golf -97 TDI viritys ja ongelmat

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

golf -97 TDI viritys ja ongelmat

ViestiKirjoittaja mkaskine » 4.6.2007 12:38

Elikkä ensiksi vaihdettiin tuohon PD130:sen turbo, paikallaan on myös psi:n boxi jotta saataisiin lisää syöttöä koneelle. Koitettiin bleedata ahtoja korkeammalle ennen mappia kuristimella mutta ei oikeen onnistunut, ahdot nyt noin 1bar ilman mitään piikkejä.
jaaha ja sitten alkaa ongelmia ilmenemään...Eli kaikki ohivuodot ja bleedaukset on poissa mutta silti on nyt jotain häikkää.

Tälläinen vikakoodi comista
Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 10SG 1425
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
01268 - Quantity Adjuster (N146)
35-00 - -


Ja auto oireilee niin että välillä toimii ihan ok, mutta yleensä jo kolmos / nelosvaihteella kun vedättää kaasupohjassa niin kaikki tehot katoaa koneesta ja auto sammuu, tuon jälkeen on aika starttailu että saa sen uudestään käyntiin. toinen vaihtis on että jos vauhtia on riittävästi niin helppaa kaasusta hetkeksi ja sitten alkaa varovasti sitä painamaan uudestaan jolloin auto herää uudestaan henkiin....?????????

Kaikki IQ arvot jne ovat takaisin vakiotasolla. Sitten vielä kun ottaa vag comista TDI timingin niin herjaa että Engine ( ECT ) .....ei ole riittävällä lämpötilalla vaikka softa näyttää lämmöksi 155 astetta. Onkos tuo PSI:n boxi nyt se mikä vittuilee vai mistäs pirusta nyt vikaa haetaan...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.6.2007 12:54

Eli liikaa syöttöjä, ota boksi pois niin alkaa toimia.
Toinen vaihtoehto on kasvattaa IQ:ta

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.6.2007 13:00

Voiko tuo vikakoodi tulla siitä?

Yleensä kai pumppu (tai määränsäädin siitä) menossa rikki, tai johdoissa jotain kun tuo koodi tulee.
Pitäisi aiheuttaa käynnistysongelmia ja sammumista.

Sitten vielä kun ottaa vag comista TDI timingin niin herjaa että Engine ( ECT ) .....ei ole riittävällä lämpötilalla vaikka softa näyttää lämmöksi 155 astetta.

Katsot väärää lämpötilaa, moottorin lämmöt pitää olla 80 tai yli, että tuo herja poistuu.

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 4.6.2007 13:07

no kyllä nekin oli yli 80 astetta, ainakin auton oman mittarin mukaan...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.6.2007 13:29

Mutta todellisuus on eri, auton mittari näyttä mitä näyttää ja senkin viiveellä.

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 4.6.2007 15:51

mites tuossa AFN koneessa hoidetaan pumpun ennakon säätö? Kun ei näy muutakun yksi iso mutteri siinä pumpun pyörässä. Vai onkos ne pienemmät mutterit jossain rattaan takan jemmassa ?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.6.2007 17:31

hihnapyörän takana kolme ja toisessa päässä pumpun alla yksi

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 4.6.2007 18:05

Ja pumppua kääntämällä säädetään.
En muuten ole koskaan välittänyt niistä tdi-timing herjoista, katson vain ja ainoastaan että 2-ikkunan lukema on noin 50 kun basic settings -asennossa katsontaan. Erikoistapauksissa voi käyttää muutakin lukemaan esim. jos halutaan yrittää varmistaa täydet ennakot suurilla syötöillä ja kovilla kierroksilla.

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 5.6.2007 7:58

hmm, tankki täyteen menovettä ja herja poistui. En saa sitä millään takaisin vaikka säädän IQ arvon niin pieneksi kuin sen saa..Eli syötöt on täysillä ja herjaa ei tule.

Aika outo että ongelma oli jatkuvaa kun tankki oli punaisella vaikka siellä naftaa vielä olikin..

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 5.6.2007 10:04

ainut mikä edelleen on outoa niin suorituskyky, se ei sitten parantunut yhtään vaikka vaihtoi sen 130PD turbon ja lisäsi vag comilla kaikki mahdolliset syötöt sinne mitä saa. mitattu gps:llä 0-100km/h ja 0-400m ja lukemat aivan samat kuin ennen turbon vaihtoa. Aiemmin oli kyllä niin että piikki ahto oli 1.2bar josta laski 0.8bar:iin. Nyt tuolla isommalla ahtimella ahdot jatkuvat 1.0bar ilman mitään piikkejä. Tuntuma olis kyllä että on alhaalta hitaampi heräämään kuin ennen....

Eli mikäs nyt neuvoksi että saadaan tuosta ahtimesta jotain hyötyäkin..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 5.6.2007 12:22

Lisää ahtoja ja syöttöjä....

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 5.6.2007 12:45

no ahdot on nyt evryllä tapissa, eli voimasavua tulee aika perkeleesti.....IQ arvo hiukan alle 4. Mites tossa nyt noita ahtoja nostetaan kun ei se mapin bleedaus onnistunut mulla ainakaan kunnolla, se oli joko 1bar tai 1.5bar mutta ei mitään siltä väliltä..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.6.2007 16:59

Ei taida riittää suuttimissa tuotto.. Eikun racet kehiin niin alkaa soppa riittämään.

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 5.6.2007 18:38

juu mutta siis miten nyt saan sen turbon ahtopaineen nousemaan, kait sitä jotenkin saa säädettyä..Aiemmin oli piikki 1.2 ja nyt se on tasan 1.bar jatkuvasti. Ei kait suuttimet suoraan nyt ahtopaineeseen vaikuta.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 5.6.2007 18:41

kahdella venttiilillä on paljon tarkempi

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 5.6.2007 19:02

Koitettiin bleedata ahtoja korkeammalle ennen mappia kuristimella mutta ei oikeen onnistunut,


Kerrotko tarkemmin..

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 5.6.2007 21:02

eli sii skoitettiin huijata mappia kahdella tavalla, joko kuristamalla mapille menevää painetta tai vuotamall aohi painetta letkusta. Kumpikin tapa toimi samalla tavalla. Eli se ahto joko sen 1 bar niinku nyttenkin tai sitten 1.5bar. Mitään sille välille en saanut. Ja outoa on se että minkäänlaista piikkiä ei ole. se nousee siihen mihin nousee ja siinä on. Mielestäni ei toimi niinkuin pitäisi...

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 27.7.2007 18:21

eli sii skoitettiin huijata mappia kahdella tavalla, joko kuristamalla mapille menevää painetta tai vuotamall aohi painetta letkusta. Kumpikin tapa toimi samalla tavalla. Eli se ahto joko sen 1 bar niinku nyttenkin tai sitten 1.5bar. Mitään sille välille en saanut. Ja outoa on se että minkäänlaista piikkiä ei ole. se nousee siihen mihin nousee ja siinä on. Mielestäni ei toimi niinkuin pitäisi...


Minuakin kiinnostaisi miten tämän sais ratkaistua. Eli piikkiä ei ole, ja ahdot pysyy vakiona. Jos hana on auki (pitäis ahtaa, ja kunnolla), niin eivät ahdot muutu mihinkään, sit taas välillä vetää yhtäkkiä puoleentoista bariin, vaikka venttiiliin ei koske.

Voiko riippua siitä että se on menny vikatilaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa