150hp PD koneet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

petedad
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.5.2007 10:28

150hp PD koneet

ViestiKirjoittaja petedad » 14.1.2008 23:14

Onko noissa jotain kestävyydenkanssa ongelmaa? Muistelen ainakin että alkuaikaan oli öljyen kanssa jotain probleemaa ja koneita meni, mutta onko koneet ja öljyt nyt yhtä ja voin odottoo yhtä huolettomia kilometrejä kuin normi TDi koneen kanssa?
Kertokaa ken omistaa tai laverrelkaa kaverin koneesta.

petedad
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.5.2007 10:28

ViestiKirjoittaja petedad » 16.1.2008 18:37

Eikö kellään ole mitään kokemuksia?

a7071
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.6.2005 14:21

ViestiKirjoittaja a7071 » 16.1.2008 23:33

120tkm ajettu moottori, josta itse n. puolet ajaneena en ole ongelmiin vielä törmännyt. 10tkm öljynvaihtovälien lisäksi olen lisännyt moottoriin öljyä kerran tai kaksi.

Ajellaan ja katsellaan mitä tuleman pitää!

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 19.1.2008 17:10

Omasta kulkineesta meni venttiilin paininkuppi puhki 120tkm:n kohdalla. Tästä käynnistyikin ketjureaktio ja vaihtoon menivät nokka-akseli, paininkupit, polttoainepumppu, turboahdin, kannentiiviste, yläkerran pultit, suutinyksiköiden tiivisteet jne. Huollot oli tehty määräaikana merkkihuollossa. Vuosimalli 2003/04. Taisi olla todellinen maanantaipäivän yksilö.

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 19.1.2008 19:04

Omasta kulkineesta meni venttiilin paininkuppi puhki 120tkm:n kohdalla. Tästä käynnistyikin ketjureaktio ja vaihtoon menivät nokka-akseli, paininkupit, polttoainepumppu, turboahdin, kannentiiviste, yläkerran pultit, suutinyksiköiden tiivisteet jne. Huollot oli tehty määräaikana merkkihuollossa. Vuosimalli 2003/04. Taisi olla todellinen maanantaipäivän yksilö.


Nuo on pumpparikoneet on ilmeisesti aika ranttuja tuon öljyn suhteen ja sen luokituksen pitää olla se .01. Tavan .00 luokitusöljyssä ei ole sitä "suoja-ainetta" nokkaa ja paininkuppeja varten. Oltzu varmaankin käyttänyt sitä .01 öljyä kuitenkin?

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 24.8.2008 22:18

Täällä 200 tkm ajettu ARL:llä ja pakopuolen kaikissa paininkupeissa kulumajäljet ja ykkös sylinterin pakonokassa jo aika pahaa kulumista, samassa sylinterissä myös paininkuppi pahimman näköinen. Imupuolen nokan kaulat aivan kuin uudet samoin paininkupit. Autolla huoltokirjan mukaan ajettu oikeilla oljyillä.

Ei kait se auta ku lyödä uudet hilut kanteen. Jos sillä taas ehkä vähän matkaa pääsis eteenpäin. Leluja tuntuvat olevan. Jos jollain on jotain hajua nokka-akselin ja paininkuppien hinnoista, niin vois kertoilla niin ei tulis niin pahasti järkytyttyä siinä merkkiliikkeen tiskillä.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 25.8.2008 6:40

itellä ollu vasta 8000km mut kattellaan mitä tulevan pitää!

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 25.8.2008 20:00

Paininkupit ja nokka uusittu niin ATD kuin ARL koneisiin.kilometrit n.160tkm ja 130 tkm

Ja castrollin 10w-60 öljyä syö kone. Noissa vesiöljyissä ei pintapaineen kesto riitä.

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 25.8.2008 21:54

Joo castrollin 10w- 60 söi ja tulee syömään mullakin toi kone. Tosin vaurio päässyt aluille jo edellisen omistajan aikaan ja niillä "oikeilla" öljyillä. Nyt ois osat hommattuna ja viikonloppuna jos pajottas kasaan.

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 10.9.2008 17:45

Remontti tehty ja pari viikkoo jo ajoakin takana. Aika oikea aika oli tehdä remonttia, ykkösen pakopuolen paininkuppi oli jo puhki. Imut tosissaan täysin ehjät pakopuolella kaikissa vikaa. Ihmetyttää suuresti mitenkä kone kumminki pyöri vielä suht nätisti. Remontin jälkeen tuli vetoja ihan mukavasti lisää.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 10.9.2008 19:13

Joo castrollin 10w- 60 söi ja tulee syömään mullakin toi kone. Tosin vaurio päässyt aluille jo edellisen omistajan aikaan ja niillä "oikeilla" öljyillä. Nyt ois osat hommattuna ja viikonloppuna jos pajottas kasaan.


Ihan mielenkiinnosta kysäisen, onko tuota 10w-60 öljyä vain tätä yhtä lajia Castrolilla,

http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-2049 ja käykö kaikkiin 1.9tdi konetyyppeihin?

Millä vaihtovälillä tuota yleensä porukka on käyttänyt?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa