kertokaa t4 syncron 2,4d huonot puolet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

make 69
-
Viestit: 7
Liittynyt: 19.3.2007 20:09

kertokaa t4 syncron 2,4d huonot puolet

ViestiKirjoittaja make 69 » 19.3.2007 20:43

elikkä olisin kiitollinen kaikista tiedoista koskien 93-97 syncro transporttereita/caravellea,itse hankkimassa ko pakettiautoa ja kiinnostaisi tietää auton huonot /heikot puolet,miten testata esim neliveto ym,ym. toki myös hyvät puolet /ominaisuudet kiinnostaa.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 19.3.2007 21:59

Tutulla ainaki oli huohottimen lämmittimen johdoista kadonnu eristeet ja otti maihin.. Tämä aiheutti sen että "moottorin" sulake palo ja auto sammu ku magneetti venttiilille ei sähköä enää tullu.... Nuo johdot sinänsä ei ole paha korjata sekä sulake vaihtaa.. Tämä kuulemma o jonkin sortin tyyppivika mitä jotku korjaamon kaverit ol tutulle siitä myöh. sanonu...

adahlm
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2005 12:49

ViestiKirjoittaja adahlm » 20.3.2007 7:35

Semmosella autolla ei ole ainakaan kiire mihinkään. Ainakin siinä yksilössä mitä olen ajanut on huippunopeus n. 115-120km/h. ja kiihtyvyys samaa luokkaa. Eli poljin on matossa kiinni koko ajan minkä seurauksena kulutus menee reilusti yli kympin / 100km.
tarkastele myös perän mahdollisia öljyvuotoja, ruostevaurioita, jarrulevyt, jouset.

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 21.3.2007 19:19

Portäärin ja sarawellen neliveto on siis toteutettu viskokytkimellä ja siis mekaaninen. Lähes mahdoton hajottaa edes huippunopeudesta tapahtuvalla ykkösen suti moottorijarrutuksella. Auto on käytännössä etuvetoinen ja vaikka etupää vetäisikin ns.sutia, mikä kyllä tuolla mainitsemallasi koneella on lähes mahdotonta tehtävä muuten kuin kesärenkain sileällä ja märällä jäällä, voisin sanoa että nuo jo edellä mainitut öljyvuodot perässä, laatikossa, moottorin alapinnassa, ovat hyviä tarkastuksen kohteita....

Ai niin, kysyit, että miten sen nelivedon testaa. No, jos saat auton tuolla moottorilla sutimaan missään olosuhteissa, saattaa vetotavan kunto antaa epäilemisen aihetta.

runo:
Hyvä pirssi se oikeasti on, vaikka vähän tehoton.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 22.3.2007 21:03

Netissä muutamia vw sivustoja (haku/aihe). Voin laittaa (osoitteita) jos et löydä.

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

2.5 tdi

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 23.3.2007 14:41

Suosittelen 2.5 tdi moottoria tuohon autoon.

make 69
-
Viestit: 7
Liittynyt: 19.3.2007 20:09

ViestiKirjoittaja make 69 » 23.3.2007 16:33

joo olisin kiitollinen osotteista jos sellaisia tiedätte,ja toi 2.5tdi niin käykö tommonen suoraan 2.4d paikalle vai onko paljon muutoksia tiedossa ja joutuuko jarruja muuttamaan katsastukseen,kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa,eli jos jollain on tarkkoja tietoja ni kuulisin mielellään.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.3.2007 19:32


sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.3.2007 19:57

http://www.autowiki.fi/index.php/VAGipedia

Tuolta löytyy monia (lisäksi käytä hakua).


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa