Tervehdys kaikille.
Olen uusi täällä. Kokeillaanpas montako "käytä searchia" -vastausta tulee...
Eli tuli tuommonen kakkoskoppanen kolopallo pihaan. Dieseli koneella...
Erikoista autossa: 4 ovea(tai 5, jos se peräluukkuki lasketaan), ohjaustehostin, automaattilaatikko, sähkölasit... Onko nuo kuinka yleisiä? Eikös nuo kolopallot ole yleensä kaksiovisia? Siis kakkosmallin...
Ja sitten itse ongelmaan:
Golfista on mennyt nokkahihna poikki. Mitähän muuta sieltä on mahdollisesti hajonnut?
Kone on aika vasta autoon nostettu, ei syönyt kuuleman mukaan lähes ollenkaan öljyä. Sen mitä tehtaan papereissa luvataankin syövän, kait... Sain sen vanhan koneenkin mukaan. Siitä kai saisi varaosaa, mikäli tuosta uudesta on jotain hajonnut...
Uusi kansipaperi, uusi nokkahihna, tarvinneeko muuta? Kansi?
Golf 2 diesel, nokkahihna poikki, mitä rikki?
Valvoja: ffp jäsenet
Mjoo, taidan ostaa uuden koneen tuohon...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=68014&highlight=
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=68014&highlight=
Nonii. Nyt sitten itseltäkin meni hihna poikki. Ajaessa tuli sellainen WTF-fiilis ku yht'äkkiä auto sammuu, mutta jatkaa matkaansa kuin vapaalla rullaten.
Pika tarkastuksen jälkeen huomasin hihnan olevan poikki ja niinhän sitä tuli vietettyä yö autossa. Aamulla sai sitten hieman hinausapua kaverilta.
Mitähän kaikkea on mennyt paskasi? Tosin ensitilassa hain motonetistä uuden hihnan ja kiristinrullan. Nokka-akselin ajoitusmekkiä etsiessä huomasin kaksi venttiilin välyksen säätölautasta lentäneen pois paikoiltaan. Toinen niistä ei halua millään kestää sijoillaan, mutta auto lähti käyntiin. Äänet olivat kyllä aika hurjat(muistuttaa normaalia tyhjäkäyntiä, mutta kovempi ääni).
Tarkemmassa tutkiskelussa huomasin irtipyrkivän säätölautasen olevan halki ja tietääkseni yhtään varaosaliikettä ei näin viikonloppuisin (lahti la klo 15 -->) ole auki.
Irronnut lautanen kannattaa varmaankin vaihtaa ja kuulin, että ne tulisi liimata niihin kuppeihin. Jos pitää niin miten?
Onko oletukseni oikein, että minulla on käynyt ainakin jonkinlaista tuuria (huonoa kyllä jo hihnan katketessa), että autosta saa vielä toimivan pelin vai olenko jo omalla toiminnallani saattamassa autopoloistani rumumiehen hellään syleilyyn?
Pika tarkastuksen jälkeen huomasin hihnan olevan poikki ja niinhän sitä tuli vietettyä yö autossa. Aamulla sai sitten hieman hinausapua kaverilta.
Mitähän kaikkea on mennyt paskasi? Tosin ensitilassa hain motonetistä uuden hihnan ja kiristinrullan. Nokka-akselin ajoitusmekkiä etsiessä huomasin kaksi venttiilin välyksen säätölautasta lentäneen pois paikoiltaan. Toinen niistä ei halua millään kestää sijoillaan, mutta auto lähti käyntiin. Äänet olivat kyllä aika hurjat(muistuttaa normaalia tyhjäkäyntiä, mutta kovempi ääni).
Tarkemmassa tutkiskelussa huomasin irtipyrkivän säätölautasen olevan halki ja tietääkseni yhtään varaosaliikettä ei näin viikonloppuisin (lahti la klo 15 -->) ole auki.
Irronnut lautanen kannattaa varmaankin vaihtaa ja kuulin, että ne tulisi liimata niihin kuppeihin. Jos pitää niin miten?
Onko oletukseni oikein, että minulla on käynyt ainakin jonkinlaista tuuria (huonoa kyllä jo hihnan katketessa), että autosta saa vielä toimivan pelin vai olenko jo omalla toiminnallani saattamassa autopoloistani rumumiehen hellään syleilyyn?
Niin, hihnan katkeamisen aiheuttamat tuhot ovat puhdasta tuuria.
Omalla kohdalla napsahti hihna 140km/h vauhdista motarilla. Refleksillä löin heti kytkimen pohjaan, mutta konehan toki leipoi heti kiinni. Tuuria oli matkassa hullusti, sillä vain yksi venttiili oli auki ja hajotti nostajan. Vielä siitä rakennettiin uusi kone.
Mutta hihna-onnettomuuden jälkeen ei pidä starttailla konetta tai yrittää yhtään mitään, kone levälleen vaan ja tutkimaan tuhoja.
Omalla kohdalla napsahti hihna 140km/h vauhdista motarilla. Refleksillä löin heti kytkimen pohjaan, mutta konehan toki leipoi heti kiinni. Tuuria oli matkassa hullusti, sillä vain yksi venttiili oli auki ja hajotti nostajan. Vielä siitä rakennettiin uusi kone.
Mutta hihna-onnettomuuden jälkeen ei pidä starttailla konetta tai yrittää yhtään mitään, kone levälleen vaan ja tutkimaan tuhoja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa