Vesipumpun vaihtoa Dieseliin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Rasmuscom
-
Viestit: 39
Liittynyt: 9.8.2006 3:23

Vesipumpun vaihtoa Dieseliin

ViestiKirjoittaja Rasmuscom » 22.1.2008 1:54

Löytyykös käytännön vinkkejä kokonaisen vesipumpun
vaihto-operaatioon 1,6 Diesel myllyn osalta ?
Vesipumpun pelkkää etuosaakaan ei taida saada irti ilman ,
että irroittaa joitakin remmin rullapyöriä ...

Laturinkin kiinnitysraudan alla taitaa olla pari vesipumpun pulttia , mutta
eihän sinne pääse edes käsiksi , ilman että irroittaa naftapumppua.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 22.1.2008 6:50

Olen pari kertaa tuon koko paketin vaihtanut etukautta käyttämättä syöttöpumppua irti mutta ne kaksi ylintä pulttia on aika ahtaassa paikassa.
Samoilla pulteilla se vesipumpun runko kiinni sen laturin korvakon kans.
Toinen vaihtoehto vaihtaa pelkkä vesipumppu ja siinä joutuu käyttään apuakselin rattaan irti.

Rasmuscom
-
Viestit: 39
Liittynyt: 9.8.2006 3:23

ViestiKirjoittaja Rasmuscom » 22.1.2008 11:06

Muuten vaihtaisin pelkästään vesipumpun etuosan, mutta yksi pultti jo
napsahti poikki vesipumpun etukannesta.

Uskaltaakos sen apuakselin sileän "remmipyörän" irroittaa ihan
tuosta nuon vaan... ja saako sen takaisin, ilman pelkoa, että tulee lisää
ikävyyksiä ?
Jakopään hihnan rattaat pitänee lukita jotenkin paikalleen.

Kokonaisen vesipumpun irroitus ei onnistu kyllä millään, ilman, että ne
kaksi isoa pulttia on siellä laturin paksun kiinnitysraudan alla,
joka puolestaan on naftapumpun alla, saa irti.
Eli mitäs perusdataa on huomioitava naftapumpun irroittamisessa ?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 22.1.2008 12:04

melko varmasti pumppu pitää vaikka yksi pultti katkesikin. kannattaa lämmittää niitä pultteja ja sitten vielä kopauttaa perään ennen vääntämistä.

Kerran katkesi kolme pulttia pumppuun ja jouduin hitsaamalla irroittamaan ne. Lähtivät kyllä alkuvitutuksen jälkeen helposti.

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 22.1.2008 18:00

Naftapumpun alla olevat pultit saa auki suht helposti kun löysää pumppua senverran että sitä voi käännellä. Ei ole helppoa mutta onnistuu.

Arska

Rasmuscom
-
Viestit: 39
Liittynyt: 9.8.2006 3:23

ViestiKirjoittaja Rasmuscom » 22.1.2008 23:18

Alku vaikutti todella hankalalta, mutta kyllä ne laturin kiinnitysraudan
(+vesipumpun) ylimmät 2 pulttia sieltä sitten irtosi. Vaikka ahdasta oli.
Pakko kun oli saada koko vesipumppupaketti käsiin... sillä autoon päin
vesipumpun kansiosan katkenneita pultteja olisi ollut kyllä mahdoton työstää....
Mutta, kun koko paketin sai lopulta kätösiin...
niin kaasun kanssa katkenneet jämäpultitkin irtosi vesipumpun pohjasta
suht helposti.Vaikka lopulta ruuvasin kiinni täydellisen GMB:n
vesipumppupaketin (40 euroa) = Made in Japan -:)

Kasaaminen sujuikin sitten paljon nopeammin.
Kiinni ruuvaamista (kiinnitysraudan alapuoliset pultit) helpotti klemmarien
ruuvaamiseen tarkoitettu hieman taipuisa ruuvausvarsi (1/4 ")

Aikaa meni.. mutta joskus ei vaan voi antaa periksi asioille -:)

maady
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.6.2007 20:35

ViestiKirjoittaja maady » 23.1.2008 19:28

Kyllä sen vesipumpun vaihtaa suhteellisen helposti. Maski vain pois jotta näkee .Itselläni on Caddy johon on vaihdettu TD kone .Laturi pois laturin korva pois,niitä korvia on kyllä ainakin kolmea eri laista. mutta se kapein malli on aika helppo . Itse vaihdoin vesipumpun pari viikkoa sitten viiden asteen pakkasessa kylmässä tallissa.Ilta siinä meni mutta se maskin poisto helpotta huomattavasti


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa