2.5 Tdi trasportterin tehot hukassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Make(R)
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.9.2004 13:33

2.5 Tdi trasportterin tehot hukassa

ViestiKirjoittaja Make(R) » 28.9.2006 18:20

Onko kokemuksia seuraavanlaisesta viasta:

Tehot kateissa, kaupunki ajossa ei erotu niin selvään ( tietysti ole oikein tarvettakaan) mutta maantiellä tehoa ei löydy ja kiihdytettäessä pitää kierrättää pitkälle (melkeimpä 4000 asti), jotta voi edes vaihdetta vaihtaa. Ohi tuksiin joutuu polkemaan jo REILUSTI ennen varsinaista ohitusta. Kulutkin hukassa, 120 jälkeen on kulut melkeimpä kokonaan loppu. Tehot vain ovat kadonneet "pikku hiljaa", tuskin kumminkaan on kone vielä niin väljälksi kerennä...

Kone 102hp versio, vm 2003.
Kilometrejä kyllä reilusti, 360tkm (mutta kyllä entinenkin kesti 1080000 ilman koneen aukaisua.)
Egr pitäisi olla poistettu käytöstä.
Ei anna vika koodia.
Maffi muistaakseni vaihdettu, tosin vaihto km, en äkkiseltään muista.

Pitäneekö koittaa evryä.

(edit: vuosi mallia korjattu)
Viimeksi muokannut Make(R), 29.9.2006 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 28.9.2006 18:51

MAffi mahtaa olle entinen.

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 28.9.2006 22:08

Luinko oikein?siis miljoonakahdeksankymmentätuhattakilometriä ilman koneen aukaisua?miten tuo on mahollista?yleensä tommosia määriä päästään nuila isommilla vehkeillä,mut en oo kuullu kyl ikänä tommosia määriä pakettiautosta..

Make(R)
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.9.2004 13:33

ViestiKirjoittaja Make(R) » 29.9.2006 22:24

Kylläpä tuo kilometri määrä on ihan oikein (pitäisi oikeastaan jostain kaivella tuo ihan tarkka lukema, kunihmetyttää itseäkin edelleen tuo kestävyys.). Noteerasipa maahantuojakin kilometrit, ja auto pääsi jollekkin "kestävyys" listalle. Joskus tuossa laskeskeltiin jotta jokunen litra on koneen läpi öljyäkin kulkenut, kun tuonkin verran ajettu, ja 8000- 10000 välein öljyt vaihdettu...

Ja siinä kyllä oli silti tuota voimapuolta enemmän kuin nykyisessä, joten jotain lienee pielessä. Tuli tuossa sekin mieleen, jotta ensimmäiset 150tkm ajettiin niillä "longlife" öljyillä, jotta liekkö sillä vaikutusta asiaan, ettei olisi vain päässyt kone kulumaan enemmän.

Mitenkäs, eikös Maffin pitäisi antaa jokin vika koodi, tuokun ei anna minkäänlaista vika koodiakaan?

Jotenkin vain tuntuu että olisi vika muualla kuin Maffissa. Laakkoselle turha enää kiikuttaa, kun ei ole kuulemma mitään vikaa, kun ei ole vika koodiakaan.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 30.9.2006 0:05

Maffi ei anna vikakoodia.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 30.9.2006 0:37

Älä ainakaan vialliseen koneeseen evryä pistä. Maffivialta kuulostaa.

Make(R)
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.9.2004 13:33

ViestiKirjoittaja Make(R) » 30.9.2006 20:09

Maffia itsekkin aluksi epäiltiin. Nyt tosin laakkosella kumosivat ajatuksen ja sanoivat että Maffi kunnossa.

Mitä muuta siinä voisi olla, turbokin pitäisi olla kunnossa.

Niin ja polttoainetta menee reilusti, siis normaaliin verrattuna. Voisiko vikaa olla poltto aineen syötössä tms?

Siis koittaa evryä, jos mitään vikaa ei löydy kuhan tutkitaan ensin vielä täysin läpi. Jos vain on päässyt niin väljäksi...

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 3.10.2006 22:15

ilmanputsari, pakoputki tai EGR:n tukkima imusarja. Viimeisintä pidän todennäköisimpänä. Koneen ei luulis olevan noilla kilometreillä väljä.

Jokin estää ilmankulkua, joten evry (=syötön lisäys) ei ole viisas ratkaisu.

Zulak
-
Viestit: 40
Liittynyt: 2.1.2005 0:01

ViestiKirjoittaja Zulak » 3.10.2006 22:28

tai jopa putkisto tukossa.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 3.10.2006 23:57

Make(R): Miten tutkivat maffin? Eikös perusjamppa testi ollut et liitin irti, ajoa ja vertausta aikaisempaan. pitäisi mennä ns. varaohjelmalle joka ainakin oman persdynon mukaan passatissa oli sama kuin ei antsaa ollenkaan. Äskeinen jättää muistiin vas:ssa "ilmamassamittari, katkos maadoitukseen satunnainen" tjsp.

Make(R)
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.9.2004 13:33

ViestiKirjoittaja Make(R) » 4.10.2006 20:17

Hmm...
Ilman putsari suht uusi, egr poissa käytöstä uudesta asti, on otettu pois melkeinpä heti, kun vaan pihaan saatiin.

Kenkää kyllä on annettu, karstaa ei pitäisi olla... Mikäpä putkelle olisi tullut?
Tuota koneen hengitystä täytyy tutkia.

Pitänee koittaa ilman maffia, ts. johto irti, ei kai se siitä kokonaan sekoa...
Mistäs helvatusta sen tutkinnan tietä kun laakkosella tutkivat, liekkö tehneet sitten mitään..

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 4.10.2006 21:03

Katista tai pöntöstä sisuskalut irti.

Imusarjan tukkeutumisen pystyy suht helposti tarkastamaan ottamalla imusarjaan tulevan "mokkulan" irti (=ainakin omassa -96 mallissa alumiininen palikka, jossa EGR-venttiili). Lävestä sitten tutkailet taskulampun kanssa.

Mikäli EGR-kanavaa ei ole todella tulpattu, niin epäilen edelleen sitä EGR-tukkeumaa. Ehkä olen hieman kovapäinen...

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 4.10.2006 21:10

Oisko maffin tutkiminen ollut se perinteinen vikamuistin luku. "Ei täällä mitään vikaa oo" mekaanikon kommentti hallissa, josta tiskillä seloste "Me tutkittiin testerillä ilmamassamittarin kunto, siinä ei ole vikaa" --> Se ois sit 30 egee, kiitos.
Tohon sävyyn meni tosta transusta satunnaisen nykimisen tutkiminen, olin niskapoka ja seurasin vierestä. Luettiin muisti ja tutkailtiin hetki nettiä. Siinä se, kukaan ei vaivautunut koeajolle vaikka ite sitä tarjosin.

Make(R)
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.9.2004 13:33

ViestiKirjoittaja Make(R) » 5.10.2006 19:54

Pitänee tarkastaa vielä EGR, josvaikka laakkosella olisivat poistaneet "tukkeet", jota epäilen.

Ton EGR-ongelman sule kee pois myös se, että tehot palasivatkin takaisin, ilmeisesti oli tehot tullu takaisin yön pimeydessä... Siispä pitänee epäillä jotain sähköistä komponenttia, aivan kuin huono liitos, toimii, ei toimi, toimii... Ehkäpä siis sittenkin Maf, joka vetelee viimeisiä henkosiaan...

Ja jep, todellakaan en ihmettelisi, jos olisivat vain iskeneet koneeseen, ja todenneet, "ei koodia"= kunnossa. Ainut vain, että 30e:llä ei vielä laakkosella päivää sanota... Todella joskus vituttaa tuo välin pitämättömyys "vaatutetullamerkki korjaamolla".

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 11.10.2006 21:26

Olet varmaankin jo tarkistanut kaikki turboon liittyvät alipaineletkut? Itselläni oli samat oireet ja vika niissä.

Pascattikuski
-
Viestit: 3
Liittynyt: 13.10.2006 13:45

ViestiKirjoittaja Pascattikuski » 14.10.2006 10:28

Hei! Tuo vika kuulostaa aivan samalta johon itse törmäsin VAG konsernin 2,5 TDi koneessa. Ei lähtenyt turbo vetämään kuin jossain 4000 rpm kohdilla, ja auto tuntui varsin laiskalta.

Ratkaisu: vaihdoin ilmamassamittarin, jonka saa tarvikkeena 60 eurolla. Vaihtotyössä meni noin 5 minuuttia. Sen jälkeen ongelmat hävisivät ja auto kulki taas kuin tykki!

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 25.2.2008 12:18

mistä ilmamassa mittareit saa tarvikkeena? Kuulin jostai et ilmamäärä mittareit kyl löytys tarvikkeena mut ei massamittareit. Itellä on sellanen vika et pitkään matka-ajoa ajaessa auto rupee nykimään ja kun kaasua painaa ni mustaa tulee putkesta mut muuta ei sit oikeestaa tapahdukkaa.vika koodia ei ole minkaanlaista.yksi epäilyn kohde ilmamassa mittari.(luultavasti sellane omassa autossa on).vm.94 2.5tdi ael A6.
audi sivujen puolella kyselin mut ei oikee tietoa tullu.

olli71
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.2.2008 7:21

ei vejä

ViestiKirjoittaja olli71 » 25.2.2008 13:15

Mulla on aivan sama ongelma maffi on vaihdettu varmuuden vuoksi ei mitään apua kaikki röörit on varmasti auki, alipaineletkut on vaihdettu, turbo on vaihdettu ruiskusuuttimet on vaihdettu kaikki ajoitukset on varmasti kohdallaan, että mitä vittua. Vika alkoi "pätkimällä " välillä kulki hyvin välillä ei lopulta ei, vähän sama fiilis kun vetäs jäähallia perässä. Tankilla ei pääse kuin 480-550 km. Vianlukulaitteita on kokeiltu ajossa ja paikallaan vag uudempaa ja vanhempaa lukulaitetta mutta ei mitään, auto on sen oloinen et se ei saa ilmaa sähköjohtojakin on mittailtu, käynti ääni on hieman vaisumpi kuin terveessä pannussa.

Thome
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Thome » 23.4.2008 21:10

Tuli itsekin etsittyä vastaavaa vikaa AEL koneesta ja viimein syyllinen paljastui kun otin pakoputken irti katteja edeltävästä liitoksesta ja lähdin koeajolle. Mustaa nokea oli koko seutu täynnä ja vähäinen voima oli palannut.
Molemmat katalysaattorit olivat nokeentuneet lähes tukkoon.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

Ilmamassamittari

ViestiKirjoittaja mikan » 28.5.2009 9:09

harri81 kyseli, että mistä ilmamassamittareita saa tarvikkeena. No ainakin tuolta.

Vaan onko tietoa miten tuollaiset "kiinalaiset" ovat toimineet alkuperäiseen Boschiin verrattuna? Hintaero ainakin on todella suuri, 79 € vs. 365 €.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 28.5.2009 9:57

Hmmm...aluksi...en vaihtaisi ilmamassamittaria tarvikkeeseen->joutuu vaihtamaan useammin kun kestää huonommin,ei toki aina...:D

Jooo...meillä oli aikanaan samaa vikaa että tehoton,nyki,savutti eikä kiihtynyt enää 160 jälkeen. imm oli just vaihdettu ja se pelas,kokeiltiin, niin syyksi löytyikin turbo,tai itseasiassa hukkaportti joka on tuossa ainakin passatin muuttuvasiipisessä kiinteänä, se oli jumissa. senhän saa auki rassattua,mutta se ei vikaa korjaa->on hetken päästä uudestaan.
Siispä koko turbo meni vaihtoon.
passatissa on garretin turbo ja trans.p. vissiin kkk, mutta sanoo paikallinen turbovelho että samaa vikaa tahtoo olla molemmissa?

Ensin tuo imm ja jos ei auta kannattais katsella vikaa turbosta...

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 28.5.2009 15:05

Tuolla hintaerolla voi ostaa neljä tarviketta yhden Boschin hinnalla. Vaihtamiseen menee pari minuuttia. Mutta jos se muuten ei toimi ok, niin sitten ei varmaan kannata.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 15.6.2009 22:20

Omaan kärryyn tuli nyt sitten kuitenkin Boschin originaali. Samalla ohjelmaa fiksattiin hieman paremmaksi. Tehot lisääntyi varmaan tuplaksi, sen verran sökö tuo ilmamäärämittari oli. Pitäis joskus käydä dynossa kun sais aikaiseksi...

Onko kenelläkään tietoa millaisia putkistoja tekee www.a-alt-avgassystem.fi ? Näyttäis olevan listalla putki mun T4:een 366 eurolla, Volkswagen Transporter/Caravelle typ 4 SWB/LWB (9/90-). Tuossa varmaan menis 3" suora putki ahtimelta taakse ja sinne yks hyvä vaimennin, mutta rosterin hitsaaminen ei onnistu mun migillä.

P_Valtonen
-
Viestit: 238
Liittynyt: 24.7.2003 10:28

ViestiKirjoittaja P_Valtonen » 16.6.2009 20:50

Pystyykö noiden MAFfien kunnon mittaamaan mistään liittimistä yleismittarilla tms.
Vai onko vaihto & kulkemisen tarkistus persdynolla ainoa vaihtoehto?

http://varaosatedullisesti.kotisivukone ... ml?id=320/

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 17.6.2009 0:06

N75 sökö tai turbon YLIpainekello irti.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 17.6.2009 0:29

Kun on sopivat softat ja piuhat, niin OBD:n kautta selviää MAF:n kunto. Mun autossa oli selvä tapaus, eli mittari ei antanut täysiä arvoja missään vaiheessa.
Viimeksi muokannut mikan, 18.6.2009 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 17.6.2009 9:39

Hienosäädetään sen verran, että mikanin tapauksessa maf näytti maksimissaan n.600 arvoja kun taas ehjällä arvot olivat ihan nätisti siellä 1200+ alueella lappu lattiassa.

T-4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.2.2007 20:26

ViestiKirjoittaja T-4 » 17.6.2009 15:37

Vähä off topic. Mut onkohan kellään mahdollisesti tietoa missä siaitsee portterissa tuo N75 jos sellaista yleensä on?

Ja kulkine oli 2.5 tdi vm.00 acv-koneella ja 74Kw

-JPO-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.8.2008 18:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JPO- » 5.7.2009 12:12

missä siaitsee portterissa tuo N75 jos sellaista yleensä on?
Siinä se on paisuntasäiliön takana, se on se lähempänä tulipeltiä oleva venttili.

markussin
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.8.2012 19:37

tdi portterin tehot hukassa

ViestiKirjoittaja markussin » 2.8.2012 19:46

eli portterini on 2.5tdi vm.98,75kw mallia.eilen tuli sellainen vika kotoa lähtiessni että ihan kuin turbo olisi ollut pelistä pois kokonaan.ajelin 100km,autolla ja laiskahan se on.nyt huomasin että samalla on tullut myös sellaInen ilmiö että kylmänä käynnistyy normaalisti,mutta lämpimänä hyppäyttää joka käynnistyksellä kierroksia 2000 ja laskeutuu sitten normaaliksi ja pakoputkesta tulee musta patsas...tänään kokeilin toisesta samanlaisesta portteristani vaihtaa n75 venttiilin,ilmamassamittarin sekä vaihdoin naftafiltterin,ja kaikki alipaineletkut ei vaikutusta.turbon letkun käytin irti coolerista ja turbo kyllä puhaltelee kuten pitääkin.kävin luetuttamassa vikakoodit paikallisella korjaamolla ja sieltä löytyi seuraavan lainen koodi:sähk.moottorin pysäytin (elab) mekaaninen vika???korjaamolla ei tiedetty mikä mahtaa olla vikana eikä sen paremmin pörhölllä kun puhelun sinne otin.nyt olisi viisaat neuvot kalliit kun pitäisi lauantaina lähteä ko.autolla pidemmälle reissuun...

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 3.8.2012 9:36

Oisko lämpötila-anturit kaput ?? Se voisi tuon "ryntäämisen" käynnistyksessä aiheuttaa.
Itsekin vaihdoin nuo ihan varuiksi, kun silloin tällöin startatessa nosti kierroksia juuri samantapaisesti.

markussin
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.8.2012 19:37

ViestiKirjoittaja markussin » 3.8.2012 9:51

alavesiletkusta koneen etupuolelta löysin yhden lämpötila-anturin,missähän muualla niitä on?

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 3.8.2012 10:07

Itsellä ainakin ne ovat (2kpl) siinä "natsassa" mikä alipainepumpun vieressä edestä katsottuna vasemmalla. Toinen minulla on vihreä ja toinen sininen.

tässäpä jonkin sortin kuva eli tuo ylempi sininen ja sitten siinä alempana/sivussa vihreä.
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=197057

Ja täälläkin ollut puhetta ryntäilystä
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 588469c559

markussin
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.8.2012 19:37

ViestiKirjoittaja markussin » 3.8.2012 20:59

kiitos,alan tarkistamaan lämpötila-anturit.mistähän löytäisin tuon shut off valved solenoidin jolla luultavasti on osuutta tehojen puuttumiseen..

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 3.8.2012 21:32

Onkohan tuo shut off valved solenoid sama kuin sähkömagneettinen pysäytin,kuvassa osa 8, niin se on siinä syöttöpumpussa. Mutta jos tuo temppuilisi,niin luulisi että ei lähtisi käyntiin ollenkaan, jos toimii samanlailla kuin vanhemmissa porttereissa.

Kuva Kuva
ja osa 30 kuvassa = solenoidiventtiili

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 6.8.2012 12:47

^ Juuri tuosta venttiilistä taitaa olla kyse..
Eikös sen oireisiin juurikin kuulu että kierrokset käy parissa tonnissa käynnistettäessä.
---vaihtoon vaan :) ei taida olla edes kallis...

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 8.8.2012 12:00

Ja muuttuvasiipistähän ei kannata lähtee rassaileen kuten tuolla ylempänä ehdoteltiin..mr musklella putsaus riittää.

pac-man
-
Viestit: 33
Liittynyt: 29.9.2004 11:36

ViestiKirjoittaja pac-man » 5.6.2013 19:24

Nostellaas vanhaa.

Omassa 2.5 tdi acv portterissa kanssa tehot hävinny johonkin.
Ylämäkeen hyytyy ja saa polkea ihan tosissaan. Maffi vaihettu(tosin tarvikkeeseen)
Alipaineletkut uusittu, ylipainekello tukevasti kiinni.
Rupeaa usko loppumaan. Pitäiskikö kummiskin vaihtaa tuo maffi vielä oemiin?
Kaikki vinkit/neuvot otetaan vastaan

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 6.6.2013 8:49

Pitäiskikö kummiskin vaihtaa tuo maffi vielä oemiin?


Kannattaa varmaankin ainakin kokeilla OEM anturia.

ktoivola
-
Viestit: 13
Liittynyt: 9.4.2012 8:15

ViestiKirjoittaja ktoivola » 6.6.2013 9:07

Itse tappelin saman ongelman kanssa vuosi sitten eikä MAF:in vaihto auttanut. VCDS:n arvoja tulkkaamalla keksin että EGR-venttiili päästi pakokaasua kierrätykseen silloinkin kun ei pitäisi. Alipaineletkun irrotus EGR:ltä ei auttanut, eli venttiili rikki tms. Tulppasin EGR:n ja tyhjensin varmuuden vuoksi katalysaattorinkin siltä varalta että olisi ollut tukossa ja nostanut paineita pakopuolella. Oireet poistui tyystin.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 6.6.2013 10:53

Pitäisi vielä itsekin tehdä tuo katalasaattorin "huolto" elikkäs tyhjennys. EGR tulpattuna jo tovin.

pac-man
-
Viestit: 33
Liittynyt: 29.9.2004 11:36

ViestiKirjoittaja pac-man » 6.6.2013 19:47

EGR tulppattu ja kattikin tyhjätty. Pitää varmaan kokeilla tuota maffia.
Mitenkäs pumpun väärä ajoitus oireilee?

anter0
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.8.2015 10:28

Re: Osaavien neuvoja kaivattaisiin

ViestiKirjoittaja anter0 » 20.3.2016 12:40

pac-man kirjoitti:EGR tulppattu ja kattikin tyhjätty. Pitää varmaan kokeilla tuota maffia.
Mitenkäs pumpun väärä ajoitus oireilee?


Löytyikö vika?

Itsellä 285tkm ajettu AXL syncro menee aina limp modeen, kylmänä jopa 60km/h vauhdissa, joskus lämpimänä pääsee yli 90 km/h ennen kuin tehot tippuu. Samalla käyntiääni vaimenee. Vika alkoi yhtäkkiä kuin kerrasta, ei ole samanlainen kuin täällä aiemmin kuvattu vain kaasu pohjassa polkiessa ilmenevä, vaan tulee vaikka kuinka varovaisesti yrittää kiihdyttää. Ennen vian alkua vetoa riitti varsin mukavasti. Nyt varsinkin kylmänä ei meinaa jaksaa mennä vitosella motarilla 100km/h kovempaa, mutta kulku kyllä hieman paranee koneen lämmitessä mutta vaparina mennään.

Vaihdettu maf, n75, alipaineletkuja. Turboon yritin tehdä tuota mr muscle käsittelyä, mutta katsoin YouTubesta jonkun videon ja tein kyllä downpipen irrottamalla, en samalla tavalla egr putken kautta kuten täällä neuvottiin, ajaako saman asian? Tämän jälkeen ei tullut mitään mustaa pilveä, eikä ollut muutenkaan vaikutusta kulkuun. Sitä säätötankoa yritin liikutella, liikkuu ehkä 2cm, mutta on kyllä varsin jäykkä. Forten turbo cleaneria ja myös diesel treatmenttia kokeilin, muttei niistäkään vaikutusta. Ennen oireen alkua tiputti hieman dieseliä pumpusta yhden polttoaineputken lähdöstä, mutta tämä korjautui liitintä kiristämällä eikä ole uusinut. Ja muuten katti vaihdettu noin vuosi sitten ebay:n tarvikkeeseen, samoin loppuputki mutta tuskin kattikaan noin 10tkm ajolla vielä tukkeutuisi kun koneessa ei pitäisi karstaa ainakaan ajotyylin perusteella olla?

VCDS:lla katsottuna vikakoodia antaa vaan matalasta ahtopaineesta.

Mitä kaikkea tuolla vcds pystyy katsomaan, pumpun ajoituksen? Näkeekö esim. suuttimien korjausarvoja miten? Ahtopaine muistaakseni nousi 0.9 kun katsoin ennen kuin tulee vikatila päälle, mutta pitää katsoa uudelleen ja harjoitella muutenkin ohjelman käyttöä. Pitää melkein pyytää kaveri avuksi koodien lukuun, kun hankala samalla ajaa ja säätää läppäriä.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: 2.5 Tdi trasportterin tehot hukassa

ViestiKirjoittaja Axi » 22.3.2016 19:32

Katsopa ahtoletkut ensimmäisenä.

Janne74
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.5.2021 22:13

Re: 2.5 Tdi trasportterin tehot hukassa

ViestiKirjoittaja Janne74 » 14.5.2021 8:57

Onkohan näihin ongelmiin löytynyt vuosien varrella ratkaisua? Itsellä nyt saman kaltainen ongelma. Motarilla pääsee maksimissaan 100km/h, mutta loivaankin ylämäkeen vauhti alkaa hiipumaan. Noin puolentoista kilometrin loiva ylämäki motarilla niin vauhti tippui 100km/h -> 85km/h.

196tkm ajettu, vm 2001, ACV

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

Re: 2.5 Tdi trasportterin tehot hukassa

ViestiKirjoittaja Razur » 15.5.2021 13:01

Tarkasta ensin toteutuneet ilmamäärät. Sen jälkeen ahdot.

Itsellä oli taas uudessa (vanhassa) hankinnassa viat päällä. Ei ahtanut, eikä mitannut riittävästi ilmaa. Vaihdoin uuden katin, (vanha oli aivan tukossa) sekä maffin. Kulku alkaa olemaan jo sellainen, kuin voisi olettaa sen olevan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa