Eli vikana, etenkin kylmänä, et auto tahtoo ns röpeltää eli ei oikein kierrä puhtaasti..ilmenee myös lämpimänä. Ja välillä sit toimii ihan hienosti. Vika korostui kun otin EGR:n alipaineletkun pois...vetoja kyllä tuli alakierroksille lisää.
Ja kuulostaa ulospäin tosi laiskalta ja väljältä koneelta kiihdyttäessä, kuulemma.
Epäilisin vuotavaa pakosarjaa tai sit on ajoitukset päin mettää.
EVRY laitettu ja EGR:stä vasta alipaineletku nykästy pois...
Mistä pitäis alkaa vikaa paikantamaan ja onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa??
Golf IV 1.9Tdi..röpöttää??
Valvoja: ffp jäsenet
juu olen ottanut EVRYn pois käytöstä kun se on katkaisimella toteutettu.
No eikös sen EGR venttiilin pitäisi olla silloin kokajan kiinni kun siitä tulppaa sen alipaine letkun? Vai miten tämä homma menee???
Se on nyt vaan väliaikaisesti nykäisty pois kun en ole kerennyt vielä sitä tuloputkea tulppaamaan..
Pitää vissiin jonnekkin montulle päästä pälyilemään tota pakosarjaa lähemmin kun on aikaa..
No eikös sen EGR venttiilin pitäisi olla silloin kokajan kiinni kun siitä tulppaa sen alipaine letkun? Vai miten tämä homma menee???
Se on nyt vaan väliaikaisesti nykäisty pois kun en ole kerennyt vielä sitä tuloputkea tulppaamaan..
Pitää vissiin jonnekkin montulle päästä pälyilemään tota pakosarjaa lähemmin kun on aikaa..
Tarkistappa polttoainesuodattimessa oleva paluuletkun muovinen liitintukki ja siinä olevat O-renkaat. Nuo O-renkaat alkavat vuotaa ja pumpulle menevään letkuun menee ilmaa. Etenkin kylmänä huomaa, jos läpinäkuvässä letkussa menee ilmakuplia. Liitintä painamalla voi testata loppuuko ilman meneminen. Jos loppuu niin O-renkaat vaihtoon. Tarvikesuodattimien kanssa on vissiin enemmän ollut ongelmia.
Älä vedä tuota liitintä irti suodattimesta auton ollessa käynnissä. On kova työ saada käyntiin, jos imee liikaa ilmaa järjestelmään.
Enpä muuten tiedä onko autossasi samanlainen polttoainesuodatin, kuin omassa autossa.
Älä vedä tuota liitintä irti suodattimesta auton ollessa käynnissä. On kova työ saada käyntiin, jos imee liikaa ilmaa järjestelmään.
Enpä muuten tiedä onko autossasi samanlainen polttoainesuodatin, kuin omassa autossa.
Joo yksi pieni ilmakupla näyttäs siellä olevan, mut en jaksa uskoa et se tekis ton vaivan. Auto käy välillä kiihdyttäessä ikään kuin kolmella pytyllä...tai kuulostaa siltä.
Voiko kone saada vakiohiluilla pelkällä EVRY:llä liikaa soppaa et meinais tukehtua siihen? Kun välillä viileällä säällä tämä säksätys vähenee huomattavasti..!
Alkaa rassaamaan toi kiusallinen vaiva sen verran et ois hyvä keksiä tolle jotain..
Voiko kone saada vakiohiluilla pelkällä EVRY:llä liikaa soppaa et meinais tukehtua siihen? Kun välillä viileällä säällä tämä säksätys vähenee huomattavasti..!
Alkaa rassaamaan toi kiusallinen vaiva sen verran et ois hyvä keksiä tolle jotain..
Selvis syy vihdoinkin..kun alko vain pahenemaan. Vuotava pakosarjantiiviste...työntää evry päällä aika rutkasti savua konehioneeseen paikallaan kaasutellessa...Nyt pajalle heti kun kerkee ja pako- ja imusarjan tiivisteet uusiks ja samalla kunnon putsaus imusarjalle!
Nyt pelaa, oli yksi pakosarjan tiivisteistä asennettu väärinpäin...ja vedotkin parani.
Nyt pelaa, oli yksi pakosarjan tiivisteistä asennettu väärinpäin...ja vedotkin parani.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa