1.9D Polon viritys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Lisitsin
-
Viestit: 16
Liittynyt: 2.4.2006 13:55

1.9D Polon viritys

ViestiKirjoittaja Lisitsin » 10.2.2007 16:48

Miten tuommosta pystyy virittämään vai pystyykö mitenkään

c-son
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.11.2006 19:38

ViestiKirjoittaja c-son » 10.2.2007 18:35

Jos siinä on Boschin ruiskutuspumppu, niin asiantuntevan dieselpajan säätämänä saat siihen hieman enemmän voimaa. Itselläni on 1.9D Skoda Feliciassa Lucaksen pumppu ja dieselpajalla suositeltiin viritysmielessä nimenomaan vaihtamaan tuohon Boschilaiseen.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 12.2.2007 20:33

vähän lainaan tätä ketjua, naapurin tädillä on tollanen 96 mallinen diesel polo, jossa on jotain pikku ongelmia. Yksi on se täristys tyhjäkäynnillä, kumien uusiminen kuulemma maksaa aika paljon oli joku korjaamo kertonut, onko näin? Toinen ongelma, että käynnistyy huonosti ilman lohkoa, voisiko hehkut olla sököt, tai osa? Koitin omalla vag com softalla mutta ei se löytänyt muuta ku pari modulia auto scan kohdassa, ei vissiin paljoa nähtävää ole tollasessa? Sulakerasiassa oli puuttuvia muutama, yksi oli nro 4 joka näytti hehkutulpalta, voisiko olla että jostain syystä on otettu niitä pois ja hehkut sentakia ei toimi? Sanoin että kävisi pajalla tarkastamassa hehkut ja vaihdattaisi pa-suodattimen, sitten jätin lainaan akkulaturin että saa akun täyteen tuon sahaamisen jäljiltä.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 23.2.2007 23:29

itse vastaan itselleni, oli kuulemma hehkuja pois pelistä, 210€ korjaus ja taas toimii, mukava kun olin kerrankin oikeassa, harmi tosin että tuli noin kallis remppa vanhalle ritsalle..

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 1.3.2007 17:29

Onkohan tietoa mimmoisia lukemia tuosta saa järkevällä savumäärällä? +5-10 hv?

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 26.3.2011 15:53

Alkuperäinen kysymyksen vastauksia kiinnostais minullekin.. ;)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.3.2011 16:36

http://s13.photobucket.com/albums/a297/ ... Moodee.mp4

Noin kulki vapari-1,9 Audi, en sitte tiiä miten on Skodaan verrattuna. Virinä HP-Dieselin tekemä pumppu 10mm nestepäällä, muuten vakio.

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 26.3.2011 19:35

Noinhan mun Polo Dieseli kulkee jo vakiona.. ;)

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 28.5.2011 13:15


pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 28.5.2011 13:46

^ saattaahan nuo vähän vaikuttaa jos on SDI kone.... Noihin vanhempiin esikammiodieseleihin ei taida paljoa lastuista yms apuja olla ;)

Tuon alemman linkin vääntölukemat (Nm) on kyllä ihan hatusta... tai jostain eri koneesta.... (esim. 110hv TDI koneen arvot?)

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 15.10.2013 19:43

Sopiikos jostain koneesta suoraan tähän 1.9d koneeseen turbopakosarja ja imusarja? Kauheet himot olis turbottaa toi oma felicia pickup. :D

Syöttöä sain jo tosta lucaksen pumpusta ronkittua lisää mutta eipä se juuri vaikuttanu muutakun savun määrään.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.10.2013 20:03

Pakosarja sopii 1,6 ja 1,9 dieseleistä, imusarja 1,9. Ihan sama onko kammiokone vai tdi, niin sopii moottoriin paikalleen.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 15.10.2013 20:45

Okei hyvä. Mistähän kannattais ottaa öljynpaine turbolle? öljynpaineanturin alle joku t-haara?
Öljynpaluu kannattaa vetää varmaan hitsaamalla öljypohjaan joku putkenpätkä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa