Aaz kestämään
Valvoja: ffp jäsenet
Aaz kestämään
Tuolla tallissa odottelee osia tuollainen 1.9td kone, kone on paloina rempan takia ja tarkoitus olisi samalla vahvistaa alapää siitä, kestämään se 200hp tai ylikkin. Miten olette vahvistaneet runkolaakeripukkeja siitä? Entäpä mistä saa teräsveivejä tuollaiseen?
Luin myös jostain, että tdi:n kampiakselin, kiertarit, runkopukit ja männät laittaisi niin kestäisi, mutta mitkä sopivat ja miten nuo palotilalliset männät esikammiollisessa..?
Onko joku muuten testaillut, missä vaiheessa tuossa koneessa tulee rajat vastaan?
Pöydällä odottaa jo 12mm nestepää ja tarkoituksena olisi ahdistaa konetta gt22v:llä ja putkisto on tällä hetkellä 2½" mutta arvelin tehdä 3" downpipen ja siitä eteenpäin 2½". Cooleriksi tulee jokin iso, tällä hetkellä volvon cooleri mutta sille ei oikeen ole hyvää paikkaa.. Kansi on pöydällä ja arvelin vingun hankkia ja viritellä senkin virtaamaan. Pakosarjan laipat on odottamassa hitsailijaansa. Imusarjan myös saattaisi hitsata jossain välissä uuden..
Kerran kun aletaan sormeilemaan, niin tehdään se kansa niin ettei tarvitse yrittää montaa kertaa. 200hp on tavoite, yli olisi kiva päästä.
Luin myös jostain, että tdi:n kampiakselin, kiertarit, runkopukit ja männät laittaisi niin kestäisi, mutta mitkä sopivat ja miten nuo palotilalliset männät esikammiollisessa..?
Onko joku muuten testaillut, missä vaiheessa tuossa koneessa tulee rajat vastaan?
Pöydällä odottaa jo 12mm nestepää ja tarkoituksena olisi ahdistaa konetta gt22v:llä ja putkisto on tällä hetkellä 2½" mutta arvelin tehdä 3" downpipen ja siitä eteenpäin 2½". Cooleriksi tulee jokin iso, tällä hetkellä volvon cooleri mutta sille ei oikeen ole hyvää paikkaa.. Kansi on pöydällä ja arvelin vingun hankkia ja viritellä senkin virtaamaan. Pakosarjan laipat on odottamassa hitsailijaansa. Imusarjan myös saattaisi hitsata jossain välissä uuden..
Kerran kun aletaan sormeilemaan, niin tehdään se kansa niin ettei tarvitse yrittää montaa kertaa. 200hp on tavoite, yli olisi kiva päästä.
Tuommoisia vahvistuksia niihin pukkeihin on tehty (2). Teräsveivejä ei taida olla suoraan sopivia. Mittojen mukaan tilaukseen menee, tai sitten lähelle sopivasta tekemällä.
Tdi:n kietokankia ainakin olen lukenut käytettävän, muuten en osaa sanoa mitä eroa on alakerroissa. Männät kuitenkin pitää olla kammiokoneen omat.
Muuten kuulostaa ihan hyvälle. Omassa ykskutosessa oli penkissä 174hv. Pakoputkena on 2,5 putki 3" alkupätkällä. Mittari näytti pakoputken paineeksi 0,2 bar, joten 3" putki tulee mulle alusta loppuun asti.
Tdi:n kietokankia ainakin olen lukenut käytettävän, muuten en osaa sanoa mitä eroa on alakerroissa. Männät kuitenkin pitää olla kammiokoneen omat.
Muuten kuulostaa ihan hyvälle. Omassa ykskutosessa oli penkissä 174hv. Pakoputkena on 2,5 putki 3" alkupätkällä. Mittari näytti pakoputken paineeksi 0,2 bar, joten 3" putki tulee mulle alusta loppuun asti.
Viimeksi muokannut MJF, 2.9.2008 22:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pitääpä pistää kaveri asialle, tekemään tuollaiset tuet, niin kestää nuo pukitkin. Jostain vain kehitellä vankemmat kiertokanget, vai kestääkö nuo sen 200hp ja vnt ahtimen tuoman alaväännön?
Onnistuuko muuten tuollaiseen, ilmeisesti ekohelvetin pumppuun laittaa ahdonalaista rikastusta? Näyttää että tuossa on ollut ahdonalainen rikastuskin, mutta siitä puuttuu kansi, sen tilalla on pelkkä alumiinilevy, muuten se näyttäisi silmään olevan.
Miten sulla mjf on kestänyt tuo kone nuita tehoja?
Onnistuuko muuten tuollaiseen, ilmeisesti ekohelvetin pumppuun laittaa ahdonalaista rikastusta? Näyttää että tuossa on ollut ahdonalainen rikastuskin, mutta siitä puuttuu kansi, sen tilalla on pelkkä alumiinilevy, muuten se näyttäisi silmään olevan.
Miten sulla mjf on kestänyt tuo kone nuita tehoja?
Kannen kanssa on ollut ongelmia, mutta ne tuskin suoranaisesti tehoista johtuu. Liian lämminta ja naps... Vakiokanget on toistaiseksi kestäneet, mutta olen koittanut vältellä kovia alavääntöjä. Ahdin on kans VNT joten alavääntöjä on helppo säädellä. Kytkimen kanssa on eniten painittu :)
Kanget on varmasti lujilla 200 hevosen paikkeilla, varsinkin paremmin vääntävässä yksysissä... Pumppuja on ekodiiseleissä kahdenlaista, rikastuksella ja ilman. Jälkimmäisessä on vaan kuoret, sisuskalut puuttuu. Menee tieten koko kansi vaihtoon, mutta sen saa mistä vaan VE-sarjan turbon pumpusta (Volvo, Audi, Vw yms)
Kanget on varmasti lujilla 200 hevosen paikkeilla, varsinkin paremmin vääntävässä yksysissä... Pumppuja on ekodiiseleissä kahdenlaista, rikastuksella ja ilman. Jälkimmäisessä on vaan kuoret, sisuskalut puuttuu. Menee tieten koko kansi vaihtoon, mutta sen saa mistä vaan VE-sarjan turbon pumpusta (Volvo, Audi, Vw yms)
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
varmaan alkaa voimansiirto (ainakin laatikko)olemaan tuommoisella 1.9 koneella ja vnt-ahtimella AIKA KOVILLA.sitä vääntöä varmaan alkaa olemaan aikas lailla.kannattaneen säätää silleen ettei ei hulluna revi liian alhaalta.
itse sain 1.6 koneella ja vnt:llä 020 laatikon vuoteen tuhannen pillun päreiksi,juuri tuo kolmonen rupesi ensin temppuilemaan ennen kuin jysähti.ja uusikin laatikko on kuukauden armottoman kengittämisen jälkeen alkanut jo rallattamaan =O
tällä hetkellä lyö aika rajun piikin 2500 kierroksella,taidan säätää siipiä lisää aukipäin suosiolla
itse sain 1.6 koneella ja vnt:llä 020 laatikon vuoteen tuhannen pillun päreiksi,juuri tuo kolmonen rupesi ensin temppuilemaan ennen kuin jysähti.ja uusikin laatikko on kuukauden armottoman kengittämisen jälkeen alkanut jo rallattamaan =O
tällä hetkellä lyö aika rajun piikin 2500 kierroksella,taidan säätää siipiä lisää aukipäin suosiolla
Jeps, pitää alkaa kehittelemään noita kestävempiä veivejä, kaverilla on pari noita tdi koneita joista se yhden kasaa ehjäksi, jos siitä herus noita palikoita tuota mottia varten.
Laatikon kestävyydelle ei ole välttämättä niin justiinsa, auto saattaapi tulla kohtuu vähälle ajolle, niin ei sitä saa heti särettyä. Kestää minkä kestää, se on heikko mikä ei kestä. Vahvistetaan sitten.
Perkeles, kun meni reisille yhden turbon kaupat, nyt pitäisi jostain löytää järkihintainen gt20-gt25v turbo.. Osaako joku neuvoa? Ebay:stä ihastelin, että siellä niitä on, mutta yritin rekisteröityä ja eihän siitä tullu helvettiäkään, joten suomesta pitää löytää turbo.. Tuossa on nytten kkk k24 ja garretin t03, mutta epäilen ettei noista kumpikaan oikeen vastaa tehotavoitetta, garretista puuttuu hukkaporttikin niin saapi jäädä laittamatta, särkee vain paikkoja sitten. Rääkätään sillä tuo vapari 1.6:sesta tehty td kone sököksi :)
Laatikon kestävyydelle ei ole välttämättä niin justiinsa, auto saattaapi tulla kohtuu vähälle ajolle, niin ei sitä saa heti särettyä. Kestää minkä kestää, se on heikko mikä ei kestä. Vahvistetaan sitten.
Perkeles, kun meni reisille yhden turbon kaupat, nyt pitäisi jostain löytää järkihintainen gt20-gt25v turbo.. Osaako joku neuvoa? Ebay:stä ihastelin, että siellä niitä on, mutta yritin rekisteröityä ja eihän siitä tullu helvettiäkään, joten suomesta pitää löytää turbo.. Tuossa on nytten kkk k24 ja garretin t03, mutta epäilen ettei noista kumpikaan oikeen vastaa tehotavoitetta, garretista puuttuu hukkaporttikin niin saapi jäädä laittamatta, särkee vain paikkoja sitten. Rääkätään sillä tuo vapari 1.6:sesta tehty td kone sököksi :)
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Mikäs ahdin olis fiksu tuohon aaz koneeseen, niin ettei vääntö kasvais ihan hulluihin lukemiin? Jos tekis sen verran projektia, että runkolaakerinpukit vahvistais, niin ei sieltäkään heti rikkoontuis. Eli semmonen turbo, että kanget kestää ja ettei vaihdelaatikko hajoa. Itsellä kun ei kokemusta noiden kestävyydestä ole.
^ja reilu vuosi ehkä pari sitten tuollaista ahdinta väitettiin liian suureksi aaz koneesee,
itse mieltäisin sen sopivaksi tai pienehköksi... näin se diesel miehen maailma muuttuu..
Vakio neste päällä toi ahdin ei oikein tahdo herätä,,, sillon noin parivuotta sitten noita nestepäitä ei hirveesti ollut tarjolla et varmaan siksi puhuttiin että liian iso
No,itse jarrutin tuosta 1.9td koneesta vakio kangilla 213hv pyörältä ja melkein 100nm per kanki.Tämä vielä 210mm kytkimellä.Tuo 213hv tuli vielä kansipahvi vikaisena ja suht pienillä ahdoilla/syötöillä..Mutta tämä vain esimerkkinä = )
Nyt uudet kujeet mielessä ja katsotaan mitä uudesta kompinaatiosta tulee = )
Ainiin,tyhjäkäynti vääntöä oli tuolloin 148nm / 1050 rpm ja ahtoja 0.3 bar,maks ahdot 2.2 bar...kerran tuli kokeiltua hieman isompia ahtoja/syöttöjä (2.6) ja kyll naama oli virneessä kun sen verran kivasti oli vetoja (ehkä jopa tehoa ) = )
Nyt uudet kujeet mielessä ja katsotaan mitä uudesta kompinaatiosta tulee = )
Ainiin,tyhjäkäynti vääntöä oli tuolloin 148nm / 1050 rpm ja ahtoja 0.3 bar,maks ahdot 2.2 bar...kerran tuli kokeiltua hieman isompia ahtoja/syöttöjä (2.6) ja kyll naama oli virneessä kun sen verran kivasti oli vetoja (ehkä jopa tehoa ) = )
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa