1.9tdi AHU + gt20 (VNT20 hankittu)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

1.9tdi AHU + gt20 (VNT20 hankittu)

ViestiKirjoittaja Pirrex » 18.10.2007 21:21

Näitä gt15/20 ja 17/20 hybridejä on aikalailla vähän saatavana käytettynä, mutta tarjolla olisi garretin gt20. Onko kellään tällaista yhdistelmää, ja asentuuko tämä kuinka helpolla tähän?
Viimeksi muokannut Pirrex, 10.1.2008 8:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 4.11.2007 16:38

Etsit sellaisen pakosarjan jossa ei ole turboa integroituna, tähän teet välilaipan vaikka 15mm levystä ja saat tuollaisen sovitettua.
Jos tila tulee vastaan, niin siitä vain pakosarjan tekoon, laippoja löytyy valmiiksi leikattuna halvalla netistä.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 4.11.2007 19:56

ahussa on erillinen turbo/pakosarja jo muutenkin niin miksi pitää ostaa toinen? siihen vaan laitat sen pienemmän jos ei ole aikomusta hirmu pitkälle viritellä. tuo 20gt(esim. sprintteristä) ei oo kovin hyvä virittelyyn. eivät ainakaan kehu paljoa niitä

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 3.12.2007 20:34

Nyt olisi vihdoinkin tiedossa gt17/20, mutta on ollut kiinni bensavehkeessä, ja on nelipulttisella pakopesän laipalla, niin mahtuuko tällanen kyllä AHUn ahtaaseen tilaan?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 3.12.2007 20:52

Millaisilla siivillä? Fin-turbon tekemä?

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 3.12.2007 20:56

Muistaakseni jollain 39mm siivillä.

Ei tietoa kuka sen on kasannu.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 4.12.2007 23:44

Mahtuuko tällainen edes paikalleen kun pistää vielä laippaa sinne väliin? Eli onko muuten ainoa vaihtoehto jatkaa toisen ahtimen etsimistä?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 5.12.2007 11:28

Jos on t25 style laippa siinä hybridissä niin sitten käy suoraan siihen ahun vakiosarjaan, pitää vaan tähän muokata sitä ahtimen laippaa. Kyllä sen pitäisi mahtua sinne mutta varmaksi en mene sanomaan. Ainoa mihin saattaa ottaa kiinni on moottorin kannake

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 5.12.2007 16:06

Jep, siinä on juuri se t25 laippa. Vielä jos tietäis mahtuuko paikalle, niin olisi olisi mukava. Kunhan vaan konetta ei tarvitse alkaa nostamaan pois, sillä siihen en viitsi ruveta.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 5.12.2007 17:27

kyllä se sinne mahtuu, millä ar luvulla on pakopesä. kysyppäs siivet mitkä on niin tietää onko se erilainen kun diisselin hybridi.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 9.1.2008 20:38

Noniin, tulipa kuitenkin hankittua VNT. Mikä on paras tapa kiinnittää öljyn tuloputken, kun vakio on 8mm ja ahtimessa 10mm?
Ei kellään sattuisi olemaan 90hp pakosarjaa tai gt15 turboa lähettyvillä, joka voisi mitata pakosarjan pulttijaon? Näyttää niin samanlaiselta kuin vakiolta tämä volvon VNT20 laippa, jospa menee heittämällä, tai pienellä modauksella, ettei edes laippoja tarvitsisi tehdä.

Edit: Minkälainen liitin siinä öljyputken toisessa päässä on, jospa menis teettämään uuden letkun? Ei oikein voi ottaa alkuperäistä mukaan kun se on jatkuvassa käytössä.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 10.1.2008 11:40

Vaihtoliitin/laajennus?

Kävelet putkiliikkeeseen ja sanot et tarvis saada liitin tällaseen tarkoitukseen. Jos ei kukaan keksi parempaa kikkaa..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.1.2008 11:47

ei muistaakseni oo ihan samallainen se volvon laippa vaikka siltä näyttää... D5:sesta ? ettet olis just samaa ostanu mitä oon pyöritelly käsissäni =) itellä olis kyl ylimääränen liitin mikä ahtimen ja sen öljyputken välissä on...

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 10.1.2008 16:46

Laippa on juurikin D5 volvosta. Mutta vaikka se on vähän erinlainen, niin minusta se pitäisi kuitenkin mennä paikalleen jos vähän siirtäis laipan kahta reikää, kuitenki sen verran pelivaraa, niin tuskin siitä haittaa olis?
Voiko tähän orkkisletkuun kyllä pistää hirveesti soviteliittimiä, ettei käy ahtaaks? Ellen löydä sopivaa liitintä, niin minkä pituinen koko letku on, ja minkälainen liitin toisessa päässä? Aika pimeetä tällä hetkellä ettei näy ;)

Minkä näköinen tämä Terzin liitin on? Ellei muualta löydy, niin viitsitkö luopua siitä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa