1.9 TDI 66 kw:n tehot lastutettuna?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

AzGi
-
Viestit: 60
Liittynyt: 10.11.2004 15:59

1.9 TDI 66 kw:n tehot lastutettuna?

ViestiKirjoittaja AzGi » 2.8.2007 22:20

Elikä minkälaisia tehoja otsikon mukaisista koneista on lastuttamalla saatu? Ja onko kyseiseen koneeseen tehtävissä muita simppeleitä ratkaisuja tehojen lisäämiseksi?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 2.8.2007 22:34

Mikäs 66kw kone olis kyseessä? AHU, 1Z, AGR vai ALH?

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 2.8.2007 22:45

ALH:sta kaiketi jo n.135hp lastulla.
Näin muistan jostain lukeneeni.

AzGi
-
Viestit: 60
Liittynyt: 10.11.2004 15:59

ViestiKirjoittaja AzGi » 3.8.2007 9:23

koneen tyypistä ei ole tietoa. -98 passatin konehuoneessa se majailee.

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 3.8.2007 12:35

Löytyiskö se moottorityyppi sieltä huoltokirjan ekalta sivulta?
Koita vilkaista. :-)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.8.2007 12:37

Mahtaa olla vakioahdin kovilla tuolla 135hp teholla?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 3.8.2007 13:06

^Mahtaa joo olla, mutta onhan samaa ahdinta 115hp ja 110hp ja niistä otetaankin jo yli 140hp...

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 3.8.2007 20:00

^Niissä on sit jo isommat suuttimet, niin ruiskutusaika ja tätä myöten pakolämmöt ei nouse ihan tolkuttomasti.

AzGi
-
Viestit: 60
Liittynyt: 10.11.2004 15:59

ViestiKirjoittaja AzGi » 3.8.2007 21:08

AHU mottihan siin on nyt kun asian tarkistin

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 3.8.2007 23:07

Turbo loppui mulla 143hp /320nm tehoille, sitten alkoivat ahtopaineet nousta väkisin kierroksilla yli 1.2bar ja veti vikatilaan, kärkinä PP502 ja vakio softa.

Vakio kytkin luisti jo kolmosella.

vr6power
-
Viestit: 54
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

ViestiKirjoittaja vr6power » 6.8.2007 11:40

Mulla oli jetta mihin oli laittettu 90hv tdi kone, se tuli mitattua 145hv pelkkä kcr boxi, ja "mekaanisesti" nostettu ahtopaine 1,7 baariin.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 6.8.2007 11:47

^ mittasitko millaiset oli pakopaineet/lämmöt?

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 6.8.2007 16:14

Onko ALH:ssa sama turbo kuin AHU:ssa. Saako AHU:sta suuremmilla suuttimilla ja Bleedaamalla järkevästi tehoa ulos enempää, kuin 110hp joka tulee jo evryllä?

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 6.8.2007 16:36

ALH:ssa on periaatteessa vakiona isompi ahdin kuin AHU:ssa.
Ahu:n ahdin on hukkaportillinen vakiona ja alh:ssa käytetään samaa ahdinta kuin 110hp afn:ssä.
Ahu:n ahtimen pitempi aikainen paineen tuotton kesto menee kuulemma tuossa 1.1bar maximissa, että ei sillä kovin pitkälle tuosta 110hp enää mennä.
Jos siis haluaa tekniikan kestävän.

Viisaammat korjatkoon =)

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

hullun hommaa=)

ViestiKirjoittaja Nall3 » 6.8.2007 20:43

Vaihda vaan suosiolla suuttimet ja turbo....niillä pääsee ihan tarpeeksi pitkälle näin alkuun!mutta sitten tulee se suurin ongelma kuukauden päästä....pitää taas saada lisää tehoa ku ei tunnu enää menevän vaikka on jo jotain 160heppaa!! tää auton virittäminen on sellanen jatkumo mikä jatkuu ja jatkuu...aina joku keksii lisää millä saa autosta muutaman hepan ongittua.itellä karkas kanssa lapasesta...mun kuuluisat viimeiset sanat oli...kyllä joku 160heppaa riittää ja paskat sanon mä!!!!joka viikko pitää jotain uutta"kokeilla" jos vaikka sais sen muutaman hepan...tervetuloa vaan tähän jatkumo kerhoon...=)

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 6.8.2007 20:55

No, mulla tuota hillitsee opiskeliana hieman raha. Että ei nyt justiinsa ole yli 1000€ vara laittaa turboon ja suuttimiin. Kytkinki pitäs sitten tottakai vaihtaa, hirveä kierrehhän tuosta syntyy ja raha kuluu. Ehkä sitten joskus.

Paljon muuten käypät suuttimet muuten maksaa, jotka riitäisi edes sinne 160hp? Käykö jotku transportteri tjms. suuttimet. Vaikuttas pikkusen korkealta ainakin noitten 520 Race suuttimien 450€ hinta.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 6.8.2007 21:04

sulla taitaa olla samanlainen toledo ku mulla...kytkin ainakin mulla pitäny +130kw/+350nm suuttimia saa monen hintasia....suosittelen laittamaan ostetaan ilmotuksen...niin ite sain omani.joo meneehän siihen tonni mut voin lupaa että niin hauskaa et oo tonnilla ennen saanu!!!=)

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 6.8.2007 21:51

Kytkin loppuu käytännössä heti ja sitten ei ole paljon tehosta iloa, paitsi jos vaan sudittelee.

Mulle ainakin olis skodassa riittänyt 160hp/340nm joka tuli 11mm nestepäällä, VB ahtimella ja PP502 suuttimilla, mutta TDIfreakilla sattui olemaan jouten suuttimet joten päivitin sitten nekin.
Pers dynolla oli kyllä vaikea kertoa 30hp/60nm teho eroa, kun silloiset michelinin 195 eivät oikein pitäneet kuin kolmosella ja silloin oli vauhtiakin jo 80km/h ja ero kiihtyvyydessä aika pieni.
tehon kasvatus suhteessa kiihtyvyyteen ei ikävä kyllä ole lineaarinen =(

Tällä viikolla vaihdoin vakion ahdistimen (toki porttasin pakopesää) ja "vakiot" 81kw suuttimet takaisin ja meno tuntuu "normaali" ajossa edelleenkin yhtä hauskalta. Ainoastaan ohituksissa huomaa että nopeus ei kipua niin nopeasti eikä enää kakkosella sudi kaasusta.
IQ arvon jätin 2.0, niin ei rynkytä yhtään tyhjäkäynnillä.

..pitääpä Gtechata suoritusarvot.

naturaali
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.4.2006 17:28

ViestiKirjoittaja naturaali » 6.8.2007 23:08

onko porukalla kyseisen paikan lastuista kokemusta? tekeekö noilla mitään? suunnitelmissa olis 1.9tdi leonia piristää. 66kw alh kyseessä.

http://www.teholastu.com/ hinnat ainakin kohtuu edulliset. miten kulutuksen kanssa, pysyykö kohtuu samana ihmismäisellä ajolla :)?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.8.2007 23:12

Pitää muistaa että 98 Toledon kohdalla puhutaan pääasiassa hukkaporttiahtimesta ja sitä kun isonnetaan niin vääntöhuippu siirtyy ylemmäksi ja vakiokytkin saa kummasti armoa. Vakio GT15 ahtimella saa sinällään ihan hyvän vakiokytkimen tapettua turhankin helposti.

Gt1749V tai VNT-15 on ihan hyvä ahdin max 1,2 bar ahdoille ja max 4000 rpm.
Corvetellakin on se Race-asetelma niin mikäs on polettaa menemään :). Onneksi et jaksanut alkaa vakiokytkintä vaihtamaan.

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 7.8.2007 14:02

sulla taitaa olla samanlainen toledo ku mulla...kytkin ainakin mulla pitäny +130kw/+350nm suuttimia saa monen hintasia....suosittelen laittamaan ostetaan ilmotuksen...niin ite sain omani.joo meneehän siihen tonni mut voin lupaa että niin hauskaa et oo tonnilla ennen saanu!=)


Jo nyt evrymodilla antaa nuo vakio 14" kumit nopeissa lähdöissä periksi, ennen kuin rupeaa kytkin luistamaan. Ainakaan en ole huomannut, että antaisi periksi ja savua pukkaa. Onkos sulla nall3 tuo malaga tuossa vitsin vuoksi, vai onko sinulla sellainenkin TDI koneella? Paljonko tehoa saisi finturbon 15/20 hybridillä ja suuremmilla suuttimilla? Mitä sulla on nall3 laitettuna Toledoon?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 7.8.2007 16:54

lisäystä edelliseen dynolappuun että nyt on IQ kanssa leikitty,katti pois,iso cooleri,ecua huijattu,pumpun ajotus laitettu kohalleen...ens viikolla saan käytettyä dynossa uudestaan.linkki edelliseen lappuun http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... cafa34de84[/url]


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa