1.9D jakopään ongelma (kiirekin olisi)
Valvoja: ffp jäsenet
1.9D jakopään ongelma (kiirekin olisi)
Eli talliin työnnettiin 1.9D seatti ja kuntoon pitäisi kuulemma saada. Kampuraa, nokkapyörää ja pumppua pyöritelty ties miten sattuu jakoremmin irroituksen jälkeen. Nokan kohilleen saanti ei tuota ongelmaa, mutta kampuran pään hammasrattaassa on koholla pari milliä halkaisijaltaan oleva piste eli sekö pitäisi ylöspäin(eli lohkon kyljessä olevaa 6mm pultin kantaa kohden, joka on kohti suoraan ylöspäin) kohdistaa? Vaiko kiilaura(tuskin)? Mites pumpun ajoitus, jotain kuvia näin sekä tekstiä lukasin, mutta ei oikein vielä auennut kyseinen toimenpide. Ilmeisesti on tarkka kohdastaan, hyvällä tuurilla saattaisi mennä lähelle/kohilleen vanhojen tussi merkintöjen avulla(jos ne on ollut edes likimainkaan). Voiko kyseisessä operaatiossa rikkoontua venttiilit/pumppu tai jotain, jos joku heittää vaikka yhden hammastuksen pieleen jostain syystä? Kuuleeko sen käyntiäänestä/käykö ollenkaan?
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Se kampiakselin ajoitusmerkki löytyy vaihdelaatikon puolelta. Vaihdelaatikon päällä kytkinkopassa "korkki" jonka alta jöytyy merkki ja vauhtipyörässtä vastakohta.
Syöttöpumpun rattaassa reikä (14mm) ja rattaan takana akselin etupuolella kolo mihin tappi tai rattaassa keskiössä kolo (6mm) ja samanlailla akselin etupuolella kolo mihin tappi.
Nokka-akselin merkki nokka-akselin vaihdelaatikon puolen päässä. Ura joka kannen pinnan tasoon.
Syöttöpumpun rattaassa reikä (14mm) ja rattaan takana akselin etupuolella kolo mihin tappi tai rattaassa keskiössä kolo (6mm) ja samanlailla akselin etupuolella kolo mihin tappi.
Nokka-akselin merkki nokka-akselin vaihdelaatikon puolen päässä. Ura joka kannen pinnan tasoon.
Lainaanpas topikkia vähä, olen itekki ollut vaihtamas jakoremmiä tänään mut homma jäi
vielä kesken, ajotukset hakusella, vauhtipyörässä on kaksi samanlaista
merkkiä (kantaa), pumpun pyörässä ei ole erikseen lukkotapille reikää ja onko
nokkapyörässä kiilaa ollenkaan ku pultti pääsi löystyyn ja kun oli aikaa kohdistaa pyörät ja maalimerkit on kohillaan ja ykkös mäntä pitäs tietenki olla ylhäällä niin on nokan "ykkös" nokat alaspäin..? ei mun mielestä mitään järkeä koko hommassa....
vielä kesken, ajotukset hakusella, vauhtipyörässä on kaksi samanlaista
merkkiä (kantaa), pumpun pyörässä ei ole erikseen lukkotapille reikää ja onko
nokkapyörässä kiilaa ollenkaan ku pultti pääsi löystyyn ja kun oli aikaa kohdistaa pyörät ja maalimerkit on kohillaan ja ykkös mäntä pitäs tietenki olla ylhäällä niin on nokan "ykkös" nokat alaspäin..? ei mun mielestä mitään järkeä koko hommassa....
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Nokka-akselin hihnapyörässä ei ole kiilaa. Ajoitus katsotaan toisesta päästä nokka-akselia.
Vauhtipyörässä niiden kahden kannan välissä on se merkkilovi.
Syöttöpumpun rattaassa tosiaan joko yks reikä pienempi kuin muut ja siihen menee 14mm tappi tai sitte siinä rattaan keskiössä kolo johon menee 6mm tappi.
Vastineet noille löytyy siittä rattaan alla olevasta peltistä/raudasta pumpun akselin etupuolelta.
Vauhtipyörässä niiden kahden kannan välissä on se merkkilovi.
Syöttöpumpun rattaassa tosiaan joko yks reikä pienempi kuin muut ja siihen menee 14mm tappi tai sitte siinä rattaan keskiössä kolo johon menee 6mm tappi.
Vastineet noille löytyy siittä rattaan alla olevasta peltistä/raudasta pumpun akselin etupuolelta.
http://www.teamkorhonen.com/~dbwarrior/ ... ypeVE2.pdf
Laita likimain kohdalleen hölläämällä ykköspytyn polttoaineputkea (ykk merkkien kohdassa pitää tulla polttoainetta virta päällä) ja normaali säätö sitten kun lähtee käyntiin (diesel pajalla onnistuu mittarien luku/säätö nopeasti).
Laita likimain kohdalleen hölläämällä ykköspytyn polttoaineputkea (ykk merkkien kohdassa pitää tulla polttoainetta virta päällä) ja normaali säätö sitten kun lähtee käyntiin (diesel pajalla onnistuu mittarien luku/säätö nopeasti).
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=2333
Noilla sivuilla laittavat kaikkia pumppuja vaihtoon jotka kiinnitykseltään lähelläkään samaa.
Noilla sivuilla laittavat kaikkia pumppuja vaihtoon jotka kiinnitykseltään lähelläkään samaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa