Passat 1,9TDI AVB menee vikatilaan?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

Passat 1,9TDI AVB menee vikatilaan?

ViestiKirjoittaja mico » 9.6.2007 0:35

Elikkä kun rilummasti kiihdyttää niin ahtopaineet nousee 1.5bariin ja menee vikatilaan ja sitten kun virtoja käyttää kiinni niin taas mentiin. Tuota se ei tee joka kiihdytksessä ehkä joka 10 kerta. Omia arvailuja, että siivet jumittaa tai magneetti venttiili sökö, miten alkaa vikaa paikantamaan ? Ja sitten joskus kiihdytyksessä meinaa ahdot nousta ja sitten yhtäkkiä laskeekin normaalille tasolle.tälläsen vikakoodin tekee.
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 9.6.2007 9:20

tuosta vikakoodista en tiedä, mutta tarkasta nyt aluksi kaikki alipaineletkuloiset ettei jokin ole irronnut tai hangannut itteään puhki.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 9.6.2007 10:58

Alipaine letkuja yritin jo katella ei näkyny mitään erityistä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.6.2007 11:05

ei se silloin ahtas ollenkaan... N75 tai vnt:n siivet

TSI_OCU
-
Viestit: 28
Liittynyt: 2.3.2004 7:22

ViestiKirjoittaja TSI_OCU » 9.6.2007 11:23

Onkohan autoon tehty mahdollisesti "evry"-modi........aina kun näitä vastus modeja mennään tekemään niin ei oteta huomioon että tarttee tehdä jotain myös softalle......(nostaa ylipaine rajaa.....)

ko. autossa noin paineet ei tulisi nousta normaalisti noin korkealle....no ehkä hetkellisesti, mutta todella lyhyeksi aikaa.... tämä ahtopaineitten hetkellinen liika nousu aiheutaa ko. vika koodin ja auto menee "safety"-moodiin jolloin se avaa hukkaportin ja ohjaa vnt ahtimen siten että se ei nosta enää paineita. Jos autoon ei ole tehty modia niin vikaa voisi hakea N75 venttiilistä, polttoaineen lämpötila anturista ja ahtimen hukkaportin ohjaukseen tarkoitetuista alipaine letkuista........

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 9.6.2007 13:34

Evryllä ja ilman molemmilla sama homma. Ja ei se evryn laitto nyt kovin kauheiksi noita ahtoja nosta mulla ainakin nosti jotain 0,2barin luokkaa. Pystyykö tuota N75 venttiiliä tai siipien jumitusta mitenkään testata? ei tarttiis turhaa purkaa?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 9.6.2007 23:37

Nyt tuli sellanen huomia tehtyä, että kylmällä koneella nousee herkemmin ahdot korkeelle, kiihdyttäessä nousi hetkessä 2baariin.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 10.6.2007 8:50

paljonkos autolla oli ajettu? kuullostaa vnt-siiviltä tuo vika...ovat jumissa....

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 10.6.2007 11:03

n.270tkm on nyt mittarissa. paljoonko pitäis ahtojen nousta siinä kun laittaa vag-comilla liikuttelemaan niitä siipiä? nyt nousee 0,2-0,3 bariin. Pittää vissiin ruveta turbo purkaan...

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 10.6.2007 11:39

.
Kylmällä koneella kuuluukin ahdot nousta herkemmin.
Polttoaine palaa hitaammin.
Tästä johtuvaa haittaa korjataan aikaistamalla ruiskutusta.
Mutta se ei täysin poista tietenkään hitaamman palamisen seurauksia.


Itse ottaisin sen vastuksen poikkeen.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 10.6.2007 13:06

No älähän nyt, evryhän on halpaa tehoa ja halpa ei voi olla koskaan huonoa...

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 10.6.2007 17:53

Oli vastus paikallaan tai ei, ni samalla lailla tekee. Eli sillä ei pitäis olla vaikutusta asiaan. Ja ei kait ne nyt 2baariin sais nousta kylmänäkään vai?
edit: Ja pitäskö kyseisessä moottori tyypissä mennä turbolta letku eculle, aattelin, että voisko olla tukossa?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 12.6.2007 20:42

Onko minkalaisissa mittari lukemissa tarvinnu tuota vnt:ä puhdistella?

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 12.6.2007 21:15

Leonissa oli 180 tkm mittarissa, kun alkoi vetää vikatilaan ja tuli puhdistuksen aika(samalla vaihto isompaan).

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 15.6.2007 20:54

Turbo putsattu ja pelaa taas kuin unelma!

Toppis
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.6.2006 10:55

ViestiKirjoittaja Toppis » 16.6.2007 21:32

Mitenkäs hankala homma tuo turbon irroitus on?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 16.6.2007 21:53

No kyllähän se aika hankala homma oli. Muutamia pultteja niin ahtaissa paikoissa ettei taho millään avaimella päästä käsiksi. Ja öljy putken irrotukseen piti tehä työkalu lista-avainta ohentamalla, että sai pidettyä sitä nippaa paikallaan. Jotain 10h tais mennä koko hommassa ku ajoi auton talliin ja tallista poies.

Toppis
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.6.2006 10:55

ViestiKirjoittaja Toppis » 9.7.2007 20:52

Itellä edelleen tätä sama ongelmaa, ahtaa reilu 1.5 baria (ATJ motti). Turbo tuli irroitettua ja käytettyä turbohuollossa missä tekivät jonkun paineilma/öljyputsauksen VNT siiville (eivät avanneet sitä, virhe?). Ainakin kun käsin kokeili tanko liikkui hyvin.

Pettymys oli suuri kun takaisinasennuksen jälkeen menee edelleen vikatilaan, stana! Myös N75 vena tuli vaihdatettua. Myös vag-comilla kokeiltuna alipainekello liikuttaa sujuvasti siipiä.

Mistähän tuossa vielä vois vikaa ettiä. Välillä tuo kyllä nyt putsauksen jälkeen toimii hyvin, välillä tääs turbosta kuuluu vedätettätettäessä vinkunaa ja eikä veto silloin ole paras mahdollinen (=tällöin myös mennään vikatilaan). Huollossa olivat muuten sitä mieltä että turbo on ok... Voisko pakoputken tukkeutuminen aiheuttaa tämän?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 9.7.2007 22:15

mikäs turbohuolto se sellainen on?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 4.8.2007 23:59

No niin pitkäänhän sitä taas mentiin ilman ongelmia 5000km. Mutta nyt rupes sitten tekeen sitä toista ääripäätä, että ahto paineet ei nouse välillä ollenkaan ja välillä melkeen normaaliin.
17962 - Charge Pressure Control: Negative Deviation tälläse vikakoodin antaa.
Onko nyt sitten se N75 menny? Ja maffi näytti antavan enää max.750 , miten tuo takuu toimii noissa maffeissa alle vuoden ollu paikallaan pörhöltä ostettu.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 10.8.2007 1:08

No niin yks alipaine letku näytti olevan aika lutussa, vaihdoin uuteen, mutta ei ollu vaikutusta. Voiko rikkinäinen maffi vaikuttaa ahtoihin niin paljon, että menee vikatilaan? max pyynti noin.0.9bar ja nyt ahtaa max. 0,7. Ja enää ei ahdot muuttunu mihinkään kun laitto vag-comilla sen siipien heilutus toiminnon käyttöön?
Missä sijaitsee n75 venttiili kyseisessä konetyypissä?

Toppis
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.6.2006 10:55

ViestiKirjoittaja Toppis » 10.8.2007 7:50

Ite väsyin tuon turbon kanssa tappelemiseen ja laitoin uuden (käytetyn) turbon. Nyt pelaa niinkuin pitääkin...

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 19.8.2007 22:01

^No ei nyt sentään uutta turboa kannata laittaa jos vaan N75 oli rikki. 66€ selvis tästä remontista ja taas mennään.
Vaikkakin pörhöllä yrittävät sanoa, että niitä venttiileitä on 2kpl kysyi, että kumman tarvit toinen 66€ ja toinen jotain 120€. Tutkin sitte niitä letkuja vähän enempi ja huomasin, että egr venttiili oli se toinen. Ei ollu kyllä varaosa myyjällä ja jollain huolto miehellä paljoa tietämystä asiasta tai sitten yrittivät saada auton sinne huoltoon tutkittavaksi, että kumpi on rikki. että semmosta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa