1Z puutunut
Valvoja: ffp jäsenet
1Z puutunut
Ohitus kiihtyvyys on selkeästi huonontunut. Käytin ahtopaine mittaria paikoillaan ja paine käväisi ajossa maksimissaan 0,8 bar:ssa onko normaali lukema? Egr on poistettu käytöstä joten ei pitäisi imusarjankaan olla tukossa. Pystyykö tuon läppämallisen ilmamäärä mittarin tarkastamaan yleismittarilla?
turbo loppu luultavammin....kokeile ottaa ilmamäärä mittarin piuha irti et meneekö samallailla...jos meno ei muutu ni sit niksi pirkka nro:1 käyttöön ja poraat siihen määrämittarin kylkeen noin 10mm reijän....sit jos meno tuntuu parantuneen ni ostamaan uutta määrämittaria...voitha koittaa esim brakecleanerillä putsaa sitä lankaa sieltä mittarista.mun veikkaus....oli itellä samanlainen vika.ps:tarkista kaikki letkut jne...voi olla halki meinaan joku letkukin.
noh, kyllä niissä alkupään 1z:oissa taitaapi olla läppämallin maf..
paineet on kyllä ihan normaalit, tuota luokkaa niiden pitää vakiona ollakki.
pysyykö ne paineet siinä kun vedättää vai käykö ne vaan piikkinä siellä 0.8:ssa??
ahtojen seilaaminen johtuu usein takkuilevasta n75-solenoidista..
vag-com ois varmaan paras mahollinen työkalu tuon ilmamassamittarin kunnon toteamiseen??
paineet on kyllä ihan normaalit, tuota luokkaa niiden pitää vakiona ollakki.
pysyykö ne paineet siinä kun vedättää vai käykö ne vaan piikkinä siellä 0.8:ssa??
ahtojen seilaaminen johtuu usein takkuilevasta n75-solenoidista..
vag-com ois varmaan paras mahollinen työkalu tuon ilmamassamittarin kunnon toteamiseen??
Ilmamäärä mittari
Minulla VAF:fin "potentiometrin" puhdistus tuntui alentavan kuormituksen aikaista ahtopaine pyyntöä,
kulku sitävastoin parani jonkin verran.
Resistanssit pieneni puhdistuksen jälkeen vähäsen koko alueella.
nyt paineet on normaalissa ajossa noin 0.4.. kiihdyttäessä 0.6-0.8bar.
tehokkaanpi saisi silti olla.. minuakin kiinostaa vag-com:in
toiminta näin vanhassa vehkeessä.. tietoa?
Eikös myös vika yhdessä lämpötila-anturissa rajoita tehoa...sellaisen muistan jostain.
kulku sitävastoin parani jonkin verran.
Resistanssit pieneni puhdistuksen jälkeen vähäsen koko alueella.
nyt paineet on normaalissa ajossa noin 0.4.. kiihdyttäessä 0.6-0.8bar.
tehokkaanpi saisi silti olla.. minuakin kiinostaa vag-com:in
toiminta näin vanhassa vehkeessä.. tietoa?
Eikös myös vika yhdessä lämpötila-anturissa rajoita tehoa...sellaisen muistan jostain.
Itsellä paineet vakiona käy 1.2bar ja tippuu siitä sitten 0.8:aan jossa pysyy kiihdytyksessä. Mutta evry päällä paineet käy 1.6-1.7 ja tippuu siitä kilon tietämiin aika äkkiä...normaalia vai jossakin vikaa? Egr vielä käytössä, mut todennäkösesti huomenna sekin kikotin eliminoidaan pois käytöstä. Koneena siis 1z.
EDIT: Ja toi vag comin toiminta tuossa vanhemmassa koneessa kiinnostaa myös.
EDIT: Ja toi vag comin toiminta tuossa vanhemmassa koneessa kiinnostaa myös.
Eipä enää pysy ahdotkaan kurissa. eli ahdot käy jossai 1.2 bar ja sen jälkeen heiluu jossain 0.5-0.8 välillä. Ei asetu yhteen paikkaan missään vaiheessa vaikka kaasu pohjassa kiihdyttää. Evry päällä käy nyt jossain 1.5 ja sen jälkeen huojuu niin kuin vakionakin. Eli N75 venttiiliäökös pitäisi epäillä syylliseksi ahtojen "huojumiseen"?
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.12.2005 21:11
Kyllä tosta 1Z saa vag-comilla aika paljon tietoa irti... ei aivan niin laajasti kun uudemmista mutta kaikki oleellinen kyllä selviää... Ja noista ahtojen seilaamisesta sen verran että kannattaa käydä ne kaikki N75 tulevat letkut läpi ja mahdollisesti vaihtaa, tuon ikäisissä letkut rupeaa olemaan jo hauraita ja niissä ainakin itsellä oli kaikenlaista moskaa haittaamassa ilman kulkua... Jos letkut ei auta niin N75 vaihtoon. Itselläni muistaakseni vakiona kävi paineet siinä kilon tuntumassa ja tasoittui sen jälkeen 0.8bar.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa