Löytyykös käytännön vinkkejä kokonaisen vesipumpun
vaihto-operaatioon 1,6 Diesel myllyn osalta ?
Vesipumpun pelkkää etuosaakaan ei taida saada irti ilman ,
että irroittaa joitakin remmin rullapyöriä ...
Laturinkin kiinnitysraudan alla taitaa olla pari vesipumpun pulttia , mutta
eihän sinne pääse edes käsiksi , ilman että irroittaa naftapumppua.
Vesipumpun vaihtoa Dieseliin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Olen pari kertaa tuon koko paketin vaihtanut etukautta käyttämättä syöttöpumppua irti mutta ne kaksi ylintä pulttia on aika ahtaassa paikassa.
Samoilla pulteilla se vesipumpun runko kiinni sen laturin korvakon kans.
Toinen vaihtoehto vaihtaa pelkkä vesipumppu ja siinä joutuu käyttään apuakselin rattaan irti.
Samoilla pulteilla se vesipumpun runko kiinni sen laturin korvakon kans.
Toinen vaihtoehto vaihtaa pelkkä vesipumppu ja siinä joutuu käyttään apuakselin rattaan irti.
Muuten vaihtaisin pelkästään vesipumpun etuosan, mutta yksi pultti jo
napsahti poikki vesipumpun etukannesta.
Uskaltaakos sen apuakselin sileän "remmipyörän" irroittaa ihan
tuosta nuon vaan... ja saako sen takaisin, ilman pelkoa, että tulee lisää
ikävyyksiä ?
Jakopään hihnan rattaat pitänee lukita jotenkin paikalleen.
Kokonaisen vesipumpun irroitus ei onnistu kyllä millään, ilman, että ne
kaksi isoa pulttia on siellä laturin paksun kiinnitysraudan alla,
joka puolestaan on naftapumpun alla, saa irti.
Eli mitäs perusdataa on huomioitava naftapumpun irroittamisessa ?
napsahti poikki vesipumpun etukannesta.
Uskaltaakos sen apuakselin sileän "remmipyörän" irroittaa ihan
tuosta nuon vaan... ja saako sen takaisin, ilman pelkoa, että tulee lisää
ikävyyksiä ?
Jakopään hihnan rattaat pitänee lukita jotenkin paikalleen.
Kokonaisen vesipumpun irroitus ei onnistu kyllä millään, ilman, että ne
kaksi isoa pulttia on siellä laturin paksun kiinnitysraudan alla,
joka puolestaan on naftapumpun alla, saa irti.
Eli mitäs perusdataa on huomioitava naftapumpun irroittamisessa ?
Alku vaikutti todella hankalalta, mutta kyllä ne laturin kiinnitysraudan
(+vesipumpun) ylimmät 2 pulttia sieltä sitten irtosi. Vaikka ahdasta oli.
Pakko kun oli saada koko vesipumppupaketti käsiin... sillä autoon päin
vesipumpun kansiosan katkenneita pultteja olisi ollut kyllä mahdoton työstää....
Mutta, kun koko paketin sai lopulta kätösiin...
niin kaasun kanssa katkenneet jämäpultitkin irtosi vesipumpun pohjasta
suht helposti.Vaikka lopulta ruuvasin kiinni täydellisen GMB:n
vesipumppupaketin (40 euroa) = Made in Japan -:)
Kasaaminen sujuikin sitten paljon nopeammin.
Kiinni ruuvaamista (kiinnitysraudan alapuoliset pultit) helpotti klemmarien
ruuvaamiseen tarkoitettu hieman taipuisa ruuvausvarsi (1/4 ")
Aikaa meni.. mutta joskus ei vaan voi antaa periksi asioille -:)
(+vesipumpun) ylimmät 2 pulttia sieltä sitten irtosi. Vaikka ahdasta oli.
Pakko kun oli saada koko vesipumppupaketti käsiin... sillä autoon päin
vesipumpun kansiosan katkenneita pultteja olisi ollut kyllä mahdoton työstää....
Mutta, kun koko paketin sai lopulta kätösiin...
niin kaasun kanssa katkenneet jämäpultitkin irtosi vesipumpun pohjasta
suht helposti.Vaikka lopulta ruuvasin kiinni täydellisen GMB:n
vesipumppupaketin (40 euroa) = Made in Japan -:)
Kasaaminen sujuikin sitten paljon nopeammin.
Kiinni ruuvaamista (kiinnitysraudan alapuoliset pultit) helpotti klemmarien
ruuvaamiseen tarkoitettu hieman taipuisa ruuvausvarsi (1/4 ")
Aikaa meni.. mutta joskus ei vaan voi antaa periksi asioille -:)
Kyllä sen vesipumpun vaihtaa suhteellisen helposti. Maski vain pois jotta näkee .Itselläni on Caddy johon on vaihdettu TD kone .Laturi pois laturin korva pois,niitä korvia on kyllä ainakin kolmea eri laista. mutta se kapein malli on aika helppo . Itse vaihdoin vesipumpun pari viikkoa sitten viiden asteen pakkasessa kylmässä tallissa.Ilta siinä meni mutta se maskin poisto helpotta huomattavasti
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa