elikkäs voimaa pitäs saada ku tulee kärryä kiskottua tolla tdi golfilla (v.02 74kw).
kannattaako noita pika bokseja laittaa vai särkeekö niillä vain auton. tarjolla paljon erinlaisia mitkä hyviä ja mitkä huonoja ei haluttas hirveitä rahoja panostaa (esim. nettivaraosissa on tuo diesel tuning vag boksi 89e. eli mitä tehdä vai liekkö paras olla tekemättä mitään. nyt tarvitaan viisaita neuvoja, kokemuksia ja osotteita mistä saa tilattua..
teho boxit
Valvoja: ffp jäsenet
Noi pikatuningboksit on yhtä kuin evry.
Jos niistä jotain hyviä puolia haluaa etsiä, niin ne on tosiaan helppo laittaa liittimen väliin kuten PSI:t ym. Ne on usein myös säädettäviä (jos ei ole, niin en ostaisi itse) ja niissä on sen verran elektroniikkaa, että joillekin malleille ominaiset vika/hehkuvalo ongelmat evryn kanssa käynnistettäessä ovat poissa. Eli ilmeisesti jokin aikavakio siellä.
Itsellä on moinen (tällä hetkellä tosin hyllyssä), lisäsin edelliseen autoon lisäksi kytkimen sille että sai pitää päällä kun halusi.
Omani tilasin ebaysta aikoinaan, taisi olla jotain alle 50e.
Sanoisin vähintään yhtä päteväksi laitokseksi kuin evry. Hinnasta en sano mitään muuta kuin että jokainen saa päättää itse mitä evrystään maksaa.
Jos niistä jotain hyviä puolia haluaa etsiä, niin ne on tosiaan helppo laittaa liittimen väliin kuten PSI:t ym. Ne on usein myös säädettäviä (jos ei ole, niin en ostaisi itse) ja niissä on sen verran elektroniikkaa, että joillekin malleille ominaiset vika/hehkuvalo ongelmat evryn kanssa käynnistettäessä ovat poissa. Eli ilmeisesti jokin aikavakio siellä.
Itsellä on moinen (tällä hetkellä tosin hyllyssä), lisäsin edelliseen autoon lisäksi kytkimen sille että sai pitää päällä kun halusi.
Omani tilasin ebaysta aikoinaan, taisi olla jotain alle 50e.
Sanoisin vähintään yhtä päteväksi laitokseksi kuin evry. Hinnasta en sano mitään muuta kuin että jokainen saa päättää itse mitä evrystään maksaa.
-
- -
niinpä niin en ollu tollasesta evrystä ennen kuullut mitään. eli etsin siitä tietoa ja täältähän löyty asennus kuvia ja kaikkea. eli aikomus rakentaa tollanen pd:hen mutta ois vielä pari tyhmää kysymystä kun ei tuo sähköhomma ole oikein hanskassa eli hommaan releen,johdot,liittimet ja kytkimen vaan kun kävelen sähkökauppaan niin mitäpä sanoa kaupan setälle että saan tollasen vastuksen eli mikä niiden oikea nimitys on?
Mulla on tollanen tehoboxi. Kun sen säätää niin että syöttöä oikeesti tulee lisää siis niin että tyhjäkäynti muuttuu epätasaiseksi ja siitä puolikierrosta taaksepäin niin hehkuvalo alkaa vilkkumaan aina hetken ajamisen jälkeen. Hehkuvalo ei siis vilku heti käynnistäessä vaan hetken saa ajaa ennen kun alkaa vilkkumaan. Mustaa tehosavua tulee myös reilusti kun painaa kaasua, mutta kyllä auto myös kiihtyy hyvin. Tehoboxia säätämällä pienemmmälle oikein reilusti hehkuvalo ei enään syty, savua ei enään tule ja tehoakaan ei ole kuin ehkä näennäisesti enemmän. Mitä siis kannattaa tehdä? Onko tuo valon vilkkuminen tai savutus epäterveellistä autolle, voiko jotain mennä rikki? Kannattaako boxi säätää suosiolla pienemmälle vai kokeilla jotain muuta kikkaa?
Entä jos bleedaan ahtoja maltillisesti vaikka 1,0bar=>1,1bar Vaikuttaako se valon vilkkumiseen tai savun määrään?
Entä jos bleedaan ahtoja maltillisesti vaikka 1,0bar=>1,1bar Vaikuttaako se valon vilkkumiseen tai savun määrään?
Mulla on tuollainen PSI pikaboxi.
Asennus ei montaa minuuttia kestänyt. Tarvittaessa saa pois vielä nopeammin.
Persdyno sanoi heti että paukkua tuli lisää. Mittasin sen vielä ja vääntöä sain 20% lisää.
Aluksi kone ravisti hieman tosi matalilla kierroksilla jos kuormaa tuli vähänkään (ylämäki) ja joutui timuttamaan vaihteen.
Tätä kirjoittaessa huomaan että ominaisuus on hävinnyt.
Kulutus tippui hieman muttei merkittävästi.
Asennus ei montaa minuuttia kestänyt. Tarvittaessa saa pois vielä nopeammin.
Persdyno sanoi heti että paukkua tuli lisää. Mittasin sen vielä ja vääntöä sain 20% lisää.
Aluksi kone ravisti hieman tosi matalilla kierroksilla jos kuormaa tuli vähänkään (ylämäki) ja joutui timuttamaan vaihteen.
Tätä kirjoittaessa huomaan että ominaisuus on hävinnyt.
Kulutus tippui hieman muttei merkittävästi.
Mulla ei ole niin hienoa vehjettä että olisi tietokone.
Tankkaukset ylhäällä ja 142 tkm keskikulutus 6.1
PSI:n jälkeen 5 tankkausta (6 tkm) keskikulutuksella 5.7.
Eli kulutus ei ainakaan noussut.
Ei ole valoja välkkynyt. Ja edellisen postin jälkeen kokeilin vielä ja vetää valittamatta tyhjäkäynnistä alkaen isoilla vaihteiila.
Tankkaukset ylhäällä ja 142 tkm keskikulutus 6.1
PSI:n jälkeen 5 tankkausta (6 tkm) keskikulutuksella 5.7.
Eli kulutus ei ainakaan noussut.
Ei ole valoja välkkynyt. Ja edellisen postin jälkeen kokeilin vielä ja vetää valittamatta tyhjäkäynnistä alkaen isoilla vaihteiila.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”