakin näin?
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=69024
Ei ulospäin vuoda, kun kyseessä imupuoli (menee ilmaa pumpulle). Jos on pumppu väljänpuoleinen tuosta on apua (takaisin virtaus esto tankille).
Ei ulospäin vuoda, kun kyseessä imupuoli (menee ilmaa pumpulle). Jos on pumppu väljänpuoleinen tuosta on apua (takaisin virtaus esto tankille).
BornFromJets: Skoda nykki silloin tällöin, ei isompia oireita kunnes kelit viileni. Yks kylmä aamu lähti normaalisti käyntiin, mutta alkoi heti käymään vaikeasti ja sammui. Sitten piitkän sahaamisen jälkeen lähti taas käyntiin ja pelasi normaalisti. Tuttu juttu, veti jostain ilmaa ja tällä kertaa se oli tuo muovinen liitinhaara.
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
c-son: Nuo oireethan kuulostaa tutulta. Pitää vaihtaa se muovikikkare, eihän tuosta muuten osaa sanoa mistä se imee.
Jos oireet vielä pahenee niin pitänee käydä näyttämässä jollekkin noita ajoitusjuttuja ennen kuin sieltä jotain isompaa menee säleiksi.
Kane: Ei ole näkyny nokipilviä peileissä, mistä se kaasuvivun akselitiiviste löytyy?
Jos oireet vielä pahenee niin pitänee käydä näyttämässä jollekkin noita ajoitusjuttuja ennen kuin sieltä jotain isompaa menee säleiksi.
Kane: Ei ole näkyny nokipilviä peileissä, mistä se kaasuvivun akselitiiviste löytyy?
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Eikös sen muovinipukan tarkoitus oo laskea lämmintä löpöä suodattimeen ja näin pitää suodatin sulana arktisissa oloissa varsinkin jos on kondenssi vettä päässy tankkiin tai suodatin unohtunnu vaihtaa.
Tietääpähän mistä etsii vikaa 40asteen pakkasella auto hyyttyy tielle jos on korvannu muovinipukan suoralla putkella.:)
(Tosin ei tämmösinä talvina tarvii jäätymisestä huolehtia.)
Tietääpähän mistä etsii vikaa 40asteen pakkasella auto hyyttyy tielle jos on korvannu muovinipukan suoralla putkella.:)
(Tosin ei tämmösinä talvina tarvii jäätymisestä huolehtia.)
Näillä on ajettu kymmeniä vuosia ilman noita muovinipukoita, eikä ole jäätymisen takia matka katkennut kun on suodatin vaihdettu joka syksy ja pidetty huoli, että tankissa on kovemmilla pakkasilla talvilaadun dieseliä. Näistä jos toinenkin asia unohtuu, niin yhden muovinipukan pelastava vaikutus Suomen talvessa on aika marginaalinen.
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Ne meinas pörhöllä ettei se siitä suodattimen muovikikkareesta johdu jos se näyttää ja tuntuu ehjältä, ja niinhän se näyttää ja tuntuu.
Mites kummun ehdottama tankin imuputki? Osaako joku kertoa siitä enemmän, mistä löytyy ja niin päin pois..
7 asteen pakkanen ku oli, niin ajatusta nopeammin kyllä käynnistyi mutta minuutin päästä sammui ja sitten sahattiin kauan käyntiin, jonka jälkeen taas ok. Ilmaako se itteään tuossa sahauksessa vai mites?
Roikan päästä lähdettäessä ja nollakelissä toimii ihan mukavasti.
Mites kummun ehdottama tankin imuputki? Osaako joku kertoa siitä enemmän, mistä löytyy ja niin päin pois..
7 asteen pakkanen ku oli, niin ajatusta nopeammin kyllä käynnistyi mutta minuutin päästä sammui ja sitten sahattiin kauan käyntiin, jonka jälkeen taas ok. Ilmaako se itteään tuossa sahauksessa vai mites?
Roikan päästä lähdettäessä ja nollakelissä toimii ihan mukavasti.
Bossin pumppu ilmaa itsensä aika pian, toisille auttanut kun pitää tankkia täynnä ja nokkapäätä alempana parkkipaikalla (tuo vanhanmallinen putsari ja suoraan paluuletku tankille on hyvä ratkaisu myös, silloin vanhan pumpun ilmavuodot ei niin paljoa haittaa). Tankin putket voi löytyä takaistuimen alla olevasta luukusta/aukosta.
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Onko se vanhan mallinen putsari välttämättä ratkasu tähän, kun nykysen putsarin päällä oleva muovikikkarekin tuntuu olevan kunnossa?
Mie nostin tankista sen anturisysteemin kummasteltavaksi, ei siinä mitään halkeamia tai epäilyttävää näkynyt. Ainakaan näin vähän pöljemmän silmiin.
Eli hemmetti, mistä päästä autoa mää sen vuodon nyt löydän?
Onkohan se joku lämpölaajenemishommeli siellä missä se vuoto sitten onkin, kun pakkasella nykii sitä ilmaa enemmän. Vai sietääkö tuo kone pakkasella huonommin sitä ilmamäärää mikä sinne tulee?
Mie nostin tankista sen anturisysteemin kummasteltavaksi, ei siinä mitään halkeamia tai epäilyttävää näkynyt. Ainakaan näin vähän pöljemmän silmiin.
Eli hemmetti, mistä päästä autoa mää sen vuodon nyt löydän?
Onkohan se joku lämpölaajenemishommeli siellä missä se vuoto sitten onkin, kun pakkasella nykii sitä ilmaa enemmän. Vai sietääkö tuo kone pakkasella huonommin sitä ilmamäärää mikä sinne tulee?
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Mikä se semmoinen kaasuakseli on? Se mihin kaasuvaijeri tulee? Ite en tuntenut siinä mitään väljyyttä, mutta sehän ei vielä sano mitään.
Eli tankista -> moottoriin -putkeen takaiskua kokeilla asentaa?
Onko kellään hajua minkä takia muutaman asteen pakkasessa oireet on niin paljon rajummat kuin nollakelissä?
Eli tankista -> moottoriin -putkeen takaiskua kokeilla asentaa?
Onko kellään hajua minkä takia muutaman asteen pakkasessa oireet on niin paljon rajummat kuin nollakelissä?
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Noniin, irrottelin tuon muovikikkareen siitä pa-suotimen päältä. Puhalsin suulla siihen ilmaa ja ilma kulki kumpaakin suuntaan, toiseen suuntaan vähän jouhevammin, mutta kumpaankin silti. Sitten puhalsin vähän voimakkaammin ja nyt se on täysin avoin muoviputki, hajoskohan se näin pienen miehen keuhkoilla :D
Huomena haetaan uusi.
Seuraava suodatin on sitä vanhempaa mallia sitten.
Huomena haetaan uusi.
Seuraava suodatin on sitä vanhempaa mallia sitten.
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Uus vika.
Kun kipolla on nakuteltu suht lyhyt matka, muutama minuutti / päälle kilsa, ja auton sammuttaa ja kohta taas yrittää startata niin sahaukseksi menee. Kun on seisonut pidemmän aikaa niin laakista käyntiin. Jos ajaa muutamien kilsojen päähän kauppaan ja siellä starttaa, niin ei ongelmaa. Sahaus tulee vain jos ensimmäisen startin jälkeen koittaa startata suht lyhyellä aikavälillä.
Kun kipolla on nakuteltu suht lyhyt matka, muutama minuutti / päälle kilsa, ja auton sammuttaa ja kohta taas yrittää startata niin sahaukseksi menee. Kun on seisonut pidemmän aikaa niin laakista käyntiin. Jos ajaa muutamien kilsojen päähän kauppaan ja siellä starttaa, niin ei ongelmaa. Sahaus tulee vain jos ensimmäisen startin jälkeen koittaa startata suht lyhyellä aikavälillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 42 vierailijaa