Dieseliä etsimässä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

Dieseliä etsimässä?

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 22.8.2007 21:35

Elikkä olis auton vaihdon aika ja tiisseliä olen kattomassa kun tulee kilometrejä sen verran paljon vuodessa. elikkä mikä näistä olis luotettavin moottori vaihtoehto 1.9tdi:t? 2.0tdi vaiko 2,5 v6 tdi? eli golffi variant tai passat variant. v6:sta olen lukenu noita nokka-akseli ongelimia mites noi pikku motti vaihtoehdot? eli kyseeseen tulisi yks yseistä 110 tai 130hv? paljos noista 1.9tdi tai 2.0tdi uskaltaa custom softilla ottaa tehoa? niin että ei mitään muuta lisätä sinne esim isompaa cooleria tai muuta? koska nykysiin tehoihin tottuneena haluisin sen diisselinkin olevan ihan ripeä kulkuinen, ei siitä tietysti nykyistä vastaavaa halvalla saa. ja kuinkas 4motionin palikat kestää lisä potkua koneesta? kaikki kokemukset ovat lämpimästi terve tulleita!

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 22.8.2007 22:51

No kaikki ne on hyviä...muttei täydellisiä. Ja nokkaviat on tuoreemmassa v6 tdi:ssä hoidettu jo kuntoon. Kaikista saa suht hyvin lisää tehoa ilman tehoboksia...(evry mod) ja hakua käyttämällä saat lisää tietoa.
Voit toki ostaa valmiin paketin vaikka tuon minun tuon jakajapumpullisen varmari 1.9 tdi:n pikku modauksin, ja kulkupuoli on kunnossa.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 22.8.2007 23:01

searchia käyttäen 2.0tdi ei evryä pysty tekemään? tai ei ole hyötyä. onko siitä 1.9tdi mahdollista ihan custom softalla saada jotain 150-180hv väliltä? luin että 2.0tdi olis mahdollista saada ton 180hv ilman muuta muutosta. paljos tossa sun kiisselissä löytyy pellin alta mustia hevosia? ;)

hfss
-
Viestit: 32
Liittynyt: 7.9.2006 22:02

ViestiKirjoittaja hfss » 23.8.2007 9:02

Ei ole varma tieto, mutta väitän kyllä että evryn saa 2.0 tdi:hinkin rakennettua. Vissiin ainakin tuolla ketjussa http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=59103 volksväägeni oli viritellyt evryn vääriin piuhoihin (ei ihan aukottomasti selviä tosta, mutta näin ymmärtäsin). Jakajapumpullisessa ja pumppusuutin koneissa evry tulee eri paikkaan ja huijaa vähän erisignaalia.

Toinen asia sitten on että onko tuon 140 heppasen tdi turbo jo vakionakin sen verran kovilla että evryllä uskaltaisi sitä lisää rasittaa? Softaus vaikka karalalla taitaa olla parempi tapa saada lisävoimaa vähän kontrolloidummin.

1.9 tdi:stä puhuttaessakin pitää muistaa, että ko koneita taitaa olla ainakin hyvän toistakymmentä eri mallia, joissa isompia tai pienempiä eroja. Kyllä kait tuosta meikäläisen 130 heppasesta vois saada softalla sen 180 irti, mutta kuinka kauan vakio turbo kestää on sitten eri asia.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 23.8.2007 9:44

A6 2.5TDI Q (C4) eli R5 kone eikä V6. Tuohon saa tehoa melko vaivattomasti ja tekniikka on hyvin luotettavaa. 140 hv vakiona, mutta 200 hv irtoaa vähillä muutoksilla.

Tremos
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.1.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Tremos » 23.8.2007 10:35

mitäs muutoksia tohon 2,5 V6 mallin a6 tarvii tehä et olis tehoo jos evry on suljettu pois? ei o q

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 23.8.2007 19:35

ei ole penkitetty.. mutta mutta pienemmällä ahtimella on penkitetty 180heppaa yhdestä tutun autosta, joka on samalla moottorilla ja yhtä isoilla suitsuttimilla. Ja tuossa minun autossa on gt 1749 vb ahdin, joka ei tosiaan joudu koville minun käytössä ja auton käytös on sivistynyttä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa