Aaz kestämään

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

Aaz kestämään

ViestiKirjoittaja Laakeri » 10.8.2006 18:41

Tuolla tallissa odottelee osia tuollainen 1.9td kone, kone on paloina rempan takia ja tarkoitus olisi samalla vahvistaa alapää siitä, kestämään se 200hp tai ylikkin. Miten olette vahvistaneet runkolaakeripukkeja siitä? Entäpä mistä saa teräsveivejä tuollaiseen?

Luin myös jostain, että tdi:n kampiakselin, kiertarit, runkopukit ja männät laittaisi niin kestäisi, mutta mitkä sopivat ja miten nuo palotilalliset männät esikammiollisessa..?

Onko joku muuten testaillut, missä vaiheessa tuossa koneessa tulee rajat vastaan?

Pöydällä odottaa jo 12mm nestepää ja tarkoituksena olisi ahdistaa konetta gt22v:llä ja putkisto on tällä hetkellä 2½" mutta arvelin tehdä 3" downpipen ja siitä eteenpäin 2½". Cooleriksi tulee jokin iso, tällä hetkellä volvon cooleri mutta sille ei oikeen ole hyvää paikkaa.. Kansi on pöydällä ja arvelin vingun hankkia ja viritellä senkin virtaamaan. Pakosarjan laipat on odottamassa hitsailijaansa. Imusarjan myös saattaisi hitsata jossain välissä uuden..

Kerran kun aletaan sormeilemaan, niin tehdään se kansa niin ettei tarvitse yrittää montaa kertaa. 200hp on tavoite, yli olisi kiva päästä.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 11.8.2006 23:38

Tuommoisia vahvistuksia niihin pukkeihin on tehty (2). Teräsveivejä ei taida olla suoraan sopivia. Mittojen mukaan tilaukseen menee, tai sitten lähelle sopivasta tekemällä.
Tdi:n kietokankia ainakin olen lukenut käytettävän, muuten en osaa sanoa mitä eroa on alakerroissa. Männät kuitenkin pitää olla kammiokoneen omat.
Muuten kuulostaa ihan hyvälle. Omassa ykskutosessa oli penkissä 174hv. Pakoputkena on 2,5 putki 3" alkupätkällä. Mittari näytti pakoputken paineeksi 0,2 bar, joten 3" putki tulee mulle alusta loppuun asti.
Viimeksi muokannut MJF, 2.9.2008 22:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

ViestiKirjoittaja Laakeri » 14.8.2006 23:03

Pitääpä pistää kaveri asialle, tekemään tuollaiset tuet, niin kestää nuo pukitkin. Jostain vain kehitellä vankemmat kiertokanget, vai kestääkö nuo sen 200hp ja vnt ahtimen tuoman alaväännön?

Onnistuuko muuten tuollaiseen, ilmeisesti ekohelvetin pumppuun laittaa ahdonalaista rikastusta? Näyttää että tuossa on ollut ahdonalainen rikastuskin, mutta siitä puuttuu kansi, sen tilalla on pelkkä alumiinilevy, muuten se näyttäisi silmään olevan.

Miten sulla mjf on kestänyt tuo kone nuita tehoja?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 14.8.2006 23:15

Kannen kanssa on ollut ongelmia, mutta ne tuskin suoranaisesti tehoista johtuu. Liian lämminta ja naps... Vakiokanget on toistaiseksi kestäneet, mutta olen koittanut vältellä kovia alavääntöjä. Ahdin on kans VNT joten alavääntöjä on helppo säädellä. Kytkimen kanssa on eniten painittu :)
Kanget on varmasti lujilla 200 hevosen paikkeilla, varsinkin paremmin vääntävässä yksysissä... Pumppuja on ekodiiseleissä kahdenlaista, rikastuksella ja ilman. Jälkimmäisessä on vaan kuoret, sisuskalut puuttuu. Menee tieten koko kansi vaihtoon, mutta sen saa mistä vaan VE-sarjan turbon pumpusta (Volvo, Audi, Vw yms)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 14.8.2006 23:38

Kiertokangat menee aika helposti mutkille ainakin 1.6:ssa

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.8.2006 1:06

Eipä oo menny vielä, liian vähän tehoa :P Liian alhaata vääntävä kone jos menee.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 15.8.2006 13:38

Eipä oo menny vielä, liian vähän tehoa :P Liian alhaata vääntävä kone jos menee.


latikoista porsii kolmos vaihteen raattaa siis 020 lootassa voisin laittaa kuvaa nistä kierto kangista

TÄLLASEKS menee kieto kanki ku on 100nm per kiertokanki

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 15.8.2006 15:08

varmaan alkaa voimansiirto (ainakin laatikko)olemaan tuommoisella 1.9 koneella ja vnt-ahtimella AIKA KOVILLA.sitä vääntöä varmaan alkaa olemaan aikas lailla.kannattaneen säätää silleen ettei ei hulluna revi liian alhaalta.
itse sain 1.6 koneella ja vnt:llä 020 laatikon vuoteen tuhannen pillun päreiksi,juuri tuo kolmonen rupesi ensin temppuilemaan ennen kuin jysähti.ja uusikin laatikko on kuukauden armottoman kengittämisen jälkeen alkanut jo rallattamaan =O

tällä hetkellä lyö aika rajun piikin 2500 kierroksella,taidan säätää siipiä lisää aukipäin suosiolla

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.8.2006 15:24

Nuinhan siinä käy kun rupeaa hulluttelemaan niillä väännöillä... Saahan sen ratakiskonkin mutkalle kun oikein yrittää :) Mulla on max väännöt 291nm/3750rpm, ei ongelmia.

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

ViestiKirjoittaja Laakeri » 15.8.2006 22:36

Jeps, pitää alkaa kehittelemään noita kestävempiä veivejä, kaverilla on pari noita tdi koneita joista se yhden kasaa ehjäksi, jos siitä herus noita palikoita tuota mottia varten.

Laatikon kestävyydelle ei ole välttämättä niin justiinsa, auto saattaapi tulla kohtuu vähälle ajolle, niin ei sitä saa heti särettyä. Kestää minkä kestää, se on heikko mikä ei kestä. Vahvistetaan sitten.

Perkeles, kun meni reisille yhden turbon kaupat, nyt pitäisi jostain löytää järkihintainen gt20-gt25v turbo.. Osaako joku neuvoa? Ebay:stä ihastelin, että siellä niitä on, mutta yritin rekisteröityä ja eihän siitä tullu helvettiäkään, joten suomesta pitää löytää turbo.. Tuossa on nytten kkk k24 ja garretin t03, mutta epäilen ettei noista kumpikaan oikeen vastaa tehotavoitetta, garretista puuttuu hukkaporttikin niin saapi jäädä laittamatta, särkee vain paikkoja sitten. Rääkätään sillä tuo vapari 1.6:sesta tehty td kone sököksi :)

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 15.8.2006 23:57

oliko aaz 1.9TD 55kw?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 16.8.2006 1:47

on se

janne.k
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.12.2003 15:40

ViestiKirjoittaja janne.k » 24.8.2006 10:19

miten käy kytkimen kans aaz koneessa? kestääkö vakio kytkin?
vai oletteko vaihtaneet parempia?
mulla alko kytkin luistaan ja ajattelin että saako siihen muunlaista kytkintä kuin tämän vakion?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 24.8.2006 18:35

^sach rase levy ja asetelma n.500 egee

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 24.8.2006 19:29

luulis kai tuohon 1.9:nkin saavan sintteri levyä jos halvalla haluaa selvitä?hieman totuttelua vaativa äkkinäisyyden takia mutta kyllä tuntuis hyvin pitävän ainakin.1.6:n taitaa hieman yli 150e sintteri maksaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 22.11.2006 23:13

Mikäs ahdin olis fiksu tuohon aaz koneeseen, niin ettei vääntö kasvais ihan hulluihin lukemiin? Jos tekis sen verran projektia, että runkolaakerinpukit vahvistais, niin ei sieltäkään heti rikkoontuis. Eli semmonen turbo, että kanget kestää ja ettei vaihdelaatikko hajoa. Itsellä kun ei kokemusta noiden kestävyydestä ole.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 23.11.2006 13:52

Garret T03 50mm pako siivellä ja 42mm kompressori siivellä. 12mm nestepäällä lähtee mukaankin ihan hyvin ku laittaa pumppua vähän myöhäsemmälle...
Voimaa saa tolla puhaltimella ihan hyvin, eikä ole kalliita noi turbot

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 23.11.2006 14:31

^ja reilu vuosi ehkä pari sitten tuollaista ahdinta väitettiin liian suureksi aaz koneesee,
itse mieltäisin sen sopivaksi tai pienehköksi... näin se diesel miehen maailma muuttuu..

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 23.11.2006 20:23

^ja reilu vuosi ehkä pari sitten tuollaista ahdinta väitettiin liian suureksi aaz koneesee,
itse mieltäisin sen sopivaksi tai pienehköksi... näin se diesel miehen maailma muuttuu..


Vakio neste päällä toi ahdin ei oikein tahdo herätä,,, sillon noin parivuotta sitten noita nestepäitä ei hirveesti ollut tarjolla et varmaan siksi puhuttiin että liian iso

lahti
-
Viestit: 79
Liittynyt: 21.3.2005 11:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja lahti » 24.12.2007 18:15

Löytyykö vielä jostain noit hyvät ohjeet kampiakselin runkolaakeripukkien vahvistamiseen??
Kun nuo MJF:n viestittämät linkit ei enää toimi...

juicee
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.6.2008 18:40

ViestiKirjoittaja juicee » 2.9.2008 19:23

Sattuuko jollain olemaan kuvia/esityksiä noista laakeripukkien vahvistuksista, kun näkyi tuo vanha linkki menneen umpeen..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.9.2008 20:47

Toinen kuva näkyy kadonneen koneeltakin, mutta toinen taas toimii.

E: Löyty toinenkin puolan poikain sivuilta...

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.9.2008 8:05

No,itse jarrutin tuosta 1.9td koneesta vakio kangilla 213hv pyörältä ja melkein 100nm per kanki.Tämä vielä 210mm kytkimellä.Tuo 213hv tuli vielä kansipahvi vikaisena ja suht pienillä ahdoilla/syötöillä..Mutta tämä vain esimerkkinä = )
Nyt uudet kujeet mielessä ja katsotaan mitä uudesta kompinaatiosta tulee = )

Ainiin,tyhjäkäynti vääntöä oli tuolloin 148nm / 1050 rpm ja ahtoja 0.3 bar,maks ahdot 2.2 bar...kerran tuli kokeiltua hieman isompia ahtoja/syöttöjä (2.6) ja kyll naama oli virneessä kun sen verran kivasti oli vetoja (ehkä jopa tehoa ) = )


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa