Golf Iv agr Turbon vaihtaminen isompaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

NikkoTDI
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.7.2007 13:58

Golf Iv agr Turbon vaihtaminen isompaan

ViestiKirjoittaja NikkoTDI » 8.7.2007 14:45

No niin,nyt pitäis saada golffiin vähän lisää tehoa.Jos pistäis tämmönen 15/20 hybridi pellin alle niin joutuuko ecu ohjelmoida heti,vai pystyykö ajaamaan tekemättä mitään muuta?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 8.7.2007 16:17

pystyy ajamaan.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

turbo...

ViestiKirjoittaja Nall3 » 8.7.2007 21:35

pistä 17/20 ainakin mulla on hyvin toiminu...ja riittää aikasta pitkälle...

NikkoTDI
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.7.2007 13:58

ViestiKirjoittaja NikkoTDI » 8.7.2007 21:49

Nall3
Mistä ostit 17/20 ja mihin hintaan?onx sulla muita muutoksia autossa?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

turbo..

ViestiKirjoittaja Nall3 » 9.7.2007 8:13

fin turbolta saat tollasen 17/20...on ranskan racet jne....toimii ihan hienosti mulla ainakin 1z koneessa..turbon vaihto tuntu aika hyvin kyydeissä mutta eihän mikään riitä kun tähän leikkiin ryhtyy=)

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 9.7.2007 9:49

Miten koneen käytös muuttui tuon turbon vaihdon myötä? Vääntääkö alempaa vai tuliko teho ylemmille kierroksille? Vai tuliko voimaa lisää tasaisesti koko kierrosalueelle? Entä kulutus?

Eikö tarvitse tehdä mitään softapäivitystä tms.? Mitä muuten kustansi?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

tyrböö

ViestiKirjoittaja Nall3 » 9.7.2007 16:52

ei paljoo muutosta tuntunu....alle 2000 ei tapahdu paljoo mut kyl kerkee..tänään olin dynossa ni pelkkä turbo/suuttimet on vaihdettu ni 174hp/355 nyyttonia...ihan hyvin pikku modauksella=) dynolapun laitan tonne muitten lappujen sekaan....turbon hinnan saa selville soittamalla fin-turbolle tai sen sivuilta...

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 9.7.2007 17:13

milläs ahdoilla noi lukemat tuli? Meinasin vaan että pitäiskö itelllä viel nostaa vai ei..

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 9.7.2007 17:33

ahdot piikittää 1.5 ja tippuu 1.3

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 9.7.2007 19:42

no ei sit varmaan viitti muutella ainakaan paljoa...1.5 ja putoo 1.4bariin.
lisäks isommat suuttimet+evry = voimasavua ilmassa :D

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 9.7.2007 19:45

evry isompien suuttimien kanssa??? mä oon käsittäny niin ettei ois ihan hyvä evryä pitää isojen suuttimien kanssa...viisammat korjaa jos oon väärässä...

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 9.7.2007 19:55

en mä kyllä ymmärrä mitä haittaa siitä ois? Ainakin nyt saa kakkua tarpeeks eikä vikakoodeja ainakaan mistään tule. Saattaa myöskin riippua siitä kuinka isot ne suuttimet ovat. itsellä nyt 0.232 kun esim race520 on 0.260. Vakiona tuossa on muistaakseni 0.205

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 9.7.2007 20:38

Mikä ero on 17/20 ja 15/20 malleilla? Molemmat ilmeisesti käy tohon agr:n vakioturbon kuoriin?
Kuinka pitkälle vakio välijäähy riittää? Sehän ei mikään kovin iso ole mitoiltaan.
Mites saako esim Karalan softalla enemmän irti tuosta vaihtoturbosta?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 9.7.2007 20:56

GT 15/20, riittää 170heppaan asti.GT 17/20 yli 200heppaan...

asn
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.7.2007 21:19

ViestiKirjoittaja asn » 10.7.2007 0:20

Onkos tietoa miten GT17 toimisi? Ilmeisesti menee paikoilleen ihan heittämällä?

Kun tuollainen nyt sattuisi olemaan hyllyssä toimettomana..

Edittiä: tarkoitus olisi siis lastuttaa tuo oma kosla (upsolute vai joku parempi, karala?) niin olisi ilmeisesti hyvä vaihtaa samalla puhallin vähän isompaan.
Ja mites sitten, onko suutinkärkien vaihto miten pakollinen operaatio noiden muutosten kaveriksi?

Auto on siis -99 cordo 66kW AHU myllyllä.

maanjussi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.3.2004 13:23

ViestiKirjoittaja maanjussi » 19.7.2007 8:04

Mites tommosen modatun turbon ja isompien suuttimien kanssa savutustesti saadaan läpi ? Meinaan pitääkö katsastukseen keksiä jokin viritys että saa vuoden aina lisää ajoaikaa?

Kiinnostais siis tommonen 66kw tehon tuplaus. Ilmeisesti alle 15k€ budjetilla on mahdollista...

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 19.7.2007 10:13

Kiinnostais siis tommonen 66kw tehon tuplaus. Ilmeisesti alle 15k€ budjetilla on mahdollista...


tolla summalla kannattais varmaa jo vaihtaa tehokkaampi auto alle suoraan :D

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.7.2007 12:08

Mulla on ainakin paremmat savutusarvot viritettynä kuin vakiona, johtuu varmaan siitä että ahtaa puoli baaria täysillä kierroksilla

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 19.7.2007 17:00

Menee se päästöistä läpi. Joutuu ehkä vähän kikkailemaan. Pakoputken "puhtaus" vaikuttaa paljon päästöihin. Kaverilla noin 5km ajettu 3" putki, racet ja päästöt oli 0.06 :D Savuaki se pölläytteli siinä testissä ihan kohtuullisesti.
Jos testissä meinaa takkuilla nii iq napulella isoksi ja koittaa pakoputkea putsailla jotenki.

NikkoTDI
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.7.2007 13:58

ViestiKirjoittaja NikkoTDI » 30.7.2007 20:42

no niin nyt on sitten turbo vaihdettu 17/20:seen,ahistaako putkisto tai missä vois olla "vika" kun veto alkaa vasta 3000rpm ja loppu 4000.paljonko voi otta kyseisestä agr moottorista tehoja ennen kuin ahtoputket rupee ahdistamaan?

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 30.7.2007 20:46

No jos sanotaan näin että vakio suuttimilla ja vakio ohjelmalla se herääminen alkaa vasta tuolta 3000rpm ja vakio ohjelmassa loppuu syöttökartta muistaakseni 4200rpm...

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 30.7.2007 20:52

joo on harmittavaa et on noin pieni*vetoalue*....katin poistolla saa vissiinkin hieman vetoja alemmaksi/ylemmäksi...itellä kanssa sama ongelma"toistaseksi"vielä...

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 30.7.2007 20:55

Sama ongelma täälläkin. Pitänee sitten katti poistaa jos saa alemmas vetoja :P

NikkoTDI
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.7.2007 13:58

ViestiKirjoittaja NikkoTDI » 30.7.2007 21:03

Täytyy sitten katsoa jos muuttuu yhtään kun saan 3" putki turbosta taakse http://s195.photobucket.com/albums/z319/Tdinikko/ kunhan saisin sen laipan vähän oikastu.... mitkä suuttimet siihen kannattaisi laittaa??

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 30.7.2007 21:19

Ittellä on tällä hetkellä vielä kiinni nuo 110hp suuttimet tuossa 1Z:ssa ja gt1749va(130hp) ahdin; evryn kanssa saa just ja just riittävästi ainetta inhimilliseen toimintaan, eli ahtaa täysillä n.2100rpm.
1400rpm on n.0.5bar, joten tuolla ajaminen on ihan normaalia.(jaksaa vääntää)
Eli ruosittelen ihan reilumpia suuttimia, ei tartte välttämättä racen kokosia(ei niistäkänä kyllä haittaa ole)
Esim pp502 vois olla jo ihan toimivan kokoset...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa