Hihnapyörä vipatta???
Valvoja: ffp jäsenet
Hihnapyörä vipatta???
eli kone aaz ja (hihna?)pyörä vipattaa tyhäkäynillä aikalailla. Niin tarkoitan sitä iso pyörää joka on kampiakselin päässä jossa on laturin remmikin kiinni. Onko se noissa koneissa tyyppivika? Saako asiaa korjattua muuten kun vaihtamalla pyörän. kysyin jyväskylän volkkari liikkeestä niin hinta on n.350€ et aika hinakas.Oiereita ei kutenkaan ole minkäänlaisia.
Onkos tuohon minkäänlaista "ohjearvoa" miten paljo saa vipattaa? Vai pitääkö aina kulkea luotisuoraan? Missään aazissa, joita oon ihmetelly, tuo pyörä ei ole kulkenut luotisuoraan. Itselläkin vipattaa pikkiriikkisen. Toivotaan aazi-jumalalta että kestää kesään. Jakopään uusimisen yhteydessä pultinvaihto. Kunhan nyt nämä -35 pakkaset vähän hellittää.
No ei siihen mitään toleransseja ole. Ideaalitilanne on, että pyörä on luotisuorassa.
Kaikki vipattaminen lisää rasitusta pulttia kohtaan - mitä vähemmän vipattaa, sen varmemmin kestää.
Minä nyt olen niin skeptinen tuon suhteen että hihnan & pultin vaihtoon veisin heti jos alkaisi silminnähden vipattaa. Onneksi oma AAZ on nyt varmoin pikku kätösin kasattu ja hihnapyörä on aivan passissa :)
Kaikki vipattaminen lisää rasitusta pulttia kohtaan - mitä vähemmän vipattaa, sen varmemmin kestää.
Minä nyt olen niin skeptinen tuon suhteen että hihnan & pultin vaihtoon veisin heti jos alkaisi silminnähden vipattaa. Onneksi oma AAZ on nyt varmoin pikku kätösin kasattu ja hihnapyörä on aivan passissa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”