T4 AXG/AHY koneiden luotettavuus
Valvoja: ffp jäsenet
T4 AXG/AHY koneiden luotettavuus
Eli hankinnassa olisi tuollainen vuosituhannenvaihteen 151hv T4 bussi. Vaan mitenkä on luotettavuuden ja huollettavuuden laita tässä mallissa, aikaisempaa kokemusta 102hv mallista. Tekniset eroavaisuudet on suurinpiirtein selvillä, mutta miten tuo luotettavuus tuossa tehokkaammassa on? Onko samaa luokkaa nykyisen 102hv:n kanssa?
Minkäs verran tommosesta AXG/AHY koneesta irtoaa tehoa uudella ohjelmalla, sillai suurinpiirtein? Taitaa aika sama pata olla volvoissa, vai?
Ja mikä muuten on ero näiden kahden moottorityypin välillä?
Minkäs verran tommosesta AXG/AHY koneesta irtoaa tehoa uudella ohjelmalla, sillai suurinpiirtein? Taitaa aika sama pata olla volvoissa, vai?
Ja mikä muuten on ero näiden kahden moottorityypin välillä?
AXG:ssa VNT-ahdin
AXG -moottorissa on ainakin VNT -turboahdin, garrett gt 22, AHY:stä en tiedä.
Ahy :ssä vnt turbo. Voin laittaa dynosta lapun, jos kiinnostaa? 196 hp pelkällä ohjelmalla. Ajoin omallani 100 tuh km, ja eka turbo jumitteli 50 tkm, ennen kuin vaihdoin. Sitten ei ongelmia. Oli merkittävästi parempi moottori, kuin nämä pumpparit. Kulutuskin 2 litraa pienempi. Puhumattakaan melusta! Vaihtaisin takaisin, jos vielä löytäisin hyvän.
AXG on uudempi versio hiukan pienemmillä suuttimilla ja täyttää ilmeisesti tiukemman päästörajan. Pakosarjaa on noissa koneissa kahdenlaista (tukki vs. erillisputket), mutta en tiedä onko kummallakin konetyypillä tiukasti oma sarjansa. Joka tapauksessa koneiden erot on pienet. Ahdin on molemmissa sama.
Kyllähän nuo on tosiaan nätinkuuloisia verrattuna 5-pumppariin...
Kyllähän nuo on tosiaan nätinkuuloisia verrattuna 5-pumppariin...
Ihan sontaa jätkät- Itsellä on AXL varustettuna tuolla sataviiskytheppasen puhaltimella. Hyvin on kuitenkin ensimmäiset 250tuhatta menneet. Tehoa ainoastaan 174hv ja vääntää nippanappa alle 400.
Kaksi turboa luovuttaneet, joista kolmas siis paikoillaan, se 704E nyt padassa kiinni (toimii) ja yksi kappale kytkintä.... (1600€) kun kaupasta hankittiin.
muuten auto on parempi, kuin yksikään nykyinen T5 mallinen (oon ajellut), vaikka olis kuinka supersport (tunturi) mallinen....
jos löydät hyvän T4sen, osta se!
ps-älkääkä alkako jauhamaan, dynolaput on ja jne jne... katsastuskin ihan "puhtain" paperein...
ps2: saatan ottaa asiallisia tarjouksia vastaan omastani, mutta hyvä maksaa aina=)
ps3: sis.alv22%
Kaksi turboa luovuttaneet, joista kolmas siis paikoillaan, se 704E nyt padassa kiinni (toimii) ja yksi kappale kytkintä.... (1600€) kun kaupasta hankittiin.
muuten auto on parempi, kuin yksikään nykyinen T5 mallinen (oon ajellut), vaikka olis kuinka supersport (tunturi) mallinen....
jos löydät hyvän T4sen, osta se!
ps-älkääkä alkako jauhamaan, dynolaput on ja jne jne... katsastuskin ihan "puhtain" paperein...
ps2: saatan ottaa asiallisia tarjouksia vastaan omastani, mutta hyvä maksaa aina=)
ps3: sis.alv22%
Löysin dynolapun ja vanhan kännyfilminkin.
Taidankin vaihtaa takas vanhakoppaseen.
www.jeesi.com/leffat
Pahoittelen mamman kasetilta tulevaa ruikutusta.
Taidankin vaihtaa takas vanhakoppaseen.
www.jeesi.com/leffat
Pahoittelen mamman kasetilta tulevaa ruikutusta.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Ainakin nuo vanhat kestää. Noissa 151hv:ssä ainakin vahvempi loota kuin omassa ACV:ssä. Melko vahvojahan nämä tuntuu olevan, kun "heikompi" ACV:kin käy ja kukkuu tälläsillä tehoilla...
305hv, 590Nm
Nykyään on pikkumuutosten jäljiltä vetoja vielä yli 200kW 5150rpm. :)
Uudempaa T5 en ole ajatellut ainakaan vielä hankkivani.
305hv, 590Nm

Nykyään on pikkumuutosten jäljiltä vetoja vielä yli 200kW 5150rpm. :)
Uudempaa T5 en ole ajatellut ainakaan vielä hankkivani.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Ei ole kaikki viestit ihan osuneet alkuperäiseen aiheeseen, mutta mielenkiintoista tietoa siltikin. Vielä voi laittaa kokemuksia ja näkemyksiä liittyen noihin kysyttyihin tekniikoihin.
Mahtaako näissä 151hv tekniikoissa olla sitä sellaista heikkoa kohtaa, johon olisi hyvä kiinnittää suurta huomiota hankittaessa tällaista laitetta.
Mahtaako näissä 151hv tekniikoissa olla sitä sellaista heikkoa kohtaa, johon olisi hyvä kiinnittää suurta huomiota hankittaessa tällaista laitetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa