Octavia II Sport vs. Elegance
Valvoja: ffp jäsenet
Octavia II Sport vs. Elegance
Hieman on valinnan vaikeutta kumpaan malliin kallistuisi, niin ajattelin kysäistä asiantuntijoilta neuvoa. Lähinnä tuo alustapuoli mietityttää, että tekeekö sillä sport-alustalla mitään? Vai olisiko järkevämpi ostaa elegance ja ostaa alustasarja? Auto tulee lähinnä matka-ajoon, eikä ole tarvetta "ratakäytölle" ;) Mites nuo jakkarat, onko merkittävää eroa?
-
- -
- Viesti:
Varmaan kuuluisi muualle kuin Diesel tekniikka osastolle?
Minä otin kanssa elegancen sportti alustalla ja jakkaroilla.
Penkeissä on ihan hyvä tuki ja reisituki on hieman pidempi.
Alusta on samaa tasoa kuin Ocu-1 varustettuna konin alustalla, mutta tässä on ehkä hieman parempi kallistuksen vakaus.. en tiedä onko sitten sportti alustassa vakiota paksumpi tanko?
Varmaan nyt ottaisin sportin ja siihen sitten Climatronikia yms.. hinta lienee sillä tavalla koottuna edullisempi.
Minä otin kanssa elegancen sportti alustalla ja jakkaroilla.
Penkeissä on ihan hyvä tuki ja reisituki on hieman pidempi.
Alusta on samaa tasoa kuin Ocu-1 varustettuna konin alustalla, mutta tässä on ehkä hieman parempi kallistuksen vakaus.. en tiedä onko sitten sportti alustassa vakiota paksumpi tanko?
Varmaan nyt ottaisin sportin ja siihen sitten Climatronikia yms.. hinta lienee sillä tavalla koottuna edullisempi.
Oujee. Torstaina tuli tilattua Octavia Elegance 2.0 TDI ja nippu lisävarusteita. Mietin itsekin tuosta Sportia, mutta automaatti-ilmastoinnin puute vaivasi. Isommat vanteet voi hommata myöhemmin, ja mun makuun toi RS:n alusta oli jo vähän liian kankea. En tiedä kuinka tuo sporttialusta vastaa RS:n alustaa, mutta omaan makuun ei RS:n alusta sopinut. RS:n penkit oli kyllä hyvät. Ja automaatti-ilmastointi pitää olla, olen niin helkutin laiska :)
-Jona
-Jona
Meillä elegance+tehtaanalustasarja, en muista mikä oli paketin nimi, ehkä dynamic pack 2 tms, ocu 2 mallia 2006.
Alustan kuitenkin jättäisin kauppaan, mielestäni pintakova mutta ei sitten kuitenkaan riittävän progressiivinen.
Vakioalustan tilalle esim. Eibach, toisessa autossa on tällainen ja on paljon mukavampi kaikella tavalla verrattuna ocun sporttialustaan.
E: Siis tarkoitin nimenomaan koko sarjaa (jouset+iskarit)
Alustan kuitenkin jättäisin kauppaan, mielestäni pintakova mutta ei sitten kuitenkaan riittävän progressiivinen.
Vakioalustan tilalle esim. Eibach, toisessa autossa on tällainen ja on paljon mukavampi kaikella tavalla verrattuna ocun sporttialustaan.
E: Siis tarkoitin nimenomaan koko sarjaa (jouset+iskarit)
Viimeksi muokannut SR2001, 20.11.2007 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
vaikka pumppu toimisikin madallettuna, niin voiko tulla sellaisia ongelmia että suuremman voiman omaava jousi pistää vakiojouselle tehdyn iskunvaimentajan hieman kovemmalle ja vakiosta iskarista tulee mehut pihalle?
SR2001: oletko vertaillut octavioidesi alustojen käyttäytymistä kaarre ajossa.. mietin että onko molemmissa samat kallistuksen vakaajat, vai dynamic packillisessä paksummat?
SR2001: oletko vertaillut octavioidesi alustojen käyttäytymistä kaarre ajossa.. mietin että onko molemmissa samat kallistuksen vakaajat, vai dynamic packillisessä paksummat?
-
- -
- Viesti:
Koko lailla heikosti. Ensimmäistä kertaa kun itse ajoin pimeässä lumikelissä Octavia II:lla missä oli xenonit niin tuntui ettei tapahdu juuri mitään kun laittaa pitkät päälle, koska lyhyet ovat niin kirkkaat. Kaikkeen tietysti tottuu, mutta varsinkin märällä asfaltilla ne ovat lyhyisiin verrattuna heikot.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”