bensaa diisseliin...
Valvoja: ffp jäsenet
bensaa diisseliin...
meidän akka se on sit maailman pahin sähläri...näppäränä likkana se sit kävi mun malagalla kaupoilla ja aatteli sit tankkaa sen samalla.se tuli himaan ja sano et oon tankannu jne...lähin sit ite reissuun ja noin 8kilsan jälkeen alko nykimään ihan sikana ni soitin akalle et paljon tankkasit bensaa..vastaus oli et 30litraa...kysyin uudestaan vähän kovemmalla äänellä et paljon tankkasit bensaa ni sit se tajus et voi helvetti...näin meillä.=/ eli millasta tuhoa se kerkee tekemään jos sillä on ajettu nyt noin alle 10km?naftaa ei ollu paljoa ku se meni tankille että aika bensa voittosella seoksella nyt sit on ajeltu...onnex etten kiihdytelly pahemmin.vois sanoo et saunan takana ois tilaa...
kai sentään annoit muijalle hellän ja märän suukon poskelle? :P
Tosiaan, itsellä ei ole kokemusta, mutta kun kyseessä on vielä jakajapumpullinen kone niin ensimmäisenä luulen nestepään ottavan itseensä, kun sen voitelu tapahtuu naftalla. Kun tuo bensa on niin kuivaa tunnetusti...
Seuraavana on varmaan suuttimet ottamassa osumaa. En usko että itse pata siitä ihan äkkiä ottaa itseensä, jos ei ole poljettanut.
Todennäköisesti olet saattanut selvitä säikähdyksellä vielä, toivotaan ainakin peukalot pystyssä. Onneksi ei ollut punpparikone...
Tosiaan, itsellä ei ole kokemusta, mutta kun kyseessä on vielä jakajapumpullinen kone niin ensimmäisenä luulen nestepään ottavan itseensä, kun sen voitelu tapahtuu naftalla. Kun tuo bensa on niin kuivaa tunnetusti...
Seuraavana on varmaan suuttimet ottamassa osumaa. En usko että itse pata siitä ihan äkkiä ottaa itseensä, jos ei ole poljettanut.
Todennäköisesti olet saattanut selvitä säikähdyksellä vielä, toivotaan ainakin peukalot pystyssä. Onneksi ei ollut punpparikone...
Ainakin bensavehkeisiin dieseliä tankatessa suoritetaan polttoainejärjestelmän täydellinen pesu ja useimmiten mitään vahinkoa ei tapahdu.
Mutta näinpäin tankattuna voisi tilannetta verrata siihen että ajelisi liian vähillä öljyillä, välykset kun sattuu olemaan todella pienet noissa diesel polttoainejärjestelmissä.
Mutta itse aloittaisin sillä että valuttaisin tyhjäksi, dieseliä kiertoon ja kovaa ajoa.
Mutta näinpäin tankattuna voisi tilannetta verrata siihen että ajelisi liian vähillä öljyillä, välykset kun sattuu olemaan todella pienet noissa diesel polttoainejärjestelmissä.
Mutta itse aloittaisin sillä että valuttaisin tyhjäksi, dieseliä kiertoon ja kovaa ajoa.
Aikanaan olin huoltiksella töissä ja joku tankkasi dieselinsä tankkiin varmaan kolme neljäsosaa bensaa. Auto lähti liikkeelle ja nykimisen alettua vahinko huomattiin -onneksi ajoissa. Tankki valutettiin tyhjäksi ja itse ajoin tämän ylimenneen liuoksen pieninä annoksina dieselgolffin tankissa poikkeen.
Jos auto vielä käy, voi olla, että vahinkoa ei ole ehtinyt tapahtua. Todennäköisesti karstat on poistuneet kyllä koneesta. Dieselit tankkiin ja kokeilemaan.
Jos auto vielä käy, voi olla, että vahinkoa ei ole ehtinyt tapahtua. Todennäköisesti karstat on poistuneet kyllä koneesta. Dieselit tankkiin ja kokeilemaan.
Jos auto vielä käy, voi olla, että vahinkoa ei ole ehtinyt tapahtua. Todennäköisesti karstat on poistuneet kyllä koneesta. Dieselit tankkiin ja kokeilemaan.
Jos Dieselit nyt vaihtaa tankkiin niin kannattaa vaihtaa PA-suodatin samalla ja täyttää se uus suodatin puhtaalla dieselillä. Näin se kone saa puhdasta dieseliä nopeammin ja dieselin suodattimessa on sen verran tilavuutta että sinne tankilta tulevista putkista joutunu bensa häviää aika hyvin sen dieselin sekaan.. Sitten antaa vaan pienillä kierroksilla pyöriä että selkiääpi.
Jos haluaa varman päälle pelata niin suodattimeen voi kaataa 2t-öljyllä rikastettua dieseliä niin se on vielä vähän voitelevampaa ja se 2t-öljy palaa siellä seassa hyvin...
Mutta jos vähänkin isompia sivuääniä kuuluu niin itse ainakin veisin pumpun ja suuttimet vähintään tarkastettavaks..
nm. ei kokemusta moisesta mutta noin järjellä ajatellen...
Ite en uskaltas lähtä enää ajelemaan jos bensaa on vahingossa diisselitankkiin livahtanut noinkin paljon. Vanhat diisselipirssit sietävät jonkin verran bensaa tankissa mutta uudet ei vähääkään.
Oon kuullu kauhujuttuja hintavista remonteista ku on osia särkyny moottorista.
Kannattaa käydä kysymässä korjaamolta että mitä tälläisessa tilantessa tehdään. Jos autolla ei olis ajettu vielä metriäkään, niin tankin tyhjentäminen saattaa riittää mutta kun autolla on jo ajettu, niin vahinko on todennäköisesti jo tapahtunut.
Toivotaan että tässä tapauksessa selvitään säikähdyksellä.
Oon kuullu kauhujuttuja hintavista remonteista ku on osia särkyny moottorista.
Kannattaa käydä kysymässä korjaamolta että mitä tälläisessa tilantessa tehdään. Jos autolla ei olis ajettu vielä metriäkään, niin tankin tyhjentäminen saattaa riittää mutta kun autolla on jo ajettu, niin vahinko on todennäköisesti jo tapahtunut.
Toivotaan että tässä tapauksessa selvitään säikähdyksellä.
Suihkun putket irti ja puhtaaksi, suodatin vaihtoon ja samalla polttoaineputkien tyhjennys nestepäältä tankkiin asti(helpoiten saa paine ilmalla kun vaan tekee varovasti), tankki tyhjäksi ja aja ne litkut pois vaikka perämoottorilla.
Uudet naftat sisään ja täydellinen ilmaus.
Pyörittää vielä pikkasen konetta ennenkuin laittaa suihkun putket kiinni kokonaan, niin saa bensan pois vielä nestepäästä yms.
Noiden jälkeen pitäisi olla aika bensavapaa taas =)
Uudet naftat sisään ja täydellinen ilmaus.
Pyörittää vielä pikkasen konetta ennenkuin laittaa suihkun putket kiinni kokonaan, niin saa bensan pois vielä nestepäästä yms.
Noiden jälkeen pitäisi olla aika bensavapaa taas =)
Ei pienestä määrästä bensaa diiselissä vaaraa ole jos esim 60L tankki jossa 15L bensaa niin naftaa loput ja kovaa ajoa eikä sinne mitään suodattimia tarvitse vaihtaa koska naftasuodattimet on harvempia kun bensamallit.
Karstat tuolla seoksella koneesta lähtee ja voi käydä hieman tavallista lämpöisempänä, ei sen kummempaa.
Älkää nyt joka asiasta hirveitä kauhukuvia maalatko.
Karstat tuolla seoksella koneesta lähtee ja voi käydä hieman tavallista lämpöisempänä, ei sen kummempaa.
Älkää nyt joka asiasta hirveitä kauhukuvia maalatko.
Tuo edellä mainittu asia pätee tosiaan näihin jakajapumpulliseen vehkeisiin. Sen 20% kärsii olla bensaa seassa. Esim talvella saa suodatettavuutta nostettua.
Mutta meneppäs uudempiin pd-koneisiin laittamaan bensaa ihan vähän vaan, niin ongelmat on aika taattuja. Jo pelkää ruiskutuspaine(2000bar uusissa) aiheuttaa bensalla räjähdysvaaran. (Jos vedät 60l tankkiin 50l bensaa ja lähdet ajamaan, jolloin bensaa on % paljon menossa padalle)
Mutta meneppäs uudempiin pd-koneisiin laittamaan bensaa ihan vähän vaan, niin ongelmat on aika taattuja. Jo pelkää ruiskutuspaine(2000bar uusissa) aiheuttaa bensalla räjähdysvaaran. (Jos vedät 60l tankkiin 50l bensaa ja lähdet ajamaan, jolloin bensaa on % paljon menossa padalle)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa