Dieseleiden luonne
Valvoja: ffp jäsenet
Dieseleiden luonne
Ajovalossa kun on noita diisseleitä niin mikä tekee VAG-diisseleistä huonoja (lukuunottamatta joitain poikkeuksia kuten 3.0 ja 2.7TDI)? 140kaakkinen 2.0TDI:kin saa arvosanaksi kutosen??? Bemarin koneet taas on kautta linjan ysejä tai kymppejä?
Onko noi muut todellakin niin paljon kivempia vai onko tuon sivuston ylläpidolla jotain vag-tdi koneita vastaan?
Ihmetyttää vaan.
Onko noi muut todellakin niin paljon kivempia vai onko tuon sivuston ylläpidolla jotain vag-tdi koneita vastaan?
Ihmetyttää vaan.
Ylläpitäjä taitaa sen verran olla oikeassa, että VAG:in Pumppusuutintekniikka on hieman vanhempaa kuin esim. Common-Rail-tekniikka..Mutta ei se nyt niin paljoa mielestäni huonompi ole..Ja tietäähän sen, kun yksi ihminen kirjottaa, että henkilökohtaiset mieltymykset painaa jonkin verran..
Autojen valinnassahan on kysymys siitä, että mitkä viat autoonsa haluaa, ei siitä, haluaako vikoja..Koska kaikissa on omat vikansa!
Autojen valinnassahan on kysymys siitä, että mitkä viat autoonsa haluaa, ei siitä, haluaako vikoja..Koska kaikissa on omat vikansa!
Kyllähän se on myönnettävä että onhan ne vag tdit melekosia rallattajia ääneltäänkin, esimerkiksi kun jossain parkkipaikalla kuuntelee muitten valmistamia diisseleitä ni on ne eri hiljasia.
Mutta tuosta saa sen käsityksen että jos ei dpf suodatinta ole eikä tule ni on auttamatta vanha ja huono. Kumma juttu, ensiks tuotiin koko tdi ja kehuttiin ja ylistettiin maasta taivaaseen. Nyt ollaan siinä pisteessä että paskahan se on jne jne =)
Joo kehitys kehittyy ja kyllä niillä uskaltaa ihan samalailla ajella kuin muillakin.
Jospa se tulis Vagiltakin jonain päivänä hilajinen diesel =)
Mutta tuosta saa sen käsityksen että jos ei dpf suodatinta ole eikä tule ni on auttamatta vanha ja huono. Kumma juttu, ensiks tuotiin koko tdi ja kehuttiin ja ylistettiin maasta taivaaseen. Nyt ollaan siinä pisteessä että paskahan se on jne jne =)
Joo kehitys kehittyy ja kyllä niillä uskaltaa ihan samalailla ajella kuin muillakin.
Jospa se tulis Vagiltakin jonain päivänä hilajinen diesel =)
No se vähän riippuu minkä ikästä olet hommaamassa, itsellä on kestänyt jo tuo vanhempi jakajapumpullinen 400tkm ilman mitään nikotuksia.
Golfit on yleensä olleet varmoja peleja ja samalla huolettomia, pois lukien jotkut moottori ongelmat tietyissä moottorityypeissä.
Kannattaa esin ottaa selville se että mikä kone on mahdollisesti tarkalleen siinä autossa mitä ostattelee, ja sitten käyttää Search tällä saitilla.
Silloin saa aika varmasti paljon informaatiota kyseisen konetyypin ongelmista/ominaisuuksista.
Muut lisätkööt ja korjatkoot perässä.... =)
Golfit on yleensä olleet varmoja peleja ja samalla huolettomia, pois lukien jotkut moottori ongelmat tietyissä moottorityypeissä.
Kannattaa esin ottaa selville se että mikä kone on mahdollisesti tarkalleen siinä autossa mitä ostattelee, ja sitten käyttää Search tällä saitilla.
Silloin saa aika varmasti paljon informaatiota kyseisen konetyypin ongelmista/ominaisuuksista.
Muut lisätkööt ja korjatkoot perässä.... =)
Kannattaa puhdistaa silmälasit. Pienten perheautojen kärjessä VAG.
http://www.ajovalo.net/Diesel_parhaat.htm
Pumppusuuttimet ovat huono valinta huonosti äänieristetyssä autossa. Uusi Passat 2.0 TDI:llä aivan järkyttävä ääni ja resonanssi sisällä kaupungissa moottorista ja moottoritiellä hillitön rengasmelu.
http://www.ajovalo.net/Diesel_parhaat.htm
Pumppusuuttimet ovat huono valinta huonosti äänieristetyssä autossa. Uusi Passat 2.0 TDI:llä aivan järkyttävä ääni ja resonanssi sisällä kaupungissa moottorista ja moottoritiellä hillitön rengasmelu.
Hiukkassuodatin... : D : D
Ehkä astun eko-ihmisten varpaille, mutta ei suuresti säväytä...Vaikka kyllä kai se pysyy läpivirtaavana, kunhan palamisprosessi saadaan sellaiseksi, ettei hiukkasia synny muutenkaan... eli onko koko keksintö "turhake"?
Omassa kotterossa olis varmaan umpitukossa kertapolkaisulla ; ) ....
Mutta kyllä beemerin käynti on nätti...
Ehkä astun eko-ihmisten varpaille, mutta ei suuresti säväytä...Vaikka kyllä kai se pysyy läpivirtaavana, kunhan palamisprosessi saadaan sellaiseksi, ettei hiukkasia synny muutenkaan... eli onko koko keksintö "turhake"?
Omassa kotterossa olis varmaan umpitukossa kertapolkaisulla ; ) ....
Mutta kyllä beemerin käynti on nätti...
Toissa viikonloppuna vertailtiin serkkupojalla lainassa ollutta BMW 320D:tä -07 ja omaa VW Golf 1.9 TDi PD -03. Bemari lähtee nätisti käyntiin ja käy erittäin siististi ja sivistyneesti. Tuon oman pumppusuutindieselin kun nykäisee perään käyntiin rupeaa itsekin kuuntelemaan onko autossa vikaa. Golf kun kuulostaa lähinnä 70-luvun Zetorilta.
Tuo 320D toimii myös ajossa jonkin verran siistimmin: Ei turbopotkuja, tasainen vääntö heti alakierroksilta.
Eli kiteytettynä, en ole kovinkaan eri mieltä ajovalon kanssa asiasta vaikkakin VAG-mies olen.
Tuo 320D toimii myös ajossa jonkin verran siistimmin: Ei turbopotkuja, tasainen vääntö heti alakierroksilta.
Eli kiteytettynä, en ole kovinkaan eri mieltä ajovalon kanssa asiasta vaikkakin VAG-mies olen.
Hmm..Onhan se Vw:n dieselin ääni kyllä suht kova, jos lyödään tulille pihaan ja mennään siihen viereen kuuntelemaan.
Eri asia on sitten se mihin autoa käytetään (tyhjäkäynti vai normiajo). Itsellä se on ainakin ajoa varten, joten about 80-140 kmh nopeudessa moottorin ääni ei ainakaan vielä ole ollut mitenkään eri lailla koholla, jos vaikka verrataan edelliseen 1.6:seen A3:seen.
MUTTA, osaltaanhan tähän tietenkin vaikuttaa rengasmelu, joka noissa volkkareissa on kyllä aika kova. Bemareillakin ajaneena, niin en kyllä sellaista vaihtaisi tuohon omaani. Jostain syystä se ei vaan "käynyt käteen". Mielipideasioita varmaan.
Ja mitä noihin Mersuihin tulee, niin eipä nekään kauheasti eroa. Kyllä sen "rallatuksen" saa sieltäkin esiin, kun potkaisee sen oikeanpuoleisen pohjaan. Niistä on tullut ajeltua lähinnä niillä nelipyttyisillä, jotka ovat siis mallimerkinnältään niitä CDI-koneita. Eri asia on sitten ne kuusimukiset lohkot, joiden ääntä sitten kuuntelee mielellään siellä rajoittimen tuntumassa (ovat toki myös CDI). Mutta niiden kohdalla tulee muistaa, että silloin on jo kaksi sylinteriä enemmän kuin esim. 2.0 TDI:ssä.
Ehkä eniten haittaa tuossa profiilin kulkineessa rengasmelu. Vedetään topiccia hieman sivuraiteelle: Kellään kokemusta sisälokarien asentamisen auttamisesta rengasmeluun??
Eri asia on sitten se mihin autoa käytetään (tyhjäkäynti vai normiajo). Itsellä se on ainakin ajoa varten, joten about 80-140 kmh nopeudessa moottorin ääni ei ainakaan vielä ole ollut mitenkään eri lailla koholla, jos vaikka verrataan edelliseen 1.6:seen A3:seen.
MUTTA, osaltaanhan tähän tietenkin vaikuttaa rengasmelu, joka noissa volkkareissa on kyllä aika kova. Bemareillakin ajaneena, niin en kyllä sellaista vaihtaisi tuohon omaani. Jostain syystä se ei vaan "käynyt käteen". Mielipideasioita varmaan.
Ja mitä noihin Mersuihin tulee, niin eipä nekään kauheasti eroa. Kyllä sen "rallatuksen" saa sieltäkin esiin, kun potkaisee sen oikeanpuoleisen pohjaan. Niistä on tullut ajeltua lähinnä niillä nelipyttyisillä, jotka ovat siis mallimerkinnältään niitä CDI-koneita. Eri asia on sitten ne kuusimukiset lohkot, joiden ääntä sitten kuuntelee mielellään siellä rajoittimen tuntumassa (ovat toki myös CDI). Mutta niiden kohdalla tulee muistaa, että silloin on jo kaksi sylinteriä enemmän kuin esim. 2.0 TDI:ssä.
Ehkä eniten haittaa tuossa profiilin kulkineessa rengasmelu. Vedetään topiccia hieman sivuraiteelle: Kellään kokemusta sisälokarien asentamisen auttamisesta rengasmeluun??
itsellä oli sisälokarit irti vähän aikaa remontin ohessa, voi sitä kohinaa ilman niitä kun ajo 120 motarilla, alla on siis 40sarjalaiset renkaat.
On aika iso ero siis ainakin vähän vanhemmassa autossa, itsellä -96 passat.
Tuossa aikaisemmin kun vertailivat mottorin melua niin, musta yleensäkkin golf ja bmw taistelee vähän eri luokassa. bemarissa on sitä eristettä kummasti enemmän.
Pitäisi vaikka verrata parivuotta vanhaa a4:sta tuohon saman ikäseen 300 sarjab bemariin...
On aika iso ero siis ainakin vähän vanhemmassa autossa, itsellä -96 passat.
Tuossa aikaisemmin kun vertailivat mottorin melua niin, musta yleensäkkin golf ja bmw taistelee vähän eri luokassa. bemarissa on sitä eristettä kummasti enemmän.
Pitäisi vaikka verrata parivuotta vanhaa a4:sta tuohon saman ikäseen 300 sarjab bemariin...
Mitenkähän vikaherkkiä noi BMW:n ja Mercedeksen dieselit on verrattuna VAG:n vehkeisiin? Ja millanen ero Audin A6:n tai A4:n ja Passatin välillä oikestaan on? Hiljaisempia? Itsellä ei ole kokemusta kuin ´04 A3:sta, joka piti enemmän (rengas)meteliä kuin oma 3B.
Seuraavan kulkuneuvon kilpailussa finaali käydään 3BG-Passatin, 500-sarjan BMW:n ja mahdollisesti Audin kesken..
Seuraavan kulkuneuvon kilpailussa finaali käydään 3BG-Passatin, 500-sarjan BMW:n ja mahdollisesti Audin kesken..
Itsellä on toinen dieselseatti menossa ASZ koneella ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Mielestäni hinta-laatu suhde on OK ja yksi syy dieselin hankintaan oli "raju" käynti ja voimasavu :) Ja molemmat seatit ovat sitä voimasavua antaneet kyllä koko rahan edestä. Kun tuollaisesta 1.9:stä aletaan 200hp ottamaan pihalle niin kyllähän se näkyy taustapeilissa (ja kuuluukin näkyä) :)
rengastus kylläkin on 225/40 18
itsellä ainakin oli viimoinen bmw ei sillä hyviäkin puolia mm.jälleenmyyntiarvo,pitää hintansa paremmin kuin esim vw,hyvät ajo-ominaisuudet, mutta samoja pikkuvikoja kuin halvemmissakin autoissa+suomiautoissa varusteet mallia kirvesmies
hintansa puolesta yliarvostettu merkki.
itse siirryyn kyllä seuraavaksi takaisin vag-maailmaan
itsellä ainakin oli viimoinen bmw ei sillä hyviäkin puolia mm.jälleenmyyntiarvo,pitää hintansa paremmin kuin esim vw,hyvät ajo-ominaisuudet, mutta samoja pikkuvikoja kuin halvemmissakin autoissa+suomiautoissa varusteet mallia kirvesmies
hintansa puolesta yliarvostettu merkki.
itse siirryyn kyllä seuraavaksi takaisin vag-maailmaan
Sen verran pakko kommentoida -07 Honda Accordia tuolla 2,2 DOHC i-CTDi, 140 hv koneella, että ainakin koneen äänen puolesta paljon sivistyneempi, kuin oma VAG diiseli. Luonteeltaan myöskin aika paljon erilainen. Vääntöä tuntuu olevan paljon laajemmalla alueella ja se tulee juurikin "kuminauhamaisesti":) Tosin onhan noissa vertailuautoissa jo eroja koneen koossakin ja tekniikassa, mutta silti. Kulutus tuolla idänihmeellä on kaupunkiajossa 6,5l - 6,8l per 100km.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Joo kyllähän TM(kin) on tuota kehunut, mutta ei se sitä maailman parhaaksi ole sanonut. Kehui kyllä mm. laajaa vääntöaluetta, ohituskiihtyvyyttä, kohtuullista kulutusta ja meluttomuutta. Saa tuon muuten Accordin keulallekin.
Itse olen myös CRV:tä kokeillut dieselinä ja hyvä moottoriahan se on. Tehokkaammalta se tuntui kuin mitä paperiarvot näyttää ja mukava oli ajella. Maailman parhaaksi en sitä väittäisi, en kyllä väittäisi mitään muutakaan moottoria. Kyllähän tuo taisi vuoden moottori -pystin joltain arvoraadilta saada markkinoille tullessaan. En välttämättä silti Hondaa ostaisi.
Itse ajelen kuitenkin toistaiseksi 343000 ajetulla oculla. Ainoa mitä kaipaa on ilmastointi ja lisäpotku. :)
Itse olen myös CRV:tä kokeillut dieselinä ja hyvä moottoriahan se on. Tehokkaammalta se tuntui kuin mitä paperiarvot näyttää ja mukava oli ajella. Maailman parhaaksi en sitä väittäisi, en kyllä väittäisi mitään muutakaan moottoria. Kyllähän tuo taisi vuoden moottori -pystin joltain arvoraadilta saada markkinoille tullessaan. En välttämättä silti Hondaa ostaisi.
Itse ajelen kuitenkin toistaiseksi 343000 ajetulla oculla. Ainoa mitä kaipaa on ilmastointi ja lisäpotku. :)
Accordiakin tuli keväällä testattua ja hondan diesel on ihan jees, mutta siitä huolimatta tuli ostettua Octavia RS 125 kW TDI joka on erittäin miellyttävä ajaa ja vääntöä piisaa ihan mukavasti. Ohitukset on todella vaivattomia. Jossakin lehdessä oli moitittu tuon moottorin ominaisuuksia. 2000 kierroksen kohdalla tulee "halolla päähän" tehopotku, joka on kyllä hieman liioittelua. Kulutus on vaihdellut 5-7 l/100 välillä. Onko muita joilla on kokemusta tuosta moottorista? Tuosta tulee varmaan uudella ohjelmalla melko vekkuli laite, pitää vaan ajella vähän aikaa ihan vakiolla. Wetterauer lupaa 2# ohjelmalla 220hp/440Nm.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa