Onko noissa jotain kestävyydenkanssa ongelmaa? Muistelen ainakin että alkuaikaan oli öljyen kanssa jotain probleemaa ja koneita meni, mutta onko koneet ja öljyt nyt yhtä ja voin odottoo yhtä huolettomia kilometrejä kuin normi TDi koneen kanssa?
Kertokaa ken omistaa tai laverrelkaa kaverin koneesta.
150hp PD koneet
Valvoja: ffp jäsenet
Omasta kulkineesta meni venttiilin paininkuppi puhki 120tkm:n kohdalla. Tästä käynnistyikin ketjureaktio ja vaihtoon menivät nokka-akseli, paininkupit, polttoainepumppu, turboahdin, kannentiiviste, yläkerran pultit, suutinyksiköiden tiivisteet jne. Huollot oli tehty määräaikana merkkihuollossa. Vuosimalli 2003/04. Taisi olla todellinen maanantaipäivän yksilö.
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Omasta kulkineesta meni venttiilin paininkuppi puhki 120tkm:n kohdalla. Tästä käynnistyikin ketjureaktio ja vaihtoon menivät nokka-akseli, paininkupit, polttoainepumppu, turboahdin, kannentiiviste, yläkerran pultit, suutinyksiköiden tiivisteet jne. Huollot oli tehty määräaikana merkkihuollossa. Vuosimalli 2003/04. Taisi olla todellinen maanantaipäivän yksilö.
Nuo on pumpparikoneet on ilmeisesti aika ranttuja tuon öljyn suhteen ja sen luokituksen pitää olla se .01. Tavan .00 luokitusöljyssä ei ole sitä "suoja-ainetta" nokkaa ja paininkuppeja varten. Oltzu varmaankin käyttänyt sitä .01 öljyä kuitenkin?
Täällä 200 tkm ajettu ARL:llä ja pakopuolen kaikissa paininkupeissa kulumajäljet ja ykkös sylinterin pakonokassa jo aika pahaa kulumista, samassa sylinterissä myös paininkuppi pahimman näköinen. Imupuolen nokan kaulat aivan kuin uudet samoin paininkupit. Autolla huoltokirjan mukaan ajettu oikeilla oljyillä.
Ei kait se auta ku lyödä uudet hilut kanteen. Jos sillä taas ehkä vähän matkaa pääsis eteenpäin. Leluja tuntuvat olevan. Jos jollain on jotain hajua nokka-akselin ja paininkuppien hinnoista, niin vois kertoilla niin ei tulis niin pahasti järkytyttyä siinä merkkiliikkeen tiskillä.
Ei kait se auta ku lyödä uudet hilut kanteen. Jos sillä taas ehkä vähän matkaa pääsis eteenpäin. Leluja tuntuvat olevan. Jos jollain on jotain hajua nokka-akselin ja paininkuppien hinnoista, niin vois kertoilla niin ei tulis niin pahasti järkytyttyä siinä merkkiliikkeen tiskillä.
Remontti tehty ja pari viikkoo jo ajoakin takana. Aika oikea aika oli tehdä remonttia, ykkösen pakopuolen paininkuppi oli jo puhki. Imut tosissaan täysin ehjät pakopuolella kaikissa vikaa. Ihmetyttää suuresti mitenkä kone kumminki pyöri vielä suht nätisti. Remontin jälkeen tuli vetoja ihan mukavasti lisää.
Joo castrollin 10w- 60 söi ja tulee syömään mullakin toi kone. Tosin vaurio päässyt aluille jo edellisen omistajan aikaan ja niillä "oikeilla" öljyillä. Nyt ois osat hommattuna ja viikonloppuna jos pajottas kasaan.
Ihan mielenkiinnosta kysäisen, onko tuota 10w-60 öljyä vain tätä yhtä lajia Castrolilla,
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-2049 ja käykö kaikkiin 1.9tdi konetyyppeihin?
Millä vaihtovälillä tuota yleensä porukka on käyttänyt?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa