Niin, itse kun en ole tuohon vermeeseen tarkemmin perehtynyt saati sitä rakentanut, löytyiskö Treen seudulta joku ystävällinen ja avulias henkilö, joka esim. pientä korvausta vastaan lukisi menopelistäni hieman vikakoodia yms, jos se on mahdollista? Auto on AAT-koneinen Audi 100 2,5tdi 1993.
On sellainen angelma, että kaasupoljinta painaessa ei tapahdu juurikaan mitään, mutta kun muutaman kerran lirvuttaa kaasupedaalia ja/tai käyttää nopeasti tyhjäkäynnillä, niin voi olla että alkaa kiihtymään normaalisti, ehkä...
Petteri
Onko avuliasta vag-com testaajaa Tampereen suunnalla?
Valvoja: ffp jäsenet
Tehot hukassa (välillä)?
Moro!
Luulen et sulla on samaa vikaa mitä monella muullakin on tossa AAT:ssä ollut.
Itselläkin tota samaa ilmeni, että normaali ajosta kun painoi kaasua niin ei kiihtynytkään niin kuin pitäis. Noi ongelmat vain kuulostaa melko tutulta..
mullakin toi vag-com löytyis, mutta piuha väärä.. ja joskus oon tolla vag-comilla omatekoisella piuhalla yrittänyt autoon kiinni, mutta ei oo onnistunut. Tähän asti ainostaan bosch esitronicilla päässyt. (onko muut saanut ton 2x2:n kautta yhteyttä?)
käyppä tuolta http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=33926 kattomas on aikapaljon juttua tosta hyytymisestä.. JA SE KONE ON AIKA TARKKA NIISTÄ ALIPAINE LETKUISTAAN KANNATTAA KATTOO ET ON KAIKKI KIINNI JA EHJIÄ.
Edit...
....olit näköjään jo lukenut ton keskustelun..
Ahtopaineen tunnistin muistaakseni sijaitsee siellä pienen muovikotelon alla, joka on tulipellissä. Saman muovin alla on myös syttöpumpulle menevä sähköjohto ja nippu niitä alipaine putkia.
Luulen et sulla on samaa vikaa mitä monella muullakin on tossa AAT:ssä ollut.
Itselläkin tota samaa ilmeni, että normaali ajosta kun painoi kaasua niin ei kiihtynytkään niin kuin pitäis. Noi ongelmat vain kuulostaa melko tutulta..
mullakin toi vag-com löytyis, mutta piuha väärä.. ja joskus oon tolla vag-comilla omatekoisella piuhalla yrittänyt autoon kiinni, mutta ei oo onnistunut. Tähän asti ainostaan bosch esitronicilla päässyt. (onko muut saanut ton 2x2:n kautta yhteyttä?)
käyppä tuolta http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=33926 kattomas on aikapaljon juttua tosta hyytymisestä.. JA SE KONE ON AIKA TARKKA NIISTÄ ALIPAINE LETKUISTAAN KANNATTAA KATTOO ET ON KAIKKI KIINNI JA EHJIÄ.
Edit...
....olit näköjään jo lukenut ton keskustelun..
Ahtopaineen tunnistin muistaakseni sijaitsee siellä pienen muovikotelon alla, joka on tulipellissä. Saman muovin alla on myös syttöpumpulle menevä sähköjohto ja nippu niitä alipaine putkia.
Hei!!
Sitä tehostusta voi koittaa vaikka auton sammuksissa ollessa polkemalla jarrua niin että poljin tulee kovaksi, tämän jälkeen pitää poljinta painettuna ja startata auto käyntiin...jos tehostaa niin alipaineen pitäis ruveta vetämään poljinta alaspäin lattiaan ja samalla poljin "pehmenee". voit toki koittaa muodostuuko siihen alipainepumpulta jarrutehostimeen menevään putkeen sitä alipainetta auton käydessä. Ja yleensä ku noi alipainepumput rupeaa kulumaan niin niistä rupeaa jotain epäm. ääntä (kolinaa/kalkatusta) kuulumaan. Yks auto on ainakin tiedossa ja yli 400tkm on alipainepumppu sun muut kestänyt. Kyseisessä autossa hyytymisen aiheutti irti oleva alip.putki siitä alip.pallosta, joka on sielä oikealla puolella ilmanpustarin läheisyydessä muistaakseni. Kannattaa myös kattoa et siinä ilmanputsarin kotelossa on myös letkut kiinni ja jos laitat ne letkut ristiin niin ei kulje sitäkään vähää!!
Ootko vielä koittanut kattoa/putsata sitä ahtopainesäätö venaa? Kannattaa olla tarkkana sen kanssa, mun mielestä jossain topikissa oli sen hinta ja oli aika tähtitieteellinen:)
Sitä tehostusta voi koittaa vaikka auton sammuksissa ollessa polkemalla jarrua niin että poljin tulee kovaksi, tämän jälkeen pitää poljinta painettuna ja startata auto käyntiin...jos tehostaa niin alipaineen pitäis ruveta vetämään poljinta alaspäin lattiaan ja samalla poljin "pehmenee". voit toki koittaa muodostuuko siihen alipainepumpulta jarrutehostimeen menevään putkeen sitä alipainetta auton käydessä. Ja yleensä ku noi alipainepumput rupeaa kulumaan niin niistä rupeaa jotain epäm. ääntä (kolinaa/kalkatusta) kuulumaan. Yks auto on ainakin tiedossa ja yli 400tkm on alipainepumppu sun muut kestänyt. Kyseisessä autossa hyytymisen aiheutti irti oleva alip.putki siitä alip.pallosta, joka on sielä oikealla puolella ilmanpustarin läheisyydessä muistaakseni. Kannattaa myös kattoa et siinä ilmanputsarin kotelossa on myös letkut kiinni ja jos laitat ne letkut ristiin niin ei kulje sitäkään vähää!!
Ootko vielä koittanut kattoa/putsata sitä ahtopainesäätö venaa? Kannattaa olla tarkkana sen kanssa, mun mielestä jossain topikissa oli sen hinta ja oli aika tähtitieteellinen:)
Oletko koittanut tukkia egr:ää?
AEL-koneisesta on tullut katseltua sitä turbon yms. letkuhässäkkää. Hukkaportin painekellolle menee 2 eri ohjausta, toinen tulee metalliputkella suoraan kompurakotelolta ja toinen muoviputkella sieltä ahtopaineensäätöventtiililtä. En tiedä kulkeeko tuossa jälkimmäisessä ali- vai ahtopaine.
Jos AAT:ssa on samanlaiset systeemit, niin voisi kannattaa koittaa miten auto käyttäytyy kun tuo muovinen letku on irroitetaan.
Tuo vaatii sitten ahtopainemittarin sinne hyttiin, että voi tarkkailla tapahtumia. Ja kokeilut omalla vastuulla. :)
AEL-koneisesta on tullut katseltua sitä turbon yms. letkuhässäkkää. Hukkaportin painekellolle menee 2 eri ohjausta, toinen tulee metalliputkella suoraan kompurakotelolta ja toinen muoviputkella sieltä ahtopaineensäätöventtiililtä. En tiedä kulkeeko tuossa jälkimmäisessä ali- vai ahtopaine.
Jos AAT:ssa on samanlaiset systeemit, niin voisi kannattaa koittaa miten auto käyttäytyy kun tuo muovinen letku on irroitetaan.
Tuo vaatii sitten ahtopainemittarin sinne hyttiin, että voi tarkkailla tapahtumia. Ja kokeilut omalla vastuulla. :)
Hei taas!
Eli tehostimen ei ainakaan pitäisi vuotaa, mut ei silti tunnu tehostavan?
Jospa se kumminkin sitä alipainetta jostain päästäis pihalle tai sitten se alip.pummu on sökö.. Ei oo ikinä tullut ton AAT:n alipainepumppu purettua/avattua, mut mahtaako siinä saada käännetty sen käyttötangon toisinpäin?? jos kulunut eikä pumppaa, niin sillä käännöllä vois saada sitä hetkellisesti elvytettyä.
Tosta EGR:stä.. Koitin omasta pirssistä joskus tukkia, mutta sen jälkeen teki välittömästi ton hyytymisen. Tulppauksen poistettua toimi normaalisti. Mistä lie johtui? kumminkin niitä tukittukin on ja toiminut moitteettomasti.
vois omaan koittaa tota LM:n ahtopaine tsekkausta, toki mittarin kanssa niin ei tuu mitään yllätyksiä:) Tuntuu vaan et ei oo sitä 2000rpm piikkiä niin selvää ku tos toises vastaavas...tai sitte vaan yksilö eroja!
Eli tehostimen ei ainakaan pitäisi vuotaa, mut ei silti tunnu tehostavan?
Jospa se kumminkin sitä alipainetta jostain päästäis pihalle tai sitten se alip.pummu on sökö.. Ei oo ikinä tullut ton AAT:n alipainepumppu purettua/avattua, mut mahtaako siinä saada käännetty sen käyttötangon toisinpäin?? jos kulunut eikä pumppaa, niin sillä käännöllä vois saada sitä hetkellisesti elvytettyä.
Tosta EGR:stä.. Koitin omasta pirssistä joskus tukkia, mutta sen jälkeen teki välittömästi ton hyytymisen. Tulppauksen poistettua toimi normaalisti. Mistä lie johtui? kumminkin niitä tukittukin on ja toiminut moitteettomasti.
vois omaan koittaa tota LM:n ahtopaine tsekkausta, toki mittarin kanssa niin ei tuu mitään yllätyksiä:) Tuntuu vaan et ei oo sitä 2000rpm piikkiä niin selvää ku tos toises vastaavas...tai sitte vaan yksilö eroja!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa