Miksi kiihtyy kaasua löysätessä..?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

Miksi kiihtyy kaasua löysätessä..?

ViestiKirjoittaja naukja2 » 28.6.2007 17:03

Onko joku muu törmännyt ilmiöön, että esim ohitustilanteessa kun antaa reilummin ensin kaasua ja sitten ohitettavan rinnalla höllää kaasua, niin auto ikäänkuin hyökkää eteenpäin tuossa kaasun löysäysvaiheessa?
Tämä sama ilmiö toistuu myöskin joskus rivakammin risteyksistä tai yleensäkkin paikaltaan kiihdytyksissä vaihdetta vaihtaessa.

Auto toimii muuten kaikin puolin ok ja vetää ja kiihtyy hyvin. Kiinnitin vaan tuollaiseen kerrottuun tuntemukseen huomion, etenkin nyt lämpimämmillä keleillä.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 28.6.2007 18:14

Käy luemassa vikakoodit, vois olla ilma vuotoja, taikka N75 mahneetti venttiili

shoebox
-
Viestit: 85
Liittynyt: 14.3.2007 13:16

ViestiKirjoittaja shoebox » 28.6.2007 19:59

Mulla on samaa Golfissa ollut..Pienissä nopeuksissa tosin, mut muutaman kerran..Kerran just lähdin risteyksestä kiihdyttämään ja seuraava risteys oli melkein heti siinä, sain kakkosen silmään ja nostin jalan kaasulta, niin hyökkäs niin, et meinas mennä risteyksestä ohi.. :D Vakkari se ei ainakaan itellä voi olla, kun sehän ei toimi alle 40 tai 50 nopeuksissa.? Mitään vikakoodeja ei ainakaan mulla oo näkyny..Vai pitääkö kaivella syvempääkin VAG-COMin syövereistä..

PoRToS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2006 23:19

ViestiKirjoittaja PoRToS » 29.6.2007 11:56

Juu, itse olen kans tuommoista ihmetellyt. Itsellä vaan ei ole diesel vaan V6 bensa. Varsinkin moottoritielle liittyessä kun jalka on tukevasti tulipeltiä vasten, niin jalkaa siitä hieman nostettaessa kun kiihdytyksen olisi aika loppua tuleekin yhtäkkiä äkkinäinen (mutta lyhytikäinen) "lisäteho"piikki.

Tosi outo ilmiö - liittyisiköhän se jotenkin siihen sähköiseen kaasupolkimeen - näin henkilökohtasena veikkauksena...

Vikakoodeja ei ole.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 1.7.2007 22:28

Sama ilmiö myös AAZ td koneessa. Mihin lienee perustuu, mutta en jaksa uskoa että olisi oire mistään viasta.

Minähän en näistä oikeasti mitään ymmärrä, mutta maalaisjärjellä voisi kuvitella että lämä tiskissä ajaessa kakkua menisi koneen kulkuhaluihin nähden turhankin paljon, sitten kaasua höllätessä löytyy hetkeksi se optimaalinen asento ja tuo "tehopiikki".

Taiemmäätiiä.

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 1.7.2007 22:52

Asv-Leon sama homma. Onko se vaan näiden ominaisuus sitten? Taitaa olla...

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 7.7.2007 20:31

Tänään taas kylällä pyörähtäessä huomasin, että kun polkee kaasua reilummin, niin alkuun lähtee vetämään hyvin mut sitten ikäänkuin tulee tunne puutumisesta?
Tuossa puutumisvaiheessa kaasua löysätessä veto selvästi piristyi hetkeksi.
Sama lopputulos ilmastointi päällä sekä pois.

Haapala
ffp jäsen
Viestit: 235
Liittynyt: 23.7.2003 9:47

ViestiKirjoittaja Haapala » 7.7.2007 23:39

Kytkin luistaa?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.7.2007 0:36

Turboahtimen ahtopaineen säätömekanismi jumittaa?

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 8.7.2007 11:14

Kytkin luistaa?


Juuei, ainakaan minun tapauksessani. Tuota ylläkuvattua ilmiötä on ollut autossa koko minulla olo ajan, mutta kytkin alkoi luistamaan vasta nyt kun ahdot bleedattiin kiloon :D

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 8.7.2007 11:46

Pystyyköhän noita kaasupolkimia kalibroimaan jotenkin? Jotenkin se korostuu sähkökaasupoljin peleissä tuo "ominaisuus".

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 8.7.2007 11:50

Eikä luista kytkin minunkaan tapauksessa. Kytkinremppa tehtiin keväällä juuri luistamisen takia ja silloin oli oireet ihan erilaiset.

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 8.7.2007 16:56

..tai sitten vaihdatte ne isot vehkeenne 1.4 ja 1.2siin ni ei ole mitään ylimääräisiä tehopiikkejä häiritsemässä =D

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 8.7.2007 19:32

Tuossa kun tulin paluuliikenteen mukana kotia päin, niin tuli taaskin tuo sama "oire" todettua.. Ohituskaista alkoi jo loppua, ja laitoin vilkun päälle palatakseni vasemmalle kaistalle ja helppasin kaasua hieman, niin tuntui kuin lähtisi kiihtymään paremmin.. Mutta tuota ei kestä edes puolta sekuntia..

Taajuus kirjoitti:Minähän en näistä oikeasti mitään ymmärrä, mutta maalaisjärjellä voisi kuvitella että lämä tiskissä ajaessa kakkua menisi koneen kulkuhaluihin nähden turhankin paljon, sitten kaasua höllätessä löytyy hetkeksi se optimaalinen asento ja tuo "tehopiikki".


Olen ajatellut samaa, mutta kone ei saa kyllä missään vaiheessa liikaa kaakkua, mutta jos siinä kaasua helpatessa löytyy se optimaalisempi asento ohjainlaitteelle?

Itellä kans toivomuspoljin..

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 19.7.2007 10:28

Liittyypi siihen, että tod näk ahdin on "tukossa" eli pakopaine on kovanlainen.
Kun löysäät kaasua hieman, pakopaine laskee ja ahdin alkaa toimimaan jälleen.

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 26.7.2007 20:05

tuosta kaasupolkimesta sen verran että mitä siitä säätöruuvista pitäisi tapahtua mikä siinä polkimen "edessä" on muistaakseni 13mm kannalla? Itellä ei ainakaan vaikuta mitään vaikka sen ruuvaa laidasta laitaan?

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 27.7.2007 6:58

Autosta veto hävinnyt käytännössä melkein kokonaan 3500 jälkeen. Välillä 2000-3000 toimii normaalisti ja yli menevevällä osalla kaasun polkeminen lisää vaan savutusta. Onneksi on 6-pykäläinen loota, joten riittää hyvin normaalissa ajossa uutta puuta pesään, edellisestä vedon loppuessa.
Ilmanputsari ja ampparisihti ok.
Ensi viikolla mennään testeriin ja katsotaan mitä löytyy.
Suurimpana epäiltynä etukäteen maf.

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 27.7.2007 9:20

MAFin vaihto auttoi mulla kun ei isommilla vaihteilla enää kunnolla ottanu kierroksia. Juuri siinä 3k jälkeen ei kiihtyny enää mihinkään...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa