öljyn/laturin merkkivalot
Valvoja: ffp jäsenet
öljyn/laturin merkkivalot
Moro eli kun kotipihalle käänyin niin alkoi palamaan himmeästi laturinvalo ja sitten öljynvalo vilkkuu mistä moinen voisi johtua? öljyä on, akunkengät olivat kiinni ja solenoidille menevä johto oli myös kiinni, hapettumiset otettu pois vähäset mitä oli. mitä meinaa tuo öljynmerkkivalon vilkkuminen kun minulla ei edelleenkään ole sitä ohjekirjaa mitä moiset merkit meinaa.
itellä sama probleema, paitsi 1.9TDi Ahu motilla, ja vilkkuu tuo öljynmerkkivalo.
anturit ostin marmorilta uudet molemmat ja nollailin Service vilkkuttelut jne mutta ei silti muutosta... akun annoin olla pois ja vaihdoin liittimet johtoihin eikä vieläkään... mutta n.2500 km on menty silti eteenpäin vaikka vilkkuisikin...
anturit ostin marmorilta uudet molemmat ja nollailin Service vilkkuttelut jne mutta ei silti muutosta... akun annoin olla pois ja vaihdoin liittimet johtoihin eikä vieläkään... mutta n.2500 km on menty silti eteenpäin vaikka vilkkuisikin...
mahtaakoha se olla joku sähkövika ku on alkanut sellaisia muutenki tulemaan tuoho vekkuliin ku yhtenä päivänä ajovalot eivät sammuneet enää katkasiasta ja kun laitoin käsijarrunpäälle nii valot sammui. =D aika legendaarista noh voipaha sanoa että nyt on aikakin automaattiset valota niiku uusisaki autoissa!
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Laturi latasi huikeat alle 13volttia. soitin tohtorille ja sanoi että on volkkarin tyyppivika että laturin johota ovat hapettuneet tai oikosessa. mistähän rueta katselemaan vikaa kun solenoidin päästä on teräsharjalla harjattu voiko mitenkää mitata voltti määrää siitä solenoidin päästä että tuleeko etes siihen sitä reilua 14volttia?
Solenoidin päästä harjattu?
Ettet vaan nyt olis starttia käpistelly, eikä laturia?
Anyway, ei siinä ole vaikea seurata paksuja kaapeleita.
Aukaisee liitokset, puhdistaa ja vähän vaseliinia päälle, niin avot.
Maajohdot on varsinkin sellaisia mitkä kannattaa käydä läpi, myös se joka on suoraan pultattu koriin/moottoriin.
Ettet vaan nyt olis starttia käpistelly, eikä laturia?
Anyway, ei siinä ole vaikea seurata paksuja kaapeleita.
Aukaisee liitokset, puhdistaa ja vähän vaseliinia päälle, niin avot.
Maajohdot on varsinkin sellaisia mitkä kannattaa käydä läpi, myös se joka on suoraan pultattu koriin/moottoriin.
teräsharjalla kävin läpi laturilta lähtevän kaapelin joka menee solenoidille sen harjasin ja vielä akun kengät ja akun vaihoin,maajohdon akulta runkoon on käyty läpi. noh se rupesi pelittää, kun menin ajamaan, 5 km päässä oli työssy s nii joha rupesi taas taulussa paistamaan, kiekkamittariki herkesi värähtelemästä? voiskoha olla että laturin toinen hiili olisi kulunut vai eikö ne kummatki yleensä kulu yhtä aikaa puhki?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa