golf -97 TDI viritys ja ongelmat
Valvoja: ffp jäsenet
golf -97 TDI viritys ja ongelmat
Elikkä ensiksi vaihdettiin tuohon PD130:sen turbo, paikallaan on myös psi:n boxi jotta saataisiin lisää syöttöä koneelle. Koitettiin bleedata ahtoja korkeammalle ennen mappia kuristimella mutta ei oikeen onnistunut, ahdot nyt noin 1bar ilman mitään piikkejä.
jaaha ja sitten alkaa ongelmia ilmenemään...Eli kaikki ohivuodot ja bleedaukset on poissa mutta silti on nyt jotain häikkää.
Tälläinen vikakoodi comista
Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 10SG 1425
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
01268 - Quantity Adjuster (N146)
35-00 - -
Ja auto oireilee niin että välillä toimii ihan ok, mutta yleensä jo kolmos / nelosvaihteella kun vedättää kaasupohjassa niin kaikki tehot katoaa koneesta ja auto sammuu, tuon jälkeen on aika starttailu että saa sen uudestään käyntiin. toinen vaihtis on että jos vauhtia on riittävästi niin helppaa kaasusta hetkeksi ja sitten alkaa varovasti sitä painamaan uudestaan jolloin auto herää uudestaan henkiin....?????????
Kaikki IQ arvot jne ovat takaisin vakiotasolla. Sitten vielä kun ottaa vag comista TDI timingin niin herjaa että Engine ( ECT ) .....ei ole riittävällä lämpötilalla vaikka softa näyttää lämmöksi 155 astetta. Onkos tuo PSI:n boxi nyt se mikä vittuilee vai mistäs pirusta nyt vikaa haetaan...
jaaha ja sitten alkaa ongelmia ilmenemään...Eli kaikki ohivuodot ja bleedaukset on poissa mutta silti on nyt jotain häikkää.
Tälläinen vikakoodi comista
Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 10SG 1425
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
01268 - Quantity Adjuster (N146)
35-00 - -
Ja auto oireilee niin että välillä toimii ihan ok, mutta yleensä jo kolmos / nelosvaihteella kun vedättää kaasupohjassa niin kaikki tehot katoaa koneesta ja auto sammuu, tuon jälkeen on aika starttailu että saa sen uudestään käyntiin. toinen vaihtis on että jos vauhtia on riittävästi niin helppaa kaasusta hetkeksi ja sitten alkaa varovasti sitä painamaan uudestaan jolloin auto herää uudestaan henkiin....?????????
Kaikki IQ arvot jne ovat takaisin vakiotasolla. Sitten vielä kun ottaa vag comista TDI timingin niin herjaa että Engine ( ECT ) .....ei ole riittävällä lämpötilalla vaikka softa näyttää lämmöksi 155 astetta. Onkos tuo PSI:n boxi nyt se mikä vittuilee vai mistäs pirusta nyt vikaa haetaan...
Voiko tuo vikakoodi tulla siitä?
Yleensä kai pumppu (tai määränsäädin siitä) menossa rikki, tai johdoissa jotain kun tuo koodi tulee.
Pitäisi aiheuttaa käynnistysongelmia ja sammumista.
Katsot väärää lämpötilaa, moottorin lämmöt pitää olla 80 tai yli, että tuo herja poistuu.
Yleensä kai pumppu (tai määränsäädin siitä) menossa rikki, tai johdoissa jotain kun tuo koodi tulee.
Pitäisi aiheuttaa käynnistysongelmia ja sammumista.
Sitten vielä kun ottaa vag comista TDI timingin niin herjaa että Engine ( ECT ) .....ei ole riittävällä lämpötilalla vaikka softa näyttää lämmöksi 155 astetta.
Katsot väärää lämpötilaa, moottorin lämmöt pitää olla 80 tai yli, että tuo herja poistuu.
Ja pumppua kääntämällä säädetään.
En muuten ole koskaan välittänyt niistä tdi-timing herjoista, katson vain ja ainoastaan että 2-ikkunan lukema on noin 50 kun basic settings -asennossa katsontaan. Erikoistapauksissa voi käyttää muutakin lukemaan esim. jos halutaan yrittää varmistaa täydet ennakot suurilla syötöillä ja kovilla kierroksilla.
En muuten ole koskaan välittänyt niistä tdi-timing herjoista, katson vain ja ainoastaan että 2-ikkunan lukema on noin 50 kun basic settings -asennossa katsontaan. Erikoistapauksissa voi käyttää muutakin lukemaan esim. jos halutaan yrittää varmistaa täydet ennakot suurilla syötöillä ja kovilla kierroksilla.
ainut mikä edelleen on outoa niin suorituskyky, se ei sitten parantunut yhtään vaikka vaihtoi sen 130PD turbon ja lisäsi vag comilla kaikki mahdolliset syötöt sinne mitä saa. mitattu gps:llä 0-100km/h ja 0-400m ja lukemat aivan samat kuin ennen turbon vaihtoa. Aiemmin oli kyllä niin että piikki ahto oli 1.2bar josta laski 0.8bar:iin. Nyt tuolla isommalla ahtimella ahdot jatkuvat 1.0bar ilman mitään piikkejä. Tuntuma olis kyllä että on alhaalta hitaampi heräämään kuin ennen....
Eli mikäs nyt neuvoksi että saadaan tuosta ahtimesta jotain hyötyäkin..
Eli mikäs nyt neuvoksi että saadaan tuosta ahtimesta jotain hyötyäkin..
eli sii skoitettiin huijata mappia kahdella tavalla, joko kuristamalla mapille menevää painetta tai vuotamall aohi painetta letkusta. Kumpikin tapa toimi samalla tavalla. Eli se ahto joko sen 1 bar niinku nyttenkin tai sitten 1.5bar. Mitään sille välille en saanut. Ja outoa on se että minkäänlaista piikkiä ei ole. se nousee siihen mihin nousee ja siinä on. Mielestäni ei toimi niinkuin pitäisi...
eli sii skoitettiin huijata mappia kahdella tavalla, joko kuristamalla mapille menevää painetta tai vuotamall aohi painetta letkusta. Kumpikin tapa toimi samalla tavalla. Eli se ahto joko sen 1 bar niinku nyttenkin tai sitten 1.5bar. Mitään sille välille en saanut. Ja outoa on se että minkäänlaista piikkiä ei ole. se nousee siihen mihin nousee ja siinä on. Mielestäni ei toimi niinkuin pitäisi...
Minuakin kiinnostaisi miten tämän sais ratkaistua. Eli piikkiä ei ole, ja ahdot pysyy vakiona. Jos hana on auki (pitäis ahtaa, ja kunnolla), niin eivät ahdot muutu mihinkään, sit taas välillä vetää yhtäkkiä puoleentoista bariin, vaikka venttiiliin ei koske.
Voiko riippua siitä että se on menny vikatilaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa