Turbon päivitys (AAT) 2.5TDI Audi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Acustinen
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.6.2005 22:40

Turbon päivitys (AAT) 2.5TDI Audi

ViestiKirjoittaja Acustinen » 18.7.2007 20:15

Elikkäs kyselisin vinkkejä turbon päivitykseen. Vakio käyrä on KKK: K16. Otettiin kansi pois ja turbo+imusarja. Päittäisvälijyyttä havaittiin. Vaihtoehtoina isompi tai ylipäänsä toinen ahdin, taikka huolto ja vakioturbon kunnostus. Kyselisinkin kokeneemmilta alan harrastajilta löytyisikö suoraan jotain tiettyä turboa ton vakion tilalle. Esim KKK:ta? Lähinnä ilman suurempia muokkaamisia.

Kuulisin mielelläni mielipiteitä/neuvoja asiaa koskien.

jään odoittelemaan...

veeti
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.5.2006 23:40

ViestiKirjoittaja veeti » 18.7.2007 23:56

Kansiremontti tulossa myös meikäläiselle,kannentiivisteen välistä tiputtaa öljyä pakosarjanpäälle.
Vois samalla päivittää itekin tuon turbon,jospa sais sitä kaivattua alavääntöö lisää.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 19.7.2007 10:43

Acustinen: pitikö turbo jonkinlaista meteliä tai ääntä että se piti otta käsille tarkasteltavaksi? Itellä on myös AAT käyttökoneena nyt reilu 400tkm ajettu ja mielestäni kone/turbo raksuttaa samaan malliin kuin 200tkm aikaisemmin..

Toki olisihan se mukava laittaa isompi solmu bolt-on, mutta eikös lastukin piä päivittää optimaalisen toiminnan turvaamiseksi?

Acustinen
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.6.2005 22:40

Turbon päivitys (AAT) 2.5TDI Audi

ViestiKirjoittaja Acustinen » 20.7.2007 0:05

TiPu: Ei meteliä käynnin suhteen. Huolenaihe oli sininen savu kiihdytyksissä, lievä öljyn käry sisätiloissa ja öljyn päivittäinen lisääminen. =) Joten asia alkoi kiinnostaa sillä kärry on käyttökelpoinen päivittäisissä työajissa. (toki nyt toinen auto käytös...) Kun nyt turbo+hilut ja kansi pöydällä haluan laittaa samaan vaivaan kaikki kuntoon. Olen harkinnut Tammer Dieseliä kannen suhteen... toki täällä Pirkanmaalla lienee muitakin osaavia pajoja. Koneella ajettu karvan alle 300tkm. Jossei löydy tuoreempaa turboa tähän hätään korjautan alkuperäisen. Jatketaan mietiskelyä...

Vinkkejä kannanottoja odotellaan.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 21.7.2007 11:39

Oliskohan 140heppasen(AEL) turbosta ratkaisuksi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa