1,6d:n turbottaminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

1,6d:n turbottaminen

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 12.7.2007 20:17

Etsin searchilla, mutta en ihan tyhjentävää vastausta löytänyt. Eli miten eroaa kakkiksissa olevat 1,6d ja 1,6td koneet toisistaan? Onko koneissa sisällä mitään eroa vai onko ne vain nuo turbohilppeet?

Itsellä on vaan hyväkuntoinen 1,6d kone ja tutulla ei niin hyväkuntoinen 1,6td kone, niin mitä osia pitäs vaihtaa tuosta 1,6td:stä 1,6d koneeseen, että kone vastaisi 1,6td konetta?

Imu- ja pakosarja, pumppu, öljypohja? Mitä muuta?

Tuosta 1,6td koneesta saisin kaikki nuo osat ja turbon tulisin ostamaan isomman.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 12.7.2007 20:23

td-lohkossa on öljysuihkut mäntien alapuolelle. Niille voi kyllä tehdä paikat vaparilohkoonkin.

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 14.7.2007 8:29

Syöttöpumpun joudut vaihtamaan, jos et halua kauheesti nokea pienemmillä kierroksilla, sekä männät on eilaiset d ja td koneissa ( kolo männän helmasssa öljy suihkua varten. Ilman noita öljysuihkuja ei kannata alkaa turbottamaan.

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 14.7.2007 10:34

Meinasin juuri sanoa, että ilman öljysumujakin voi kyllä sen 100hp/l ottaa, kunhan pitää järjen päässä.. (vedätykset, jälkikäytöt ym.)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa