T4 AXG/AHY koneiden luotettavuus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Ripaldi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.7.2007 8:34

T4 AXG/AHY koneiden luotettavuus

ViestiKirjoittaja Ripaldi » 30.7.2007 19:44

Eli hankinnassa olisi tuollainen vuosituhannenvaihteen 151hv T4 bussi. Vaan mitenkä on luotettavuuden ja huollettavuuden laita tässä mallissa, aikaisempaa kokemusta 102hv mallista. Tekniset eroavaisuudet on suurinpiirtein selvillä, mutta miten tuo luotettavuus tuossa tehokkaammassa on? Onko samaa luokkaa nykyisen 102hv:n kanssa?

Minkäs verran tommosesta AXG/AHY koneesta irtoaa tehoa uudella ohjelmalla, sillai suurinpiirtein? Taitaa aika sama pata olla volvoissa, vai?

Ja mikä muuten on ero näiden kahden moottorityypin välillä?

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

AXG:ssa VNT-ahdin

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 31.7.2007 22:55

AXG -moottorissa on ainakin VNT -turboahdin, garrett gt 22, AHY:stä en tiedä.

Urbo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 14.10.2003 21:11

ViestiKirjoittaja Urbo » 6.8.2007 18:20

Ahy :ssä vnt turbo. Voin laittaa dynosta lapun, jos kiinnostaa? 196 hp pelkällä ohjelmalla. Ajoin omallani 100 tuh km, ja eka turbo jumitteli 50 tkm, ennen kuin vaihdoin. Sitten ei ongelmia. Oli merkittävästi parempi moottori, kuin nämä pumpparit. Kulutuskin 2 litraa pienempi. Puhumattakaan melusta! Vaihtaisin takaisin, jos vielä löytäisin hyvän.

Ripaldi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.7.2007 8:34

ViestiKirjoittaja Ripaldi » 7.8.2007 7:41

Kiitoksia valaisevista kommenteista, lisää voi toki laittaa. Tämähän luo uskoa hankinnalle. Laita ihmeessä dynolaput näkyviin :)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.8.2007 8:20

AXG on uudempi versio hiukan pienemmillä suuttimilla ja täyttää ilmeisesti tiukemman päästörajan. Pakosarjaa on noissa koneissa kahdenlaista (tukki vs. erillisputket), mutta en tiedä onko kummallakin konetyypillä tiukasti oma sarjansa. Joka tapauksessa koneiden erot on pienet. Ahdin on molemmissa sama.
Kyllähän nuo on tosiaan nätinkuuloisia verrattuna 5-pumppariin...

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 7.8.2007 13:17

Mua myös kiinnostaa tuo ko. konemalli, kun Multivan hankinnassa heti kun Golffin saa myytyä. Noistahan taitaa irrota tehoja ihan mukavasti...

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 8.8.2007 2:18

Ihan sontaa jätkät- Itsellä on AXL varustettuna tuolla sataviiskytheppasen puhaltimella. Hyvin on kuitenkin ensimmäiset 250tuhatta menneet. Tehoa ainoastaan 174hv ja vääntää nippanappa alle 400.

Kaksi turboa luovuttaneet, joista kolmas siis paikoillaan, se 704E nyt padassa kiinni (toimii) ja yksi kappale kytkintä.... (1600€) kun kaupasta hankittiin.

muuten auto on parempi, kuin yksikään nykyinen T5 mallinen (oon ajellut), vaikka olis kuinka supersport (tunturi) mallinen....


jos löydät hyvän T4sen, osta se!


ps-älkääkä alkako jauhamaan, dynolaput on ja jne jne... katsastuskin ihan "puhtain" paperein...

ps2: saatan ottaa asiallisia tarjouksia vastaan omastani, mutta hyvä maksaa aina=)

ps3: sis.alv22%

Urbo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 14.10.2003 21:11

ViestiKirjoittaja Urbo » 8.8.2007 23:42

Löysin dynolapun ja vanhan kännyfilminkin.
Taidankin vaihtaa takas vanhakoppaseen.

www.jeesi.com/leffat

Pahoittelen mamman kasetilta tulevaa ruikutusta.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 9.8.2007 11:09

Ainakin nuo vanhat kestää. Noissa 151hv:ssä ainakin vahvempi loota kuin omassa ACV:ssä. Melko vahvojahan nämä tuntuu olevan, kun "heikompi" ACV:kin käy ja kukkuu tälläsillä tehoilla...

305hv, 590Nm
Kuva

Nykyään on pikkumuutosten jäljiltä vetoja vielä yli 200kW 5150rpm. :)

Uudempaa T5 en ole ajatellut ainakaan vielä hankkivani.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 9.8.2007 12:34

^On hurjat kyllä nuo sun lukemat...

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 9.8.2007 18:36

Tuohon lähetään taas hakeen parannuksia... ;)

Ripaldi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.7.2007 8:34

ViestiKirjoittaja Ripaldi » 10.8.2007 7:22

Aika vähän Suomessa myynnissä näitä 111kw T4-koppeja...

Vakuuttavat lukemat trp:ssä Valonnielijällä. Osaatko heittää arvioita tekniikan arvosta, mitä tällä hetkellä autossasi on.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 10.8.2007 13:57

Kait siellä parhaillaankin on sellaset 5-8te on orkkistekniikan lisäksi + työt.

Kalleimmaksi tässä on kuitenkin tullut yritys ja erehdys, joten nykytiedolla kaks ja puol sataa tulee suht halvalla osien puolesta. Työt maksaa jos joutuu teettään.

Urbo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 14.10.2003 21:11

ViestiKirjoittaja Urbo » 10.8.2007 17:59

Kaikella hyvällä, mutta kaikki vastaukset eivät auttaneet Ripaldia 111kw t4 ostossa.

Ripaldi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.7.2007 8:34

ViestiKirjoittaja Ripaldi » 14.8.2007 6:11

Ei ole kaikki viestit ihan osuneet alkuperäiseen aiheeseen, mutta mielenkiintoista tietoa siltikin. Vielä voi laittaa kokemuksia ja näkemyksiä liittyen noihin kysyttyihin tekniikoihin.

Mahtaako näissä 151hv tekniikoissa olla sitä sellaista heikkoa kohtaa, johon olisi hyvä kiinnittää suurta huomiota hankittaessa tällaista laitetta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa