Mitä eroa 1.9 TDi kiisseleissä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Clubi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.4.2007 18:07

Mitä eroa 1.9 TDi kiisseleissä?

ViestiKirjoittaja Clubi » 29.8.2007 14:37

Elikkä kiinostaisi tietää mitä eroa on?:

1.9 TDi 96kw/130hv (ASZ) verrattuna 1.9 TDi 110kw/150hv (ARL)

ja sitten mitä eroa on?

1.9 TDi 74kw/100hv (ATD/AXR) verrattuna tuohon 1.9 TDi 96kw/130hv (ASZ)

Lähinnä kiinnostaisi tietää millä osilla nuo eroavat toisistaan..? :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.8.2007 15:14

search on ystäväsi...

100-130-150hv tehoportaissa pääero on isommat suuttimet ja turbo kun teho kasvaa.

100/105-heppasen perässä on 228mm kytkin ja 5-vaihteinen loota, 130 heppasta on 228mm/5v ja 240mm/6v-loota ja 150-heppanen 6v.

Onhan noissa muutakin eroa mutta siinä olennaisia eroja.

Clubi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Clubi » 29.8.2007 22:57

ookkei Asia selvä:P kiitos näin nopeasta vastauksesta:P

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 30.8.2007 7:35

Maikki kirjoitti:130 heppasta on 228mm/5v ja 240mm/6v-loota


Onko nuo laatikoiden väännön kestoja? ASZ-moottorihan tuottaa selvästi enempi vääntöä eli 310nm.
http://www.autowiki.fi/index.php/Luokka:VAG-moottorit

e: kato joo, milleistä on kyse...
Viimeksi muokannut Kale, 30.8.2007 8:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 30.8.2007 7:43

Nyt on mennyt millimetrit (mm) ja njuuttonit (Nm) sekaisin. :)

Kyseessä on kytkinlevyn halkaisia milleinä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 30.8.2007 8:17

Ei olisi pitäny lyhennellä :)

130-heppasessa siis 228mm kytkin, 5-vaihdetta ja vääntöä 285nm. jos 6-vaihteinen niin 240mm kytkin ja 310nm vääntöjä.

228mm vakiokytkin kestää n.330nm vääntöä vakiona. 240mm kytkin taitaa kestää n. 450nm. Omassa 6-vaihteisessa vääntöjä n. 400nm ja 220tkm ajettu kytkin ei jyristele/luista (väännöt rajattu alle 2 tonnin)

Clubi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Clubi » 31.8.2007 17:13

Maikki miten tuo 400Nm tuntuu??? olettasin et sulla passatissa tuo 400Nm? Mimmonen on ajaa?? Taitaa vissiiin tuommoisilla väännöillä olla aika kiva painaa motarilla varsinkin? ;P Itsellä suunnitelmissa tuommoinen 400Nm paketti kans. moottoriksi kyllä tuo 130hv 1.9TDi valittu mutta koria ei vielä :D haaveillu tommosesta onkos se nyt sitten GT polo N9 tuolla 130hv koneella mitä ei suomeen vissiin ole tuotu ikinä. saksasta tuommoisen kyll joutuisi mennä hakemaan...

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 31.8.2007 17:26

Mulla ois hopeinen IV golf farkku 130hv 1.9Tdi -04 112tkm 6-vaiht. joutilaana jos kiinnostaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 1.9.2007 13:19

Clubi: Passatissa on AVF, 130hv/310nm ja 6-v loota, softa powerflashilta, lupasi 170hv/400nm. Vakiosoftaan verrattuna kierrosherkempi, ei puudu 3 tonnin jälkeen/vetää iloisesti 4500 asti ja tosiaan vääntää mukavasti. Ei paljoa tarvitse vaihteita vaihdella kun ohittelee / 6-vaihtella kiihtyvyys yli 90 km/h on aika joutuisaa.

Eihän tuo vielä mikään raketti ole mutta mukava käyttöpeli :)

Fabia RS olisi myös hyvä vaihtoehto

Clubi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Clubi » 1.9.2007 14:43

;P noniin kiitos tietopaketista:P tietää vähän mitä odottaa:P juu tuota fabiaa olen kans harkinnut mutta ei oikeen tuo sköödan muotoilu kauheesti hätkäytä vakiona varsinkaan:P

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 26.4.2008 19:56

100/105-heppasen perässä on 228mm kytkin ja 5-vaihteinen loota

Kyllä tuota 74kw/101hv konetta on myös 6v lootalla sport editionissa. Mikähän kytkin siinä sitten on?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 26.4.2008 21:24

Maikki kirjoitti:130-heppasessa siis 228mm kytkin, 5-vaihdetta ja vääntöä 285nm. jos 6-vaihteinen niin 240mm kytkin ja 310nm vääntöjä.


Mulla oli sellanen mielikuva, että noi olis ollu AJM:n (85 kW) lukemia, vai onko 96 ja 85 kW koneissa samat väännöt? Vai muistanko ihan väärin?

EDIT: AutoWiki kertoo jotain.

Ilmeisesti AJM on varustettu samoilla väännöillä, kun AWX, AVF ja ASZ.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 27.4.2008 16:08

Ja myös ATJ pitää sisällään tuon 310 vääntöä, ja 115 heppaa

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 27.4.2008 18:32

mulla on sellainen mielikuva että golfissa 130hv on aina 6-v lodjulla, mutta passattia saa sekä 5-v ja 6-v väännöissä ero sitten 285nm/310nm

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 4.6.2014 11:59

Mitäs eroa käytännössä on AVF ja AWX koneilla?
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A6#C5_engines

Nettiautoa vaan luin, niin A6 1.9 (AWX?) ilmoituksissa oli CO2-päästöt 159g/km, muistaakseni omassa AVF:ssa 209g/km?

Onko A6:ssa (2003-2004) uudempaa 1.9TDI-tekniikkaa kuin 3BG:ssa vai samaa antiikkirautaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 25 vierailijaa