Simppeli kysymys, simppeli kysyjä:
A) '99 Golfini partikkelisuodatin (tai joku hiton katalysaattori kuitenkin) on ulkokuoreltaan mitä? Todennäköisesti terästä?
B) Mitä materiaalia sen sisällä oleva systeemi on? Tiedän että noissa kateissakin käytettään vaikka mitä taikametalleja, mutta onko ne platinakalvot sun muut sattumoisin teräksen päälle vedettyjä? Eli ovatko magnetisoivia?
Mitä ainetta DPF on?
Valvoja: ffp jäsenet
Eli kun on kerta 99 niin tuskin on partikkelisuodatin, vaan ihan normaali katalysaattori. Ja se ulkokuori on varmaan jotain metallia ;) luulisin että pelkkää peltiä, mutta voihan se toki terästäkin olla.
Sisällä oleva materiaali on jotain osittain keraamista koska se rikkoontuu kun sitä tökkii sisäpuolelta ja menee ihan palasiksi ja tulee pois sieltä.
Ja ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että kuinka niin?
Edit: Ja jos kysyit mitstä se dpf on tehty niin siitä taas ei oo mulla minkäänlaista hajua
Sisällä oleva materiaali on jotain osittain keraamista koska se rikkoontuu kun sitä tökkii sisäpuolelta ja menee ihan palasiksi ja tulee pois sieltä.
Ja ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että kuinka niin?
Edit: Ja jos kysyit mitstä se dpf on tehty niin siitä taas ei oo mulla minkäänlaista hajua
Kiitoksia vastauksesta. Syy on aika simppeli: tämän saastelaitteen sisältä kuuluu noin 2000prm kohdalla pientä, joskin vittumaista sirinää, joka johtunee pienenpienestä, kennostosta irronneesta palasta. Ei näytä tulevan ulos luonnollista poistumaa pitkin, joten nerokkaana suunnitelmani oli läjäyttää magneetti katalysaattorin kylkeen kiinni, jotta olisi saanut lukittua sen sisällä heiluvan metallipalan johonkin kohtaan ja äänen vaimennettua.
Toisaalta taas, nyt kun tarkkaan miettii, niin katalysaattori käy jopa dieselautossa hiton kuumana, ja lämpöhän yleensä demagnetisoi aineen, joten taitaisi olla lyhytaikainen korjaus. Ehkä ton kanssa pitää vaan elää.
Toisaalta taas, nyt kun tarkkaan miettii, niin katalysaattori käy jopa dieselautossa hiton kuumana, ja lämpöhän yleensä demagnetisoi aineen, joten taitaisi olla lyhytaikainen korjaus. Ehkä ton kanssa pitää vaan elää.
Vielä nerokkaampi suunnitelma on että otat sen putken kartanolle sieltä ja lyöt ne sisukset paskaks etkä puhu kellekkään mitään ni hyvä tullee. Ei sirise eikä tee mitään muutakaan.
Kun lueskelet täältä näitä keskusteluja niin se on hyvinkin yleinen tapa korjata katalysaattori ;)
Edit: otor ehti ekaks :)
Kun lueskelet täältä näitä keskusteluja niin se on hyvinkin yleinen tapa korjata katalysaattori ;)
Edit: otor ehti ekaks :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa