99 Passat AFN vikatila

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

S.S.
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.12.2006 14:32

99 Passat AFN vikatila

ViestiKirjoittaja S.S. » 30.5.2007 9:56

Pasuunaan on vaihdettu tänävuonna 130 pd turbo jolla pitäisi olla ajettu 14tkm. 5-vaihteella kun kiihdyttää 1800 kierroksesta ylöspäin menee vikatilaan. Pienemmillä vaihteilla pystyy kiihdyttämään punarajalle kaasu pohjassa ilman mitään ongelmia.

Vikakoodi oli paine-ero. Tuntuu että alakierroksilla on hiukan väännöt kateissa ja savuttaa normaalia enemmän, mutta 2500 kiekasta eteenpäin menee ihan kunnolla. Turbo tuntuu alkavan ahtamaan tasaisesti eikä mitään kovaa piikkiä tule.
Voiko mennä vikatilaan liian pienestä ahtopaineesta alakierroksilla ja mistä tämä voi johtua? Voiko 130 pd turboa säätää jotenkin alkamaan ahtaa alemmilla kierroksilla?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 30.5.2007 10:13

Jospa siinä on nyt käynyt niin, että ahtopaine nousee piikkinä yli 1.5barin ja vakio MAP lyö siinä vaiheessa hanskat tiskiin, eli auton vikatilaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.5.2007 11:26

Kyllä vikatila voi tulla liian pienestä paineesta. Jos muualla ei ole vikaa niin alipainekellon tankoa lyhentämällä asia korjaantuu. 10 mm lukitusmutteri auki ja siten pyörittää karhennettua osaa etusormen ja peukalon välissä vastapäivään. Voi tarvita jotain irrotusainetta että lähtee pyörimään. Ahtopainemittari tai VAG-COM on hyvä olla kun alkaa säätelemään, muuten on vaikea saada kohdalleen.

S.S.
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.12.2006 14:32

ViestiKirjoittaja S.S. » 30.5.2007 12:02

Kiitokset neuvoista. Pitää yrittää saada joku mittaamaan VAG-comilla, jos sais vaikka auton kuntoon.

S.S.
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.12.2006 14:32

ViestiKirjoittaja S.S. » 15.8.2007 15:40

Nyt on pasuuna ainakin siinä kunnossa ettei mene enää vikatilaan, mutta vieläkin savuttaa mielestäni liikaa 1600-2000 kierrosta, jos pistää kaasun pohjaan.

Moottorin ahtopaineputkesta löytyi vuoto, mutta sen vaihdon jälkeen meni vielä vikatilaan. Sitten katottiin VAG-comilla ahtopaineita täyskaasulla niin alle 2000 kierroksilla oli noin 1300 millibaaria kun pyynti oli jotain 1900. reilun 2000 r/min jälkeen oli tasaisesti noin 1700 mbar. Ruuvattiin käyttötankoa pariin otteeseen ja nyt on paineet yli 2000 kierroksilla tasaisesti siinä 2000, mutta 1600 kierroksen paikkeilla on vieläkin n. 400 alle pyynnin. Pitäisikö olla paineet kovemmat pienillä kierroksilla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa