T4 ei tunne tasakaasua
Valvoja: ffp jäsenet
T4 ei tunne tasakaasua
Hei, olen uusi foorumilla joten palstan käytäntö on hakusessa (kärsivällisyyttä). Sitten ongelmaan. Auto on siis transportteri T4 2.5 tdi vm -97. Ollut minulla vuodesta 2002 ja jo silloin oli ongelmana kylmänä lähtiessä että auto ei tunne tasakaasua. Kun kylmänä lähtee liikkeelle niin alussa ei meinaa ottaa kiekkoja millään mutta sitten kun ottaa niin ärjäisee kunnolla eikä suostu ajaessakaan tasakaasuun vaan joko moottorijarruttaa tai sitten menee hurjana. Olen pärjännyt tällä kun heittää kylmänä riittävän isoa vaihdetta silmään ja ajelee melkein tyhjäkäynnillä. Noin 500 m:n ajon jälkeen alkaa toimia normaalisti.
Nyt ominaisuus tuntuu että olisi pahentunut jo sellaiseksi että jotain pitäis tehdä. Autoon on tänä aikana vaihdettu kerran hihnat ja ajoitus katottu kahdesti eikä ko; toimenpiteistä juuri apua ole ollut. Nyt tuntuu että myös käynnistyvyys olisi huonontunut ja silloin kun temppuilee tulee putkesta sikana sinistä savua.
Itse pähkäilin voisko suuttimien kuseminen aiheuttaa tätä. Suutinremppaa ei ole tehty ainakaan minulla ollessa. Ostettaessa km:t oli 222000 ja nyt 346000.
Liekkö vika vai ominaisuus, en ainakaan muitten kirjoittajien ole ko; ominaisuudesta nähnyt mitään kirjoittelevan.
Nyt ominaisuus tuntuu että olisi pahentunut jo sellaiseksi että jotain pitäis tehdä. Autoon on tänä aikana vaihdettu kerran hihnat ja ajoitus katottu kahdesti eikä ko; toimenpiteistä juuri apua ole ollut. Nyt tuntuu että myös käynnistyvyys olisi huonontunut ja silloin kun temppuilee tulee putkesta sikana sinistä savua.
Itse pähkäilin voisko suuttimien kuseminen aiheuttaa tätä. Suutinremppaa ei ole tehty ainakaan minulla ollessa. Ostettaessa km:t oli 222000 ja nyt 346000.
Liekkö vika vai ominaisuus, en ainakaan muitten kirjoittajien ole ko; ominaisuudesta nähnyt mitään kirjoittelevan.
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsinta
Tuon mukaan ominaisuus vanhemmissa malleissa öljyyn ja nostimiin liittyen. Oletko talvella kokeillut notkeampaa öljyä?
Tuon mukaan ominaisuus vanhemmissa malleissa öljyyn ja nostimiin liittyen. Oletko talvella kokeillut notkeampaa öljyä?
T4 ei tunne tasakaasua
Kyseinen auto ei syö öljyä kuin hitusen. Noin puoli litraa/ 12000km joka on ollut öljynvaihtovälinä.Öljyinä olen käyttänyt koko ajan mobilin supersyn 5W40. Odottelen lisää ehdotuksia/ arvauksia. Olen nyt harkinnut sitä suutinremppaa ja hehkujen vaihtoa. On vain aikasten arvokas huolto, mites muut on vaihdellu noita suuttimia?
Siellä kaasupolkimen anturissa on kaksi potikkaa, joiden pitää antaa ~sama vastusarvo. Eli ei uskoisi kummankin potikan vikaantuvan samalla tavalla.
Tuosta mitään apua:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=77545
Tuosta mitään apua:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=77545
T4 ei tunne tasakaasua
Tuosta linkistä luin ,että porukoilla olis alaväännöt hukassa ja olen kyllä vähän samoilla linjoilla minäkin. Muistelen nimittäin, että alavääntö olisi ollut aiemmin parempi. Muutokset tapahtuu vaan yleensä niin hitaasti ettei välttämättä aina heti ite tajua. Mites toi ilmamassa-anturi jos antaa vääriä arvoja voisko se sitten aiheuttaa tuota oireilua.Alaväännön heikkenemisen tiedän kyllä.
Käytin auton katsastuksessa ja savukaasuarvoksi tuli 0.12. Tosin putsasin sen kyllä hyvin konttorille mennessä. Viittaako tämä mitenkään suuttimien kunnosta, kun kuitenkin minä vähän niitä epäilen ongelman aiheuttajaksi.
Käytin auton katsastuksessa ja savukaasuarvoksi tuli 0.12. Tosin putsasin sen kyllä hyvin konttorille mennessä. Viittaako tämä mitenkään suuttimien kunnosta, kun kuitenkin minä vähän niitä epäilen ongelman aiheuttajaksi.
No nyt on auto sitten taas tikissään, ainakin melkein. Samoilla linjoilla kuin Vesku, että lähes kaikki ongelmat poistu. Nyt käynnistyy hyvin ja pyörii heti alusta asti rykimättä, mutta kun lähtee liikkeelle niin meinaa vielä vähä kakostella ensin ja sitten rynnätä taipaleelle tosin sitten kakkosella jo pelas ihan ok. Mielestäni aika outoa että jonkun hehkun toimimattomuus saa tuollasta aikaan, kun ongelmat kesti aikaisemmin pitempään kuin jälkihehku oli päällä.
Sitä en sitten tiedä montako niitä oli mykkänä, asentaja tokas vain että aika mustiltahan noista osa näytti.
Oottako muuten tienny että vakkari kaasuttaa kun pitää sitä nappia pohjassa jolla asetetaan nopeus. Ohjeissa tuota ei kerrota ja hokasin sen ihan vahingossa.
Sitä en sitten tiedä montako niitä oli mykkänä, asentaja tokas vain että aika mustiltahan noista osa näytti.
Oottako muuten tienny että vakkari kaasuttaa kun pitää sitä nappia pohjassa jolla asetetaan nopeus. Ohjeissa tuota ei kerrota ja hokasin sen ihan vahingossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa