Vaihdoinpa tuossa Transporterin koneen Golffiin, ruiskupumput olivat liki samanlaisia, jouduin kuitenkin vaihtamaan ruiskupumpun kannen koska kaasivipu ei mahtunut Transporterin pumppuun. Heräsi tuossa epäilys kun ruiskuputkista ei pitkähkönkään starttaamisen jälkeen tullut nestettä että meniköhän jotain pieleen. Ihmeellinen jousihimmeli suoraan kannen alla tuli laitettua samalla tavalla hahloon mitä se oli irrottaessa. Onkohan tuossa jotain perversioita joita ei maalaisjärjellä kasatessa saa oikein ?
Golffin pumpussa oli ahdonalaisen syötön kara, Tranportterin pumpussa ei.
Arska
16td pumppujen eroja ?
Valvoja: ffp jäsenet
Tuliko kaasuvipu varmasti samaan asentoon akseliin nähden kuin se oli alunperin?
Taistelin itse kerran samantyylisen ongelman kanssa kun tein vastaavan moottoriswapin toisinpäin ja en heti tuota akselijuttua tajunnut. Siinä akselin päässä on muistaakseni jonkinlainen merkki millä sen saa oikeaan asentoon, joka tapauksessa esijännitystä vaatii.
Taistelin itse kerran samantyylisen ongelman kanssa kun tein vastaavan moottoriswapin toisinpäin ja en heti tuota akselijuttua tajunnut. Siinä akselin päässä on muistaakseni jonkinlainen merkki millä sen saa oikeaan asentoon, joka tapauksessa esijännitystä vaatii.
http://home.comcast.net/~vwgtd/vepump.htm
Vaihdoin pelkän vivuston moottorivaihdon yhteydessä, eikä tullut akseliin merkattua paikkaa ja kokeilemalla eri asentoja löytyi kolmannella kerralla oikea kohta. Täytä pumppu polttoaineella pidentää akun kestoa.
Vaihdoin pelkän vivuston moottorivaihdon yhteydessä, eikä tullut akseliin merkattua paikkaa ja kokeilemalla eri asentoja löytyi kolmannella kerralla oikea kohta. Täytä pumppu polttoaineella pidentää akun kestoa.
Juu, tuli mieleen jossain vaiheessa että ois voinu täyttää pumpun etukäteen, seuraavalla kerralla tietää varata irtokannuun menovettä.
Pienen asentovirheen siinä kaasuvivussa saanee korjattua niillä rajottimilla, mutta tuntu että se akseli pyörii reilusti enemmän kuin kaasuvipu kääntyy, eli arvonnaksi menee.
A
Pienen asentovirheen siinä kaasuvivussa saanee korjattua niillä rajottimilla, mutta tuntu että se akseli pyörii reilusti enemmän kuin kaasuvipu kääntyy, eli arvonnaksi menee.
A
Hatarien muistikuvien perusteella: Ainakin Trp:n pumpussa oli akselin päässä merkkiviiva ja siinä itse vivussa jonkinlainen asteikko, merkkiviivoja/koloja... en muista niin tarkkaan. Löytyi kun tarpeeksi kaivoi ruostetta ja möhnää pois. Laitoin loppujen lopuksi merkit kohdikkain ja tuntui osuneen aikalailla oikein, joten kaipa ne sitä varten siinä ovat.
Tölkki on tällä hetkellä senverta kaukana ettei pääse tarkistamaankaan.
Tölkki on tällä hetkellä senverta kaukana ettei pääse tarkistamaankaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa