VAG 2.0 TDI 16V, veto lainehtii pintakaasulla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

VAG 2.0 TDI 16V, veto lainehtii pintakaasulla

ViestiKirjoittaja JNiska » 4.6.2007 9:51

Skoda Octavia 2,0 TDI, moottori BKD 16 V.


Kun ajelee pintakaasulla 40-60 km/h vauhteja 3-4 vaihteella, niin veto tuntuu hieman "lainehtivan". Samaten 1 - 2 vaihteella valutettaessa autoa esim. liikennevaloihin alkaa poukkoilemaan hurjasti edes takas. Samaa ongelmaa löytyy myös Vw:stä, Audista.

Mistähän moinen voisi johtua.
Viimeksi muokannut JNiska, 13.6.2007 8:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 13.6.2007 8:12

Vastaampa itse itselleni!

Liittyy todennäköisesti kaasuläpän toimintaan, samaa ongelmaa monissa 2,0 TDI 16 V Vaggineissa.
Mikähän mahtaa olla VAG-COM kanava kaasuläpän servomoottorin ohjaukselle ?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.6.2007 1:34

Kun ja jos ei näy VAG-COMilla niin nyppäse kokeeksi läpän sähköpiuha irti, josko rauhoittuisi. Onko Mika ottanut EGR:n pois käytöstä? Samalla pitäisi läpänkin sulkeutuminen estää, muutenhan se kuristaa ilmansaantia ehkä huomattavankin paljon.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 17.6.2007 20:36

Asian tutkinta on juuri työn alla.
Loggaillaan lisää dataa ja ihmetellään mitä tapahtuu.
EGR on tällä hetkellä ohjelmalla muutettu aivan samanlaiseksi kuin sinulla Freak.
Ensi viikolla puran ahtimen irti ja putsaan siivet sekä jatkan sitä tankoa 1 - 1,5 kierrosta.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 17.6.2007 21:36

Onkos se niin, ettei noista saa egr:ää kokonaan pois pelistä..?

Aquarius
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.6.2007 12:16

ViestiKirjoittaja Aquarius » 18.6.2007 12:19

Mun kulkine tekee samaa. Kierroslukumittarissa näkyy myös millin, parin nykimistä. Kerrohan, jos saat jotain selville.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 19.7.2007 10:34

Noniin!

Nyt on joitan testattua tietoutta. EGR:n ja sähköisen kaasuläpän toimintaan se liittyy.
Ohjelmallisesti muutettiin EGR:n toimintaa ja joitain muitakin muutoksia Karala siihen teki, lainehtiminen ja nykiminen poistui kokonaan.
Toimii loistavasti, testattu on jo 4000 km matkalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa