Ahtopaineensäätöongelmat saivat minut epäilemään että olen liittänyt n75-venttiilin letkut väärin. Löytyisikö keltään kuvia aiheesta? Nyt ne ovat niin, että se liittimen viereen tuleva letku menee hukkaportille. Sen kanssa "samassa linjassa" oleva letku tulee kompressorikotelolta ja näitä kahta vastaan 90 asteen kulmassa oleva letku menee imuputkeen. Mahtaako olla oikein? Mietin lähinnä sitä, että voiko ne kompressorikotelon ja hukkaportin letkut olla väärinpäin, siis että ahtopaine estäisi venttiilin toimimasta.
Venttiili naputtaa normaalisti ja letkut on ehjät. Ahtopaine nousee kuitenkin pitkissä kiihdytyksissä yli ohjelman pyynnin ja laskee jossain vaiheessa jyrkästi. Hukkaportin tankoakaan ei voi juuri pidemmäksi säätää, kohta se olisi jo koko ajan auki.
n75 kuvia+hukkaportin tangon säätö
Valvoja: ffp jäsenet
n75 kuvia+hukkaportin tangon säätö
Viimeksi muokannut peni, 19.10.2006 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään vaihdoin omaani (AGR) n75:sen. Ainakin siinä oli merkattu letkut värikoodeilla. Samat värikoodit löyty uuden venttiilin pilleistä. Vai ootko irrottanu toisestakin päästä? Jos katotaan edestäpäin n75:sta niin punaisella merkattu letku tulee oikeaan kylkeen ja sinisellä merkattu yläpuoleen. Merkkaamaton letku jäi siis jäljelle ja se tuli oikeaan kylkeen.
Letkut on vaihdettu joskus eli ne on kaikki mustia... Auto on Audi 80 1z-moottorilla.
Venttiili on suurinpiirtein samannäköinen kuin Spy_Duckin piirtämässä kuvassa: http://i107.photobucket.com/albums/m316/Spy_Duck/N_751.jpg
Se on vaan pystyasennossa siten että tuo sähköliitin on alaspäin.
Venttiili on suurinpiirtein samannäköinen kuin Spy_Duckin piirtämässä kuvassa: http://i107.photobucket.com/albums/m316/Spy_Duck/N_751.jpg
Se on vaan pystyasennossa siten että tuo sähköliitin on alaspäin.
Tuo ei kyllä ole N75venan kuva. N75 on kolmitieventtiili, tuota kuvan venttiiliä kun katselee niin en kyllä ymmärrä yhtään sen funkitiota.
Tuossa kuva N75venan sielunelämästä
Tuossa kuva N75venan sielunelämästä
Mercii!!! LM:n kuva kertoi enemmän kuin tuhat sanaa. Nyt letkut on oikein ja toimii jo paljon paremmin. Hieman se ahtopaine sahaa isommilla vaihteilla kiihdyttäessä. Voisikos tämä johtua siitä jos hukkaportin tanko on väärin säädetty? Nyt ei ole valitettavasti käytössä paineilmaa eikä varsinkaan tarkkaa painemittaria, voiko tankoa säätää muuten?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa