Pakopainemittarin asennus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

Pakopainemittarin asennus

ViestiKirjoittaja diesel power » 1.12.2007 10:32

Pakopaineet täytyy saada näkyville ja hommasin mekaanisen painemittarin 7 bar:iin asti. Miten olette toteuttanut pakosarjan laipan liitännän putkelle ja letkulle, koska laippaanhan pitää tulla pari kolmekymmentä senttiä putkea ja sitten vasta letku, jottei letku ota ja sula mössöksi.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 1.12.2007 12:33

EGR laippaan tehdään kierteellä kiinnituleva läpivienti, tästä vedetään esim. jarruputkea parikymmentä senttiä.
Voit myös hitsata/juottaa tuon putken, kauhean pitkää pätkää ei kannata laittaa koska se yleensä rasittaa liitoskohtaa niin paljon että putki ei pysy kiinni pakosarjassa.

Itsellä on EGR-laipassa tuollainen kaasuputkien läpivienti jossa on kuparihelmi ja kiristettävä kansimutteri, tästä on vedetty läpi 6mm rosteriputki, jonka pituus on 10cm, siitä jatkuu 8mm silikoniletkua pitkin bensasuodattimelle, jossa on vaahtomuovia sisällä ja siitä pienempää letkua pitkin näytteenotto paikkaan.
Koko aika tuo painemittari ei ole kiinni, ainoastaan kun tarvitsee jotakin säätää tai on tullut muutoksia kokoonpanoon.

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 1.12.2007 13:18

Ok. Tarkennuksena, minkälainen tämä kaasuputkien läpivienti, jossa on helmi ja kansimutteri?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 1.12.2007 13:32

En löytänyt netistä nopeasti etsittynä mitään kuvaa, mutta kyseessä on yksinkertaisesti kierteellä kiinni tuleva holkki, jonka sisällä pyöreä kupari "helmi" jossa on putken mentävä reikä.
Kun putki työnnetään helmestä läpi ja kansimutteri kiristetään, niin tuo helmi painuu kasaan ja tiivistää läpiviennin.

Näitä saa jokaisesta pneumatiikkaosia myyvästä kaupasta huokeaan hintaan, on olemassa myös samanlaisia holkkeja, missä tuo metallinen "helmi" on korvattu kumisella tai silikonisella, mutta tälläistä en kyllä lähtisi kokeilemaan pakosarjassa.

Tuollaista holkkia käytän itse sen takia kun se on helppo vaihtaa jos jokin painemittauksen komponenteista menee rikki, kiinni hitsattu putken pätkä voisi tuottaa harmaita hiuksia jos olisi nopeasti saatava korjattua jokin.

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 1.12.2007 14:52

Kiitoksia ohjeista. Täytyy metsästää liitintä kunhan arki koittaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa