Audi A6 1,9 TDI 1Z letku lähtö?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

Audi A6 1,9 TDI 1Z letku lähtö?

ViestiKirjoittaja mico » 21.10.2007 20:27

Elikkä pitäisikö kuvan nuolen osittamasta paikasta lähtiä letku johonkin? jos niin mihin?

mikkokat
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.10.2007 10:53

ViestiKirjoittaja mikkokat » 21.10.2007 21:20

En tiedä olenko hakoteillä, mutta tuo näyttää paikalta josta lähtee letku ECUlle ilmeisesti ahtopaineanturille. Näin ainakin Golfissa (1z).

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 22.10.2007 16:56

Sitä minäkin vähän tässä ennustellut että pitäiskö tuosta mennä letku ECUlle. Auto ollut turbottomana jonkin aikaa ja nyt laitettu turbo uudelleen. 120km/h lujempaa ei kule, kaasun kun laittaa pohjaan niin hyytyy, mutta pinta kaasulla saa nostettua nopeutta. Pienillä vaihteilla pelaa normaalisti mutta sitten 4-5 vaihteella kun laittaa kaasun pohjaan tapahtuu pieni nykäys ja menohalut loppuu. Virtojen pois käytöllä ei merkitystä.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 22.10.2007 22:57

Ja vielä jos joku viittis kertoa mihinn75 venttiilin mistäkin liittimestä letkun pitää mennä? vois varmistaa että ne letkut on oikein.

epepee
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2006 16:06

ViestiKirjoittaja epepee » 23.10.2007 12:20

tuosta imusarjan päällä olevasta paikasta ei lähde normaalisti mitään putkea.
siitä saa kätevästi paineen kun asentaa ahtopainemittarin.
tuo kulkupuolen vika kuulostaisi siltä että n75:n letkut on väärin tai venttiili on sökö.
voin tarkistaa letkujen järjestyksen kun auto tulee kotiin

vr6power
-
Viestit: 54
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

ViestiKirjoittaja vr6power » 24.10.2007 13:04

Minulla on -95vm 1z moottori, se letku imusarjasta pitäis mennä eculle, mutta se kyllä toimii vaikka letku ei ole paikalla, silloin se pitäis ahtaa noin 1,5 bar, mutta jos n75 ei ole kytketty oikein se kuitenkin ahtaa vain 0,5 bar..

epepee
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2006 16:06

ViestiKirjoittaja epepee » 28.10.2007 14:00

a6 c4 1z:ssa painetieto eculle tulee cooleriltapäin ja tuosta imusarjan päällä olevasta nipukasta ei todellakaan lähde mitään normaalisti..

tottakai jos haluaa, niin voi sen painetiedon yhtälailla tuostakin ottaa, jos ei millään halua sen tulevan sieltä coolerissa olevasta liittimestä..:)

tuon n75:n kytkentä menee seuraavasti:

1. "huohotusputki" turbon imupuolelle. (musta)
2. hukkaporttiiin menevä putki tähän. (sininen)
3. kompressorikotelolta tuleva putki tähän. (punainen)

kannattaa tarkistaa myös putkien kunto ja liitosten kireys niin ei tule turhia viiveitä ohjaukseen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa